Jeroen K. Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Goedenavond! Ik heb sinds een aantal weken een moestuin op een volkstuinvereniging en hier staan al een aantal bomen op. Nu ben ik nog een beginner en hoop ik via dit forum goed op weg te raken Om te beginnen wil ik graag jullie hulp bij het herkennen van een aantal bomen en struiken. Tevens ontvang ik daar graag advies over (snoeiperiode, hoe te snoeien etc.) Alvast bedankt voor de moeite! Boom 1 Boom 2 Boom 3 Struik 1 Struik 2 Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Weet je zeker dat alle stuiken fruit zijn? Quote
Jeroen K. Geplaatst: 16 januari 2018 Auteur Geplaatst: 16 januari 2018 Nee, weet ook niet 100% zeker of het fruitbomen zijn Quote
Yuras Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 De eerste boom lijkt op abrikoos, de tweede is perzik of, mogelijk, amandel Robijn. Derde is waarschijnlijk een pruim ( mummie van vrucht kan zelf plukken en kijken vat het is ). Eerste struik - foto is niet duidelijk, de tweede lijkt op aalbessen, rode of zwarte. Quote
windindewilgen Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Denk ik ook yuras. Althans die eerste drie. Over die laatste? Die vruchtsteeltjes? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Yuras Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Die vruchtsteltjes op de laatste foto lijken wel op rode bessen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Ik zou wachten tot er blaadjes en vruchten aan komen, deze winterse takkenbende maakt het wel moeilijk De bomen en struiken zijn allemaal al mooi op leeftijd dus ze zullen allemaal lekker fruit geven denk je dan (anders waren ze al wel eens gerooid/gekapt/etc.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Eens met Yuras.Zie ik bij struik 1 anders wel forse doornen op de takken, dus verwacht dat dat wilde pruim is, fors mishandeld / weggesnoeid en van onder ( onderstam ? ) uitgelopen; veel wildgroei. Quote
windindewilgen Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Waaraan zie je dat nieuw? Ben erg benieuwd om wat te leren. Ik zie nooit verschil tussen nectarine en perzik, qua tak dan. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.