donaldk Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Een aantal van jullie kennen mij misschien van het chilipeper.nl forum. Ik kweek sinds 2012, met een pauze van een paar jaar, chilipepers. Het eerste seizoen met laffe pepers die niet eens zo heet waren als de markt pepers waar de zaadjes uitkwamen, daarna dankzij de twee peperfora en de gulle leden aldaar een uitgebreider assortiment verworven. Dit jaar heb ik een soort of dertig gezaaid. Kweek nog wel wat ander spul, tomaatjes sla, enzovoorts, maar op beperkte schaal. Tevens ben ik al een paar jaar op een queeste naar Krishna Tulsi zaadjes. Ik heb al tweemaal andere soorten ontvangen. Derde poging, de zaadjes helemaal uit Sri Lanka, zijn nog niet gekiemd. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Hee een kruidig tiepje komt bij ons Moes-gezelschap. Leuk! Welkom en hoop dat je zaadjes het gaan doen Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Duimen maar dat het gaat aanslaan! Pepers zijn toch lastiger dan ik altijd heb gedacht aangezien mijn moeder ze probleemloos in de ijskoude vensterbank opkweekt. Verkeerd voorbeeld gehad. Bij mij gaat het wen stuk moeizamer. Veel peperplezier en succes met poging 3! Wie weet tot de 020 moesdag. Groene groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Welkom! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Hai Donald, welkom ook hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 18, 2018 Author Share Posted March 18, 2018 Duimen maar dat het gaat aanslaan! Pepers zijn toch lastiger dan ik altijd heb gedacht aangezien mijn moeder ze probleemloos in de ijskoude vensterbank opkweekt. Verkeerd voorbeeld gehad. Bij mij gaat het wen stuk moeizamer. Veel peperplezier en succes met poging 3! Wie weet tot de 020 moesdag. Groene groetjes! Ja als ik hoor van de temperaturen en gebrekkig licht waarbij de heetste soorten altijd vlot kiemen bij Stan. Bij mij is het of te droog en dan kiemt er niets of te nat en dan blijft de grond, of dit jaar enkel kokos, weer te koud en kiemt er niets en krijg je zelfs schimmel. Maar De Thunder Mountain Longhorn zaadjes die ik (voor het eerst) heb gezaaid voor de langste peper contest kwamen allemaal snel op. Die en dat soort Annuum soortjes kun je gerust nu nog zaaien, grote kans dat ze dan volgend weekend boven de grond staan. Ik kan mogelijk met Spitskool meerijden, dus wie weet tot dan. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr bean Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Stan de peperman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 18, 2018 Author Share Posted March 18, 2018 Mr. Reaper;-). Ik heb jaren gehad dat hier alles wegrotte en hij alles nog kouder had staan zonder raam op het Zuiden en bij hem toch de superhots vlot opkwamen. 'Noorden' als in herstructureringsgebied richting Nieuwkoop? Of het iets hogere Noorden meer richting Erny? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr bean Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Je kan het of niet.... zoals je vast wel weet is er niet 1 bepaalde oorzaak voor succes Maar welkom hoor!Soms kijk ik ook wel eens op het peperforum.. overloper als ik ben Haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Groot gelijk doe ik ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Hallo! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts