Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Charly's korte lijstje MTFD Okt 2018 - Controle


Charly

Aanbevolen berichten

Ha!

 

Heb weinig nodig, en weinig te geef

 

Paar dingetjes schoten me te binnen:

 

Zoek:

- zaadjes ijzerhard

- kleine potjes om sambal in te maken

 

Biedt aan:

- Kaantjes (de restjes die overblijven na het uitsmelten van varkensvet) wij vinden ze niet zo lekker. Dus gaan maar matig op. Ik ga echter weer een nieuwe lading uitsmelten, dus mocht ik er iemand blij mee kunnen maken; geef gil!

- zaadjes numex suave orange. Mega toffe verrassing dit jaar. Super aromatisch, maar niet zo ziekte heet!

https://www.mooiemoestuin.nl/Peper/numex-suave-orange/

- zaadjes Chinese five color, omdat je zo vrolijk word van dit medium hete pepertje

- zaadjes magenta, fladderbloemige cosmos

- zaadjes roze, enkele cosmos

- zaadjes Jolly Jester Tagetes (vrolijke hoge lang bloeiende afrikaan, met beurtelings geel en bordeaux rood)

- zaadjes blush, omdat dat handtomaatje uit niemands tomatentuin mag ontbreken. Mmmmmm!

- zaadjes liguria, omdat deze buidelvormige semi holle vleestomaat zo geweldig saust.

- zaadjes Asian melon (verhips vergeet ff de naam, vul ik later aan), geeft prima kleine meloentjes. Ik heb een rekje tegen de achterwand van de kas waar ze het ieder jaar keurig doen. Ik bestuif niet met de hand, maar laat de kasdeur open. Werkt, ook voor mij, best zo!

- vers gemalen tarwemeel van de Katwijkse molen. Tarwe is verbouwd in Zeeland.

 

 

 

Deals:

- Jorieke: paar goeie zaadjes voor tomaten. Mooie hoeft niet. Aardbeistekjes. Wat tarwemeel van de molen, vissenlijkjes, geeft zuurkoolpot en gemberstekje en wat kweeperen

- Cis: Wat kailan zaadjes, meel en kaantjes, geeft IJzerhard, phaceliazaden en wat potjes

- Angela: meloenzaadjes, kaantjes en geeft potjes, ijzerhard, salviazaadjes.

- Spitskool: Kailan zaadjes, en je twee oerpreien en polletje bloedzuring ook nog? Geeft: 7kruidenpoeder, en iets gedroogds voor in mijn kruidentheeen, goudsbloem ofzo.

- Kruidenvrouwtje: Kaantjes, cosmos, afrikaantje, goudsbloemmix

- Wortel: liguria en meloenzaadjes, geeft eikels

- Claudy krijgt meloen en liguria zaadjes en geeft super schmelz zaad

- Tanja krijgt numex suave zaadjes en wat kaantjes geeft wat spinaziezaadjes

- Cosmoszaadjes mee voor de zaadbommetjes

- Nas: jolly jester cosmossen goudsbloemen en wat ik zo nog aan bloemenzaad tegenkom, geeft wat kleine sambalpotjes en mss wat zaden en piggie voer

- Anna: wat butternutjes en wat ik verder nog aan leuke pompo's over heb.

- Henk geeft mss rozemarijnstekje. Lees nog wat hij graag wil. Heb wellicht wat plastic potjes trouwens.

- Goldfish geeft mss z'n tomatenboom, en laat nog weten wat hij graag wil.

 

 

 

Voor op tafel:

- potje hotsauce

- gegrilde groenten

- broodje van tarwemeel en wat knof/peperolie om te dippen

aangepast door Gast

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooh die jolly jester vind ik sweeeet.

Mocht je nog wat zaadjes van andere vrolijke bloemetjes kunnen missen graag.

Ik heb nieuwe hele inimienie potjes ( die een persoon jampotjes). Stuk of 10?

Daarnaast heb ik een zak met pompoenpitten, sesam en andere zaden voor je voor je kippen.

Kilo of 5 .

Ik hoop dat ik wat leuks van de groothandel krijg tegen die tijd dan neem ik voer voor je dieren mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Angela,

Tof van de potjes. Leuk van n Salviaatje, als dat uitkomt.

En geweldig van ijzerhard plantjes!

Meloentje is Golden Crispee. Past in een dameshand. Niets extravagants, wel betrouwbaar.

Noteer ik ook voor je.

 

Kaantjes maak je normaal door niervet uit te bakken meen ik.

Daar heb ik nog wat van (van die kaantjes) maar ik ga ook een grote batch rugspekjes uitbakken.

Die zijn denk ik ook goed te doen, zo niet, lees ik het vast wel.

Idd wordt veel gebruikt voor hutspot, zuurkool en andere stoempen. Geeft een extra stevig zoutig crunchje aan je maal.

Ik noteer sowieso voor Ans en voor Kruidenvrouwtje.

 

@Nas, fijn ook van de heule kleine potjes. 10 is meer dan zat!

Ik heb allerlei bloemenzaad voor je (heb ook nog een heel aardige goudsbloemen mix, kun je overal neerkeilen, werkt altijd! En is als bonus ook bodemzuiverend, zegt men)

Tof ook van de zaden voor kip & co en het mogelijke groenvoer.

 

@Kruidenvrouwtje: of cosmossen eetbaar zijn, weet ik niet eigenlijk. Maar hier lokt ie inmiddels grote getale puttertjes naar de tuin. En die vind ik zo geestig! Dus zij vinden het igg lekker

Afrikaantjes schijnen idd goed tegen bodemaaltjes te zijn. En deze bloeit echt enorm lang. Vooral als je (wel) de moeite neemt om af en toe de dode bollekes eruit te knijpen. Zal ze voor je noteren. Lama weten of je de cosmossen ook ziet zitten en / of evt de goudsbloemenmix?

 

Groetjes weer!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Vikingen dit jaar om bier te drinken

Bestuur is geklapt van de ruïne. Evenement gaat naar doornenburg.

 

Je meent het joh! Nou jammer hoor. Is altijd leuk om met onze neus bovenop te zitten. Hopelijk volgend jaar!

 

Laatste stukje snapte ik niet helemaal, ligt vast aan mijn beperkte hersencapaciteit

“Dus als je mede of andere drank wil dan moet ik in doos 3 gaan zoeken”

Kun je doos 3 ff toelichten?

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas je aanbod van de numex suave orange. Als je me daar een paar zaadjes van wilt doen? Hoeft niet veel, ik tuinier klein.

 

Kan ik op nog iets voor jou meenemen? Ik zie dat je inmiddels ruim voorzien bent van potjes. Iets anders wellicht? Ik heb bijvoorbeeld zaadjes van een leuke gele hungarian wax peper, geeft onwijs veel pepers (ik weet niet meer waar ik de opbrengst van maar twee struikjes moet laten). Of iets anders?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Tanja

Helemaal blij dat iemand zich meldt voor de numex suave. Is toch zo’n prachtig aromatische peper!

Dus neem ik sowieso voor je mee.

Ik ga me nog op een rustig tijdstip beraden op de lijstjes van anderen.

Hoewel ik best heel erg voorzien ben van vanalles eigenlijk inmiddels. Dus als ik niets vind, is t ook geen probleem

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand interesse in zaadjes van de amaranthus dreadlocks?

 

Is een grote vent geworden joh!

Kiek:

a326b375e9579a7b98a8301c0dc8f733.jpgbd3d44642d704a2feded6324ab472712.jpg0b7bfde9a520cbba9f8641f88cd546a9.jpg

 

Als ie straks helemaal rijp is, droog ik ze voor de kippen dit najaar. Ophangen in t hok en dan zoeken ze het er maar mee uit verder

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cis, jouw geheugen is angstaanjagend goed hoor. Heb het geloof ik een keertje zijdelings genoemd in een gesprek. Wauw!!! Ja cool. Bijenbloem bij uitstek wil ik grg in de tuin. Tnx!

 

@Claudia,

Aslan meloen zou ik wel in de kas doen ja. Daar heb ik em ook altijd staan. Gaat ie als n speertje. Niet enorm tandenbeukend zoet, maar gewoon lekker zoet. En heel geurig!

Ik zal van de meloen en tomaat zaadjes voor je meenemen. IJzerhard krijg ik al van mensen, dus maak je daar niet druk over hoor.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...