appelvrouw Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Mooi, allemaal aan de zuurkool Ff volledig Off topic maar ik stamp de zuurkool gewoon lekker eerst in een plastic bak en begin met de handjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Dan kan ik gelijk voor meer mensen koken komt goed uit Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2018 Author Share Posted September 13, 2018 @Jet: ja goed plan voor in dat hele kleine potje van mij Eerst in een emmer ofzo. Voor een beetje rode zuurkool nog, zodra mijn rode kolen oogstbaar zijn. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Heb jij nog een zuurkool pot ? Want die zoek ik al een tijdje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2018 Author Share Posted September 13, 2018 Deze zijn nu allemaal weg. Mocht er NOG 1 opduiken dan hoor je van mij! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Ow graag. En ik laat hem gewoon nog steeds op mijn ruillijstje staan misschien heeft iemand anders er nog een over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2018 Author Share Posted September 13, 2018 Sorry, ik had helemaal niet gezien dat ie op je lijstje staat! Ik heb wel bijenwas voor je Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Hahaha geeft niks ! En van bijenwas wordt ok ook heel blij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Lees ik bijenwas? Heb je misschien voor mij ook een klein beetje over Jorieke, het hoeft niet veel te zijn. Maar ik wil zo ontzettend graag een keer experimenteren met bijenwas met mijn mixed-media schilderijen. Aan frituuremmers kan ik je verder niet helpen jammer genoeg. Wellicht nog andere wensen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 16, 2018 Author Share Posted September 16, 2018 Komt goed Tanja! Algemeen: ik kan ter plekke stukken van mijn rabarber af steken, het is een fijne hele vroege soort (waarvan ik de naam niet weet) en met zo'n stuk van mijn oude plant heb je snel resultaat! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Ow graag mijn vriend wilt graag rabarber en door de volkstuin hebben we daar nu ook ruimte voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 16, 2018 Author Share Posted September 16, 2018 Oh en ik zoek een Grolsch krat voor van die beugelflessen. Halve liters. We hebben wat halve-liter-bierflesjes staan die we gaan hergebruiken voor bier. Maar het is wel handig als we dan ook een krat hebben waar ze in kunnen. Misschien heeft iemand van hier zo'n krat? Ik wil er best voor betalen, weet zo niet wat het statiegeld is voor alleen dat krat? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Lie gaat voor je kijken..denkt dat hij dat heeft... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 19, 2018 Share Posted September 19, 2018 We hebben toch helaas dat kratje niet.Ik bestel wel nog een zakje Kakai er zelf bij is het iig volgend jaar genoeg! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 19, 2018 Author Share Posted September 19, 2018 Jammer van het krat, mooi van de kakai! Ja er zitten dan 10 zaden in, waarvan er vast een paar niet opkomen, en ik wil er wel 2 jaar mee doen, voor als er eens iets mis gaat met de oogst ofzo. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 20, 2018 Author Share Posted September 20, 2018 Ook nog aangeboden: een mooie veldkippen-haan. Mengelmoesje, van onze eigen fok. We fokken al jaren alleen met de sterkste kippen, die tegen weer en wind en kou en hitte en dus het buitenleven kunnen. Je zou zeggen dat elke kip dat kan, maar dat is dus echt niet zo Er zitten van allerlei rassen in zo ondertussen, we zijn begonnen met Marans en Bresse en 'bruine legkip'. En zo ondertussen is alles redelijk goed gemengd. Ze zijn dit jaar uitgebroed, en op verzoek maak ik wat foto's er zijn er nog zo'n 4 of 5. Anders gaan ze de pan in... Ook gaan we dit weekend onze schuur opruimen, dus wie weet wat ik nog tegenkom waar we wel vanaf willen. En ik heb een leuke oogst sorghum/sudangras ( sudangras-t317.html ) en wel de soort ‘Ba-Ye-Qi’. Daar kan ik wat zaden van missen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 Plastic net/hek (daar zijn er 3 van geloof ik...) Voor Angela! Plastic zeil om een laag lang tunneltje van te maken: Voor Appelvrouw! Een vis-rooster-BBQ ding: Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Ja graag groene net! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Mag ik het tunneltje? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 Het tunneltje heeft trouwens van die gaatjes in het zeil. dan wordt het er niet zo heet/broeierig. Er zitten ook stokkies bij en wat draad enzo. Deze foto hoort er nog bij: Voor Appelvrouw! Verder nog 10 van zulke koolkragen, nieuw. Ik zet alleen nog maar onder Ikea doek. Een bessenplukding van de Wiltfang: Vliesdoek: Voor Cupcakeje! En een heel stel boombanden. 7 nieuw, en een aantal zijn al eens gebruikt en er zit 1 (auto)gordelachtige variant bij. Voor Weknow! EN een aluminium emmer. Joep wil niet dat iemand er een plant in gaat zetten, dat vindt ie zonde. Maar hij wist niet eens dat we dat ding hadden dus hij moet niet zeuren Voor Appelvrouw! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Nou...jullie hondje kijkt wel naar die emmer zo van..."Daar mag voor mij best wel wat lekkers in".....die is het dus met Joep eens. Als er niemand is voor die boombanden, dan heb ik belangstelling. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 (emmer heeft redelijk normaal emmer-formaat, voor mensen die niet weten hoe groot een iets te dikke Beagle is ) Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Is de emmer water of asdicht? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 Jup, helemaal netjes Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 De vraag is of er genoeg franse hondensnoepjes bestaan om deze sssielige magere hond goed ruilmateriaal te geven voor de emmer Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts