Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik hier heb staan:

2* Wuhan

2* martinenca rimada

2* black madeira

3* lsu tiger

2* sweet joy

2* desert king

3* brunswick

2* lsu purple

1* Celeste

2* Dalmatie

2* Martinfeige

1* RdB

Onbekende (waaronder MddS en Brown Turkey)

1

2* 2

3

2* 4

5

6

7

Plus nog wat stekken van de eerste batch, en eenjarige planten:

Osborn Prolific

Panacea

VdD

RdB

Dalmatie

2* M10

2* Kadota White

Cerreto

Magnifica Dry

Paradiso

Hardy (Lidl)

3* nog eentje van Lidl, naam zal ik toevoegen

• Like 1
Geplaatst:

Ziet er goed uit. Bij mij heeft de winter toch meer schade gedaan dan ik had gehoopt. Heb vandaag wat vijgen omgepot en zal deze week nog wat planten in de vaste grond planten. Is wel wat laat, maar het moet dan maar. Dan zal ik gelijk ook eens inventariseren wat het allemaal heeft overleefd.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:
@Mellie Ik had een mail vandaag van de vijgentuin, jij ook?

Sorry was met vakantie met heel slecht internet. Veel gemist. Ja heb ik gehad. Wegens ziekte blijkbaar er tijdelijk uit geweest. Niets kunnen bestellen. Jij nog wel?
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Vraagje aan de kenners. Ik ben (natuurlijk veel te laat), mijn huiswerk aan het doen. Ik heb allerlei vijgen gekocht "omdat het leuk klonk en/of het er mooi uitzag"😅

Nu ben ik mijn lijst aan het uitzoeken/bijwerken en kom ik ergens niet uit. 

Ik heb van deze site de Goldfeige gekocht en had al een Goutte D'or. Nu staat in de beschrijving van de Goldfeige synoniem voor Doré/Vijg D'or. 

En als ik verder Googel op de Doré/Vijg D'or kom ik weer uit bij de Goutte D'or.  Maar nu staan ze hier toch als twee verschillende soorten naast elkaar op de website waar ik de één heb gekocht. Ziet er toch weer anders uit. 

Heb ik nu mogelijk twee dezelfde soorten... of toch niet? :D 

Screenshot 2021-09-23 17.45.26.png

Geplaatst:
On 8/7/2021 at 9:15 AM, Mellie said:

Sorry was met vakantie met heel slecht internet. Veel gemist. Ja heb ik gehad. Wegens ziekte blijkbaar er tijdelijk uit geweest. Niets kunnen bestellen. Jij nog wel?

@Mellie Ik heb inmiddels besteld, niet de mooiste vijgen (wat ze van te voren duidelijk had gemeld) en best prijzig voor het formaat denk ik .... (ik had een 4-jarige vijg wel wat groter verwacht). Maar uiteindelijk netjes gecommuniceerd en ze staan in de tuin.

Geplaatst:

Ik moet zeggen dat mijn Goutte d'Or vijgen er toch anders uitzagen dan die op jouw foto. En ook de bladvorm van de Goldfeige (op de eerste foto) is anders dan die van mijn Goutte d'Or. Ik geloof niet dat het dezelfde soort is en volgens mij is Goldfeige ook geen officiele vijgensoort.

Bij zo'n verkoper zou ik niet zo snel kopen, want de kans is klein dat je daadwerkelijk krijgt wat je bestelt.

Geplaatst:
9 uren geleden, Flup zei:

Bij zo'n verkoper zou ik niet zo snel kopen

Ja er zaten meer namen tussen die wat verwarring opleverde tijdens het zoeken. Toch jammer, bij verkoop van een bedrijf ga ik er toch altijd (ietwat naief) vanuit dat het wel klopt. Maar dat valt dus tegen.

Geplaatst:

Nog eentje in het kader je krijgt niet wat je koopt. Ik heb geen Panache gekocht, maar als ik dit zie vermoed ik dat hij er toch staat 😀 vermoed ik dit goed? 

20210924_103914.jpg

20210924_103920.jpg

• Like 1
Geplaatst:
12 uren geleden, Flup zei:

Dat is zeker een Panachee

Toch fijn dat het zo'n herkenbare soort is haha. Als het dan fout gelabeld moet zijn dan maar liever lekker herkenbaar 😂

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...