Goldfish Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Dank je wel appelvrouw. Geen idee of 2kg gelijk staat aan 5 exemplaren, maar ik schat zo in van wel. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 september 2018 Auteur Geplaatst: 14 september 2018 Ik denk dat er 8 zitten in 2 kilo, ze zijn niet zo groot en bonkig. Maar dan heeft ze genoeg, en kan er een slecht bijzitten, en anders kan ze er nog een of twee als geurverspreider in de kamer leggen, dat doen sommigen hier( ik ook). Update zaden in eerste bericht! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Was het je nog gelukt om in de J tuin wat van die tomaten zaadjes te scoren van die grote heirloom tomaat? Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 september 2018 Auteur Geplaatst: 14 september 2018 Je bedoeld van de Coeur de Boeuf?O edit nee je bedoeld een tomaat uit de Jardinadetuin..had je er een foto van gemaakt? Ik weet niet meer welke het was, sorry Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Nee geen foto maar was de enige grote soort tomaat die er stond roze met een licht gele bovenkant. Ik kwam er trouwens pas achter dat ik ook een mirabelle in de tuin heb staan, totaal niet aan gedacht. Hebben jullie trouwens nooit geen zaailingen van de mirabelle? Omdat er zoveel staan die zullen niet aangeplant zijn wel? Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 september 2018 Auteur Geplaatst: 15 september 2018 Angela nee, eigenlijk nooit zaailingen van de mirabel gehad of gezien. Ik kom vanmiddag langs de tuin ik ga wel even kijken. Nog extra aangeboden Edamame boontjes om te zaaien..ik moet nog even kijken hoeveel ik er heb maar wel genoeg voor enkele porties denk ik. Ik heb ze zelf gegeten zoals bij de Japanner en verder in een salade..mmm Ik zoek: zaden van raapsteeltjes ( vorig jaar had ik ze van de nieuwe tuin maar die bevielen niet) en van postelein om aan t eind van de winter in de kas te zaaien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2018 Auteur Geplaatst: 16 september 2018 Was het je nog gelukt om in de J tuin wat van die tomaten zaadjes te scoren van die grote heirloom tomaat?Ik was naar de tuin gisteren maar niks meer te vinden. Ik heb wel de man gesproken die de planten heeft gezet dit jaar en volgens hem was er buiten een doodgewone Marmande geen enkele andere grote tomaat dit jaar. Dat ze geel van boven zouden zijn kwam volgens hem door het weer+hitte en de tomaat was daardoor gedeformeerd. Spitskool ik zet je op de lijst voor suikerbrood, poona kheera, olifantenknoftenen en Puy linzen. Jorieke morgen kijk ik of Lie voor dat kratje.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 september 2018 Geplaatst: 16 september 2018 Nee was geen marmande die ken ik dit was een gewone ronde tomaat roze met lichtere bovenkant.Maar geeft niet nog tomaten genoeg. Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2018 Auteur Geplaatst: 16 september 2018 Ok, Ik heb nog één mogelijkheid, de tuinman die de planten heeft voorgezaaid. Ik zal hem mailen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 17 september 2018 Geplaatst: 17 september 2018 voor wie nieuwsgierig is naar die Phoone Keera komkommer waar Appelvrouw zaden van aanbiedt: op verzoek kan ik wel eentje meenemen naar de MTFD om te proeven. Indien bruin inderdaad zeer goede bewaarbaarheid en door de dikke schil ook goed te wokken. Voor de rest qua smaak.. tja het is een komkommer. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 september 2018 Geplaatst: 17 september 2018 Is het niet het zelfde als een Simkin komkommer? Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2018 Auteur Geplaatst: 18 september 2018 Nee dit is niet de Sikkim die is iets kleiner en heeft een meer "gebarsten" uiterlijk.Nog aangeboden twee x zakje venkelzaadjes voor in de keuken(eentje is voor de zaadbommetjes)Rood deels wollen jasje mij net iets te krap ronde de schouders/bovenarmen.Stickers om op je raam te plakken van de vogelbescherming, doet e vogels schrikken zodat ze niet tegen je raam vliegen. 5 stuks in een pakje Het jasje is iets roder dan op de foto Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 19 september 2018 Geplaatst: 19 september 2018 Zou ik een paar kweeperen mogen en een stekje zwarte weduwe Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Spitskool Geplaatst: 20 september 2018 Geplaatst: 20 september 2018 Het staat niet op je lijstje, maar ik weet dat je altijd druk in de weer bent met paardenbloem plukken. Heb je daar toevallig nog een zakje (gedroogd) teveel van liggen? Ik wilde wat gebruiken voor in een theemengsel, maar heb zelf niet geplukt dit jaar. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2018 Auteur Geplaatst: 20 september 2018 Helaas niets Spits..wat ik had zit al in mijn mengthee PG kweeperen en ooievaarsbek! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 Ik zie dat zich nog geen liefhebbers voor de Aloë Vera stek hebben gemeld. In dat geval houd ik me aanbevolen! ik las zojuist ergens dat verse aloe veragel (uit het blad) helpt bij afbreken van toxines in je lijf. Aangezien ik serieus aan het detoxen ben, lijkt me dat heerlijk om op termijn uit eigen oogst (af en toe een blad) beschikbaar te hebben. Enne.. ik neem kleren voor je mee he. Kan ik je nog ergens anders blij mee maken? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2018 Auteur Geplaatst: 22 september 2018 Aloe Vera voor jou Tanja. Ik haal een stekje los van de plant en die laat ik meestal een week of twee drie drogen voordat ik ze plant.Dan kan je hem dus misschien zelf planten afhankelijk van wanneer ik hem van de plant haal. Iemand aan t handwerken die ik dit kan geven? Het komt uit een dus van mijn moeder..het zijn drukkertjes, reparatienaalden, tapijthaaknaalden ( geloof ik) breivisjes een spoeltje in een houdertje ( om te weven?) en een doosje met haakjes, oogjes en iets van clips. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 Top appelvrouw! Geen probleem om zelf te planten, wel handig als ik weet wanneer dat een goed moment is maar dat komt vast goed. Dankjewel! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 Leukkk leuk dat ik mijn buurvrouw blij kan maken met de ooievaarplantje Ik heb gekochte pompoenzaden voor je.Kan van mijn roodbloeiende tuinbonen wel wat zaadjes missenHeb een pakketje van ongeveer 100 zakjes voor je. helaas niet met zon wit randje wel in 2 maten klein en iets groter Goed? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2018 Auteur Geplaatst: 22 september 2018 O ja die tuinboon zag ik voorbij komen..erg leuk daar wil ik wel wat zaadjes van. Enne welke pompoenen heb je? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 Het staat niet op je lijstje, maar ik weet dat je altijd druk in de weer bent met paardenbloem plukken. Heb je daar toevallig nog een zakje (gedroogd) teveel van liggen? Ik wilde wat gebruiken voor in een theemengsel, maar heb zelf niet geplukt dit jaar. Ik heb een zak in de vriezer liggen... ( alleen de bloemen maar wel de eerste opkomst)Mijn idee was om weer wijn te maken maar ik vond hem zoooooo vies.... dat ik daar geen energie in ga steken.Die mag je hebben of je mag mij vertellen wat ik er mee kan doen voor je.(ontdooien, drogen, in droogmachine of weet ik veel wat Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Spitskool Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Echt waar? Wat een heuglijk nieuws zo op de zondag. Ik wil het gebruiken voor een theemix en kan het eventueel zelf drogen. Dus ik neem het graag over, heb jij ook weer wat ruimte in je vriezer... Wil je er nog iets voor terug hebben? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2018 Auteur Geplaatst: 23 september 2018 Ik hoop dat dat lukt Spits, ik ben eerlijk gezegd nogal negatief over bloemen die bevroren zijn geweest en al ontdooid te drogen. je hebt grote kans dat Nas met een zakje kledder aankomt . Ik heb vanmiddag knoflook om te planten gekocht. Lie zei: koop nou maar wat meer want ze zien er prachtig uit misschien wil iemand van het forum er ook wel . Het verhaal over deze knoflook en tips van de kweker kun je lezen in het knoflooktopic 2018-2019. Ik heb een flinke hoeveelheid van zijn roze knoflook gekocht die er erg mooi uitziet en witte die iets minder groot waren. De roze bewaren tot maart en de witte langer nog tot juni. De roze knoflook kostte 22 euro voor 15 bollen en ik wil er max 5 verkopen tegen kostprijs. De witte kosten een euro per bol max 3. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Spitskool Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Oh Nas, als het paardenbloemkledder is of wordt, dan kan je het misschien zelf beter gebruiken voor in een romig soepje o.i.d.? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
prettig gestoord Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Appelvrouw, ik wil van beide wel een bol van je overnemen ( dank je Lie voor het aan ons denken ) Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.