angela Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 (edited) Vergeet niet je aan te melden!aanmeldtopic Moestuinforumdag najaar 2018 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.Vermeld wel:1. het ras,2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.Voor diegene die iets meebrengen:*Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!*En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?Jorieke: eigen producten, rookworstAngela: zalmsalade + hardgekookte eieren + winters vega groente soepjeAppelvrouw: broodjes + crackersNasuada: walnotenCiska: vegetarische Indische pastei Charly: gegrilde groenten en brood met olie dipClaudy: hartige vegetarische taart Anna3: verrassing Spitskool/Goldfish: Israëlische rode koolsaladeWeknow: hartig brood??HenkG: 3 liter erwten soep, met een stukje Fries roggebrood. Absoluut niet vegetarisch, echt niet.Jootje: broodjes Zoet eten:Angela: iets gekocht Cupcakeje: bonbons, popcornNasuada: appeltaartTanja65: glutenvrije worteltaart Ciska: oranje koekPrettig gestoord: triple chocolate browniesWortel:? Kruidenvrouwtje: baklava Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):Angela 3x 1.5 liter spa groen, druivensap (eigen gemaakt)Jorieke: 5 liter appelsap of 5 liter appel/peren sapNasuada: zoet droog wit wijntjeAppelvrouw: 1.5liter cola, sojadrinkSpitskool: spa roodYuras: bierJootje: FantaWortel: colaCupcake: 3x appelsap, 3 blikjes colaTanja65: ice thee, bronwater Div. : Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:(Zij vraagt: suiker, zout, keukenrol, toiletpapier, koffie en meestal word ze ook wel blij van pindakaas hagelslag snoepgoed enz. Er staan ook nog wat andere dingen op haar eigen ruillijst) Angela: doos met....Nasuada: verrassingspakketCharly: vissenlijkenCiska: 2x zout, 2x suikerClaudy: 2x suikerWeknow: Spitskool: zoutAppelvrouw: kilo basmati, een fles GF appelsap en een pak suiker.Goldfish: 6x zoutTanja65: koffie-------------------------Totaal:5x suiker9x zout Proeftafel:Angela: 1x peche de vigne jam (zit te veel geleisuiker in), 2 soorten druivensapNasuada: druiven kaneel/ port gelei.Appelvrouw: peche de vigne jam met limoncello, iets alcoholisch van Lee, sinaasappelwijn Charly: hotsaucePrettig gestoord: ananas chillysaus en mango chillysausSpitskool?Goldfisch: div. vruchtenYuras: augurken Nog nodig:Div: Eten zoet: cake, taartEten hartig: makkelijke hapklare dingen gaan het beste.Drinken: frisdrank, vruchtensap, koffie, theeZie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën. Edited February 19, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 Ik wil wel appeltaart koeken mee nemen. Is er toch een beetje taart maar dan voor in het vuistje verder kijk ik nog even tegen die tijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Ik zal eens even mijn vorken gaan tellen beneden, alles boven de zeventig mag naar Jorieke wat mij betreft, help me anders herinneren!Ik weet nog niet wat ik mee zal nemen. Ik kom niet uit mijn eigen huis en de bakker is dan dicht dus vers stokbrood wordt het dit keer niet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Ze-ven-tig?!?! Halleluja! Hahahaha. Ik denk dat wij voor onszelf een vork of 8 hebben. Bij de gasten mss nog 10 maar dan houdt het wel op. Geestig om even met een heel ander idee van hoeveelheid geconfronteerd te worden! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Ja wij denken groot .. ik heb bv ook bergen borden teveel vooral van die lullige borden voor de fondue met van die vakjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 Voor mij de 1e xGaan mensen het leuk vinden als ik een pan middeleeuwse stoof klaar maak Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 Ik denk het wel? Geen idee wat ik me erbij voor moet stellen? Maar iets warms gaat er over het algemeen wel in, en de meeste staan er voor open om nieuwe dingen te proberen.Wel rekening ermee houden dat Jorieke en Joep alleen vlees van hun zelf eten of iets vergelijkbaars.En als het warm gemaakt moet worden dat je het zelf in de gaten houd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 En zonder olijfolie want dan kan Anna het eten?middeleeuws, lijkt me lekker dat mag je toch met je handen eten? Maar ik neem toch dit mee: het zijn er twintig! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 27, 2018 Share Posted August 27, 2018 Ik heb nog biorund liggen van een hobbyboertuinder. Neem aan dat dat prima door de beugel kan Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 27, 2018 Author Share Posted August 27, 2018 Vraag het even aan Jorieke zou ik zeggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 27, 2018 Share Posted August 27, 2018 Ik zal wat lekkere worsten op tafel zetten om te proeven ook. En als iemand bolletjes meeneemt dan kunnen we wat Gelderse schijven bakken voor de lunch? Zal ik die bolletjes dan meenemen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 27, 2018 Author Share Posted August 27, 2018 Kan of het moet zijn dat iemand zin heeft om ze zelf te bakken Maar dat zijn er misschien te veel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keurne Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Vraagje is iedereen welkom om langs te komen heb nog een aantal zaden die ik graag wil ruilen en ja neem dan ook wat lekkers mee vriendelijke groeten Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 6, 2018 Author Share Posted September 6, 2018 Ja iedereen is welkom zie even het eerste bericht op deze pagina daar staat meer info.Mocht je besluiten te komen meld je dan even aan in het behorende topic aub? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Ik neem een banaan/ caramel taart mee. Voor de proeftafel een druiven kaneel/ port gelei.Voor joep/ jorieke een verrassings pakket.En een zoet/ droog wit wijntje Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 word genoteerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 Wij nemen een glutenvrije worteltaart mee. Zoetig maar niet echt zoet.En iets voor Jorieke's kast nog ff kijken wat. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 genoteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Voor de proeftafel dacht ik ook een potje peche de vigne mee te enemen..mijne gemaakt met iets Limoncello..kunnen we lekker vergelijken.Verder een pak crackertjes om de te proeven jam op te smeren is dat een idee?Voor drinken neem ik mee appelsap twee flessen verse van dit jaar. En lie zal wel een glaasje laten proeven van een of ander doorzichtig vocht van eigen fruit.Enne zal ik nu wel of niet witte of bruine bolletjes meenemen ( koop ik bij de super) voor iets? Ik kan ook zoals vaker stokbrood meenemen van de lekkerste Franse bakker van Nederland maar die is dan wel een dag oud. Iets koken gaat niet lukken.Of misschien is er een ander idee wat ik kan meenemen ( kopen) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 16, 2018 Author Share Posted September 16, 2018 proeftafel prima. (In mijn Peche de vigne zit minder gelei suiker in dan volgens de verpakking nodig was maar het is echt te veel ik weet niet hoe het komt?)crackers of toastjes ook primaAppelsap, Jorieke had 2 dozen van 5 liter dus is misschien ook voor de proeftafel?witte broodjes is goed misschien wil iemand een broodje worst maken? Of een Turks brood ook prima daar kunnen we allen kanten mee op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Nou dan laat ik de appelsap zitten en bedenk nog iets anders voor te drinken. Mijn P-d-V jam is ook megazoet geworden..maar Lie vind dat juist fijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Ik neem een schaal vol walnoten mee om te kraken en te snacken Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 17, 2018 Author Share Posted September 17, 2018 We hebben nog even maaaaaar……. Zijn er al mensen die weten wat ze mee gaan brengen? We hebben in ieder geval nog frisdrank nodig cola en limonade.Verder mag de categorie hartig en zoet ook nog worden aangevuld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikki Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Alvast veel plezier iedereen en hopelijk tot volgend jaar. Heb een reünie met mijn adoptiehondjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Ik neem anderhalve literfles cola mee en sojadrink. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts