Jump to content

Komkommer zaailingen dieper overpotten

RobN

Recommended Posts

Ja het gekke, ze hebben in het licht gestaan, voor het raam. Tomaatjes en andere zijn allemaal gewoon normaal.

Heb ze dieper in grotere potten gezet nu.

Die lange zijn allemaal Chinese slangen, en gaan buiten staan. Misschien doen ze hun naam eer aan?

Vorig jaar had ik ze ook maar weet echt niet meer hoe ze toen groeiden. Wel snel.

De 2 kortere zijn van de AH.

Onkruidmanager 1.0

Hi RobN

Vorig jaar had ik ook lange slungelige pompoenen etc. Bij mij kwam dat omdat ik de zaden in de woonkamer had laten staan, ook na het kiemen. Dit jaar na het kiemen direct in een koelere kamer gezet. En prachtige jonge plantjes! Misschien is dat bij jou ook het euvel? Succes iig!

wees bevriend met kleine dingen

• 2 weeks later...
Tomaten vormen inderdaad meer wortels. Maar voor andere planten is dat, denk ik, niet het geval.

Dat is eigenlijk voor de meeste moestuinplanten het geval hoor. In ieder geval het hele deel tot de zaadlobben maakt nieuwe wortels, echt zo diep kun je dit soort zaailingen zetten, niet alleen bij tomaten ( tomaten kun je nog veel en veel dieper poten ook voorbij de zaadlobben )

Bv ui , welke ook geen zaadlobben maakt trouwens, kun je niet dieper poten. Zit ik even te denken bij welke teelt nog meer niet. Kom er even niet op. Wortelen moet je niet te diep poten. aardbeien en knolselderij ook niet.

De vuistregel is dat je bij het uitpoten bijna iedere moestuinplant dieper kunt zetten mits je er maar voor zorgt dat het hart (groeipunt van de plant) boven de grond blijft.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --