Kruidenvrouwtje Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 (edited) Toch besloten deze niet te laten schieten Aangezien ik nog in een onduidelijke moestuin situatie zit. Zoek ik alles wat los en vast zit en goed te verhuizen is.Verder kan ik makkelijk spullen ophalen of gezamenlijk bestelling plaatsen bij vreeken Gezocht: Was al bezig met een verhuis/wensenlijst... Beetje veel hersenspinsels en keuzes Wensenlijst2018 Te ruil: Gistingsflessen groen vanaf 5lAcu heggenschaarFrees -> zoek ook nog iemand die verstand heeft van reviseren (Staan er nu 2) dus 1 mag wegMogelijk een hakselaar (afhankelijk van verhuis)Klein tuingereedschap dubbelEmmers van mest met deksel +/_ 10 WaterkefirHONDERDEN plantjes eeuwigmoes van de zaaiende vreeken soort... of zaad Bestellijst vreeken2 ontbrekende nummers niet vergeten!! Deals Meenemen knoflook Rose de Lautrec (stuk of 10 teentjes)Krijgt paarse salie en tijm -> Cupcakeje Meenemen Hout (zout als lukt) Geld, SuikerKrijgt Vlees, Eieren, Reuzel, Worst, bergbasilicum, zuurkoolpot (zelf niet vergeten Koelbox) -> Jorieke Meenemen spullen vreekenKrijgt grootmoeders oorbel, beruchte groene kratje -> Goldfish (moet nog even verzinnen voor struiken) Meenemen Spullen buurman compleet Krijgt oerprei, Batavia, moederkruid, ooievaarsbekjes -> appelvrouw Meenemen Spullen buurman compeelt, Rose de Lautrec (7 tenen)Krijgt carolina reaper, viooltjes x2 - > Ciska Meenemen Spullen buurman incompleet KrijgtDe tri color viool, engelenwortel -> Angela Meenemen Spullen buurman compleet Krijgt prudens purple, de millefleur -> prettig gestoord Meenemen GistingsflesKrijgt Kaantjes, zaad cosmos, afrikaantje en goudsbloemmix -> Charly Meenemen knoflook Rose de Lautrec max 9 tenen, waterkefirKrijgt Kaneelbasilicum, koffiepotten -> Tanja65 Meenemen waterkefir, groene gistingsfles, Spullen buurman compleet KrijgtAppel, rozenbottel en hibiscusthee, olijfkruid, curry -> Spitskool Meenemen knoflook Rose de Lautrec 10 tenenKrijgtBlack Cherry, Noire de Crimée -> Anna3 Meenemen knoflook Rose de Lautrec 2bollenKrijgt aspergeboon-> Claudy Niet vergeten: Zaadjes NieuweTuin.beHapjes&NatjesAndere ruilmeuk Edited October 6, 2018 by Guest Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 Zoek je nog kruiden? Heb al een gewortelde stek van salie staan. En kan van de foxley tijm ook gemakkelijk een worstelende stek eruit halen. Van frambozen ook. Kijk anders maar even op mijn lijstje ik wil met alle liefde een hoop voor je stekken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 Cupcakeje De normale Salie had ik laatst al gehad Zeker interesse in de Paarse salie en de tijm. Frambozen is wat lastig weet nog niet hoeveel ruimte ik ga krijgen en voorkeur gaat dan toch naar meer vruchtrijke gewassen. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 Dan ga ik de paarse salie en tijm zeker voor je apart houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Bosaardbei: ik heb eventueel een mannelijke plant voor je (Priapatus). Dit verbetert de opbrengst en de smaak van de andere tweeslachtige dragende planten aanzienlijk. Heb ook wel tweeslachtige voor je, maar bij iemand als Jorieke woekert dat vaak de tuin uit dus die zou je beter kunnen vragen. Ik heb ook onbeperkt , rode bes (josta bes, zwarte bes, kruisbes etc voor je), maar je krijgt bij rode en zwarte bessen dan wel gratis bloedblaarluis er bij. Die bestrijd ik niet actief (hooguit het plukken van het zwaarste aangetast blad) daar mijn struiken minstens 20 jaar oud zijn en dit makkelijk aan kunnen. Je zou de luis kunnen uitroeien door in het vroege voorjaar 1 of 2 maal te behandelen met VBC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 Goldfish Ik heb op mijn zwarte bes ook bloedblaarluis zitten. (behandel liever niet of natuurlijk) En ik vindt de smaak niet zo lekker van de bessen... Maak er meestal sap van en ijsjes.Weet eigenlijk niet hoe gevoelig jonge planten er voor zijn en niet overleven. Uiteindelijk zullen mijn toekomstige buren ook plantjes neerzetten en wil die wel nog even te vriend houden. Verder heeft de kruisbes stekels? Vond ze als kind altijd heerlijk maar heb een anti tegen prikkelstruikjes Oe en je mag mijn groene kratje vullen met chocoladerozijnen 1 plantje Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted August 26, 2018 Share Posted August 26, 2018 Een goed geworteld jong exemplaar van of rode bes of zwarte bes zie ik die bloedblaarluis nog wel overleven, zijn sterke planten. Verder een kwestie van op tijd de larven van lieveheersbeestje uitnodigen te komen snacken. Van Rode bes heb ik dus overvloedig eventueel Jonkheer van Tets voor je en ook nog een later dragend exemplaar (mits ik die nog kan terugvinden in de woekering). Maar als je vreest voor vogelvraat is wellicht een witte bes (dat feitelijk nog steeds een rode bes is, zij het gemuteerd) beter. De 6 rassen kruisbes zijn allen gestekeld dus helaas... Ja het kratje is erg nuttig gebleken, maar fair-is-fair hij moet terug naar zijn bazinnetje. Ik noteer in elk geval 1x Grootmoeders Oorbel voor je. Laat maar weten of je ook Rode bes wilt en eventueel die speciale bosaardbei. Vergis je niet in de smaak van de bessen ongeveer 2 van de 10 proefpersonen vinden het lekker, 2 vinden het zo-zo en de rest spuugt het uit. Maar inderdaad biien zijn er gek op en het is een probleemloze plant. Normaal gesproken vriezen de toppen fors in, om in het voorjaar opnieuw uit te lopen, maar afgelopen winter is ondanks (-8) de plant er ongeschonden doorheen gekomen, zodat ie nu ruim 2 meter hoog en breed is. Ik denk overigens dat de wat bittere karamelsmaak wel een mooie tonen toevoegt aan honing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Heee hallo, Heb jij toevallig nog tenen van de knof rose de lautrec? Die van mij hebben het slecht gedaan afgelopen seizoen, wil nog een herkansing, doen ze het dan nog niet ist eigen oefening.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 Check Heb een flinke streng dus er mogen wel wat verhuizen. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 Ik heb nog een wensenlijstje van Vreeken maar ik moet even checken. En die site is zo langzaam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 10, 2018 Author Share Posted September 10, 2018 De Site is even traag als zijn Mens... Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 Zoek je nog kruiden? Heb al een gewortelde stek van salie staan. En kan van de foxley tijm ook gemakkelijk een worstelende stek eruit halen. Van frambozen ook. Kijk anders maar even op mijn lijstje ik wil met alle liefde een hoop voor je stekken Cupcake ik kan met heen mogelijkheid een topic vinden waarin ik jouw lijstje zie staan. Maar als je nog salie hebt, dan houd ik me aanbevolen. Vers stekje mag ook. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 10, 2018 Author Share Posted September 10, 2018 https://www.moestuinforum.nl/cupcakejes-ruillijstje-najaar-2018-t24571-10.html Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 Ha, dat krijg je als je alleen zoekt op cupcake en MTFD Thanks! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 10, 2018 Author Share Posted September 10, 2018 Gewoon de pagina van Moestuinforumdag gepakt anders mis je teveel Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 10, 2018 Share Posted September 10, 2018 Ja, doe ik nu. Nogmaals dankjewel! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Hoe lang is jouw streng knoflook rose de lautrec? Als er genoeg is houd ik me ook aanbevolen voor een paar teentjes. Wil dit jaar voor het eerst me ook op de knoflook storten, en heb alleen de gewone van de natuurwinkel. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Nog genoeg hoor Oogst was 100+ Geef even aan hoeveel paar anders is 2 zow sielig Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 In 1 vakje van mijn moestuin gaan maximaal negen tenen, dus een bolletje is wellicht het handigst dan? Maar serieus, ik ben ook blij met minder als er veel animo is, ik ben een microtuinierder die soms zelfs die ieliepielie vakjes splitst, woekeren met de ruimte het dat geloof ik : Maar hey, mijn moestuinbakken zijn in de afgelopen jaren gegroeid van anderhalve bak naar inmiddels drie kleine, vier grote en een hele grote bak. We kunnen nog met een beetje proppen net in de achtertuin zitten, lol. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Kun je misschien nog een stuk of 10 tenen rose de lautrec missen? Ik kan je wel voorzien van zaden van tomaat Black Cherry (eigen oogst) en Noire de Crimée van de MTFD-wedstrijd van vorig jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Vorige keer vroeg je engelen wortel heb je die nog nodig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted September 14, 2018 Author Share Posted September 14, 2018 @angela ja graag! @Anna3 Tenen worden al wel wat kleiner. Dan moet je zelf even juiste maat eruit halen en derest in eten verwerken.Tomaten zaden ja graag. Noire de Crimée was vorg jaar helemaal niet aangeslagen Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 16, 2018 Share Posted September 16, 2018 Mijn Vreeken lijstje is bijna klaar ik probeer hem vandaag nog door te sturen. Ik zag dat je ook nog viooltjes tricolor zoekt kan zijn dat ik die heb, en misschien ook aardpeer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 De tri color viool heb ik voor je opgepot, zijn maar mini plantjes.aardpeer kom ik op terug nog geen tijd gehad om te kijkenDe engelenwortel zit al klaar in een zakje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Zoek je specifieke aardpeer Kruidenvrouwtje? Ik heb eventueel wel wat knollen voor je, maar heb geen idee welk soort het is. Ik krijg er elk jaar wel een goede opbrengst van. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts