Jump to content

Eetbaar?

Jorieke123

Recommended Posts

Extra leuk om vogels te voeren met eigen gekweekt/geplukt spul ik heb ook mooie zonnebloemen gezaaid en blijft vast nog mais over

krijgen ze terug als dank vooor de insekten op vreten, (dat ze ook van met fruit jatten vergeet ik dan maar weer )

Players only love you when they're playing.

Ik lees dat ze in het najaar mooi oranje worden/zijn. Ze zijn nu al oranje! (net als de bramen hier, die normaal ook pas aan het einde van de zomer rijp zijn).

Iig bedankt voor het herkennen van de boom/struik, er staan hier denk ik wel 100 struiken in een bosje verderop.

Ik las ook nog dit: Zij bevatten veel vitamine C. Gedroogd en gemalen leveren zij een smakelijk meel op. Geroosterd zijn zij als koffiesurrogaat te gebruiken.

Jummmm potje lijsterbes koffie

... Lijsterbes zegt al genoeg.

Ja, ja, net als paddenstoel, hazelaar, het koppel ooievaar en ooi (= vrouwelijk schaap), bokje (= een soort snip), brandgans (fikt niet, vliegt wel) enz. etc.

Ook met de wetenschappelijk namen kun je dergelijke grappen uithalen.

Sorry, geheel off topic, maar ik kon het even niet laten

... Lijsterbes zegt al genoeg.

Ja, ja, net als paddenstoel, hazelaar, het koppel ooievaar en ooi (= vrouwelijk schaap), bokje (= een soort snip), brandgans (fikt niet, vliegt wel) enz. etc.

Ook met de wetenschappelijk namen kun je dergelijke grappen uithalen.

Sorry, geheel off topic, maar ik kon het even niet laten

Tja als je als kind ziet dat de vogels daar gretig van eten en je hoort dat t een lijsterbes is, dan geeft dat enige (kinder)logica, toch?

Good things come in small packages