appelvrouw Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Top! Heel handig voor het legen van de asla en vullen met aanmaak houtjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 De vraag is of er genoeg franse hondensnoepjes bestaan om deze sssielige magere hond goed ruilmateriaal te geven voor de emmer Die beagle is een wandelende kliko dus makkelijk tevreden te stellen volgens mij.Ik zou ook nog graag een stuk of 5 koolkragen willen om te proberen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Doet de naam “stofzuiger” en “opruimer” eer aan das zeker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 21, 2018 Share Posted September 21, 2018 Komt goed Tanja! !Oh, ik lees het nu pas, super! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 22, 2018 Share Posted September 22, 2018 Ik zou het vliesdoek goed kunnen gebruiken.als die er nog is de oude groente zaden liggen al apart voor je, maar kan ik nog iets anders voor je doen? Mogen de varkens op hun veld ook bloemenmix voor vogels of is dat giftig ? Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke bloemen erin zitten d ast zou ik even moeten opzoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 22, 2018 Share Posted September 22, 2018 Lekker opruimen.....Heb interesse in de emmer, voor op een oudemelkbushouder naast de schuur.Ruilen voor 25 kg zout? Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 22, 2018 Author Share Posted September 22, 2018 Sorry Natalie, de emmer gaat dan al naar Jet. Maar we moeten morgen nog een heel stuk schuur opruimen, wie weet wat daar allemaal wel niet uit komt Ik houd je op de hoogte! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 22, 2018 Author Share Posted September 22, 2018 Jet, wil je dat tunneltje hebben nu er gaatjes in het zeil blijken te zitten? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 22, 2018 Share Posted September 22, 2018 Ja graag. Wij hebben nog geen ruil staan hè, alleen voor de deshydrateur?Edit: O ja en de 4 pompoentjes/kalebasjes voor je moeder. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 @Cupcakeje: Ik neem aan dat er in die bloemenmix nix zit wat giftig is voor varkens. Er is vrij weinig giftig voor varkens, en als het niet lekker (en dus niet goed voor ze) is dan vreten ze er wel omheen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Dan doe ik het bij de andere oude zaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 Helaas Nasuada: geen emmers meer. Ook geen zuurkoolpotten Wel:Weckvultrechter: + Weck klemmen: voor Kruidenvrouwtje! zeer zwaar wafelijzer, ik zou hem niet meer gebruiken maar mooi is ie wel. Hij kan nog los van die rand die er omheen zit. Het recept staat er op! (in Duits)Voor Nasuada! Paraplu bak. Vrij nieuwerwets, dus niet van emaille ofzo. Geverfd metaal.... niet zwaar o.i.d. Voor Angela! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 Oh en veeeel verschillende hout-, en metaalvijlen/raspen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Intresse bij de weck spullen Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Wafelijzer is nog prima te gebruiken. Lang leve gierijzer! Even goed schoonmaken inbranden en vetten en ze zien er weer als nieuw uit.Je mist alleen de stang om de plaat te openen (geloof ik) Maar decoratief zijn ze zo leuker Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 De man naast me op de bank kirt van plezier bij het zien van de hout- en vijlraspen. Nou ja, misschien niet echt kirren, maar hij is wel gek op dit soort materiaal. Dus die batch neem ik heel graag voor hem mee naar huis. Wat kan ik je daar voor geven Jorieke? Iets uit mijn lijstje, wat zout, paardenmelk, iets heel anders? (Oh, en verder wat kruidenvrouwtje zegt. Dat wafelijzer is heel goed schoon te branden en na wat invetten nog te gebruiken. Ik spreek uit ervaring met iets soortgelijks dankzij een nieuwsgierige 10-jarige die graag rommelmarkten leeg koopt.) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Wafelijzer is leuk als decoratie maar helemaal leuk als ik hem kan gebruiken.Waar wil je tegen ruilen?Iets van mij lijstje of zout of iets anders? Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 @Spitskool: ok top, wil ie ze allemaal? Hij mag er uit wat uitzoeken? Ze lagen in een doosje, al 31 jaar (te zien aan de krant waar ze ingevet en wel netjes in waren gerold) en de meesten zien er nog top uit. Een enkele is wat roestiger. Gedroogde groentemix en mild paprikapoeder vind ik nog wel interessant. Zie maar, verras me maar @Nasuada: ik leg hem voor je klaar Zout is goed, zie maar, je weet wel wat ik nodig kan hebben @Kruidenvrouwtje: komt goed! Zoek je verder nog weck-zaken? Ik zal je lijst eens doornemen nog. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Die val-appels, die ik voor jullie varkens mee zou nemen: dat worden er een paar meer. Ongeveer 70 kilo.Tot 7 oktober liggen ze onder een afdak:Ruim de helft zou ook geschikt zijn voor appelmoes, maar daar zijn ze te zuur voor.Er ligt (en hangt) nog veel meer, maar het moet wel in mijn autootje passen. Misschien raap ik er volgende week nog een kilo of veertig bij. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 Lekkerrrrrrrr Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Ja alles om zelfstandiger te worden is mooi. Weck nu een deel in normale potjes. Maar die deksels zijn na x gebruik niet meer goed. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Jorieke heb jij toevallig nog van die hele oude klemmen die nog over het potje heen moeten ? Heb veel oude potten gekregen maar ik heb maar drie klemmen. Dus kan maar met drie potten tegelijkertijd wecken en ze zijn niet meer te.koop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 Nee, die heb ik niet (meer). Ik had wel oude potten waar die voor waren maar heb alles al eens eerder opgeruimd. Nu alleen nog nieuwerwetse potten en klemmen. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Haha ja die moet ik ook nog eens aanschaffen maar vind het zo jammer om die oude potten weg te gooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 @Spitskool: ok top, wil ie ze allemaal? Hij mag er uit wat uitzoeken? Ze lagen in een doosje, al 31 jaar (te zien aan de krant waar ze ingevet en wel netjes in waren gerold) en de meesten zien er nog top uit. Een enkele is wat roestiger. Gedroogde groentemix en mild paprikapoeder vind ik nog wel interessant. Zie maar, verras me maar Ik denk dat ik er op de MTFD wat uitzoek en mee terug naar huis neem. Dat moet vast goed komen. De andere dingen neem ik voor je mee! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts