Flup Geplaatst: 14 juli 2021 Geplaatst: 14 juli 2021 @mdubbelm Hortensis verkoopt de Goutte d'Or: http://www.hortensis.de/pflanzen/obst.html?suche=feige Palmi niet. Mijn Goutte d'Or is compleet tot de bodem bevroren en loopt nu weer langzaam uit. Stekken nemen zit er niet in, anders had je die wel van mij kunnen krijgen. Deze soort is super lekker. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 14 juli 2021 Geplaatst: 14 juli 2021 Als je bij Palmi bestelt, dan moet je wel een redelijk grote hoeveelheid hebben, de verzendkosten zijn aardig hoog. Een plant misschien 20 euro. Vanaf 4a5 planten was het 40 euro, bij 10 nog steeds 40 euro.Dus omgerekend inclusief verzendkosten zit ik op 10 euro per plant. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 20 juli 2021 Geplaatst: 20 juli 2021 @Mellie Ik had een mail vandaag van de vijgentuin, jij ook? Quote
acpronk Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 Mijn collectie vijgenstekken. Ze zijn weer wat gegroeid.Begin volgende maand zet ik ze in 5L potten. Deze maand nog geen tijd gehad. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Flup Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 @acpronk Welke soorten heb je aan je verzameling toegevoegd? Quote
acpronk Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 Veel te veel, dat moet ik even opzoeken. Maar het zijn dezelfde als eerder, enkele gelukte stekken erbij en enkele afvallers. Ik maak vanavond of morgen een nieuw lijstje. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Wat ik hier heb staan: 2* Wuhan 2* martinenca rimada 2* black madeira 3* lsu tiger 2* sweet joy 2* desert king 3* brunswick 2* lsu purple 1* Celeste 2* Dalmatie 2* Martinfeige 1* RdB Onbekende (waaronder MddS en Brown Turkey) 1 2* 2 3 2* 4 5 6 7 Plus nog wat stekken van de eerste batch, en eenjarige planten: Osborn Prolific Panacea VdD RdB Dalmatie 2* M10 2* Kadota White Cerreto Magnifica Dry Paradiso Hardy (Lidl) 3* nog eentje van Lidl, naam zal ik toevoegen 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Flup Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Ziet er goed uit. Bij mij heeft de winter toch meer schade gedaan dan ik had gehoopt. Heb vandaag wat vijgen omgepot en zal deze week nog wat planten in de vaste grond planten. Is wel wat laat, maar het moet dan maar. Dan zal ik gelijk ook eens inventariseren wat het allemaal heeft overleefd. 1 Quote
Flup Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 Ik heb er geen vijgen aan zitten. Dit jaar is een slecht vijgenjaar. Kan dus weinig zeggen over de Desert King. Quote
Mellie Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 @Mellie Ik had een mail vandaag van de vijgentuin, jij ook?Sorry was met vakantie met heel slecht internet. Veel gemist. Ja heb ik gehad. Wegens ziekte blijkbaar er tijdelijk uit geweest. Niets kunnen bestellen. Jij nog wel? Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 augustus 2021 Geplaatst: 7 augustus 2021 Ja maar ook daar weer geen reactie op… Quote
Lsjr33 Geplaatst: 14 augustus 2021 Geplaatst: 14 augustus 2021 Voeden jullie je vijgen in pot bij en zo ja, hoe vaak? Quote
Lsjr33 Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 Vraagje aan de kenners. Ik ben (natuurlijk veel te laat), mijn huiswerk aan het doen. Ik heb allerlei vijgen gekocht "omdat het leuk klonk en/of het er mooi uitzag"😅 Nu ben ik mijn lijst aan het uitzoeken/bijwerken en kom ik ergens niet uit. Ik heb van deze site de Goldfeige gekocht en had al een Goutte D'or. Nu staat in de beschrijving van de Goldfeige synoniem voor Doré/Vijg D'or. En als ik verder Googel op de Doré/Vijg D'or kom ik weer uit bij de Goutte D'or. Maar nu staan ze hier toch als twee verschillende soorten naast elkaar op de website waar ik de één heb gekocht. Ziet er toch weer anders uit. Heb ik nu mogelijk twee dezelfde soorten... of toch niet? Quote
mdubbelm Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 On 8/7/2021 at 9:15 AM, Mellie said: Sorry was met vakantie met heel slecht internet. Veel gemist. Ja heb ik gehad. Wegens ziekte blijkbaar er tijdelijk uit geweest. Niets kunnen bestellen. Jij nog wel? @Mellie Ik heb inmiddels besteld, niet de mooiste vijgen (wat ze van te voren duidelijk had gemeld) en best prijzig voor het formaat denk ik .... (ik had een 4-jarige vijg wel wat groter verwacht). Maar uiteindelijk netjes gecommuniceerd en ze staan in de tuin. Quote
Mellie Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 Nou dat is dan wel weer een meevaller. Welke heb je gekocht? Quote
Flup Geplaatst: 23 september 2021 Geplaatst: 23 september 2021 Ik moet zeggen dat mijn Goutte d'Or vijgen er toch anders uitzagen dan die op jouw foto. En ook de bladvorm van de Goldfeige (op de eerste foto) is anders dan die van mijn Goutte d'Or. Ik geloof niet dat het dezelfde soort is en volgens mij is Goldfeige ook geen officiele vijgensoort. Bij zo'n verkoper zou ik niet zo snel kopen, want de kans is klein dat je daadwerkelijk krijgt wat je bestelt. Quote
Lsjr33 Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 9 uren geleden, Flup zei: Bij zo'n verkoper zou ik niet zo snel kopen Ja er zaten meer namen tussen die wat verwarring opleverde tijdens het zoeken. Toch jammer, bij verkoop van een bedrijf ga ik er toch altijd (ietwat naief) vanuit dat het wel klopt. Maar dat valt dus tegen. Quote
Lsjr33 Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 Nog eentje in het kader je krijgt niet wat je koopt. Ik heb geen Panache gekocht, maar als ik dit zie vermoed ik dat hij er toch staat 😀 vermoed ik dit goed? 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 16 hours ago, Mellie said: Nou dat is dan wel weer een meevaller. Welke heb je gekocht? Goutte d’Or en Madeleine des deux saisons, @Mellie 1 Quote
Flup Geplaatst: 24 september 2021 Geplaatst: 24 september 2021 Dat is zeker een Panachee, leuke verrassing! 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 25 september 2021 Geplaatst: 25 september 2021 12 uren geleden, Flup zei: Dat is zeker een Panachee Toch fijn dat het zo'n herkenbare soort is haha. Als het dan fout gelabeld moet zijn dan maar liever lekker herkenbaar 😂 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.