Bit Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Begin gemaakt met het snoeien van het kleinfruit. Rode en roze bessen gedaan nu. Braam gedaan, frambozen moeten nog, deels gaan ze er uit trouwens. Zwarte bessen moeten nog en de druiven, zal wel half februari worden. Quote
west Geplaatst: 12 januari 2019 Geplaatst: 12 januari 2019 Vanmorgen werd de door de vereniging bestelde koemest bezorgd. Ging vlotter dan ik had gedacht... Tussen kwart voor tien en kwart voor elf 25 kuub stront van het fietspad de tuintjes in gekruid. En nog koffie gedronken tussendoor ook.Om elf uur was de tuin alweer verlaten!Ik heb toen op eigen initiatief mijn mest zitten uitspreiden en ondergespit. Achteraf vraag ik mij nu af of dit de bedoeling is? (Vraag) Aangezien ik de enige was die ermee aan de slag ging... Verder liet ongeveer iedereen het op een hoop liggen. Anderzijds: het regende wel belabberd vanochtend... Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 13 januari 2019 Geplaatst: 13 januari 2019 Weer een dagje tuin A naar B Bijna alle ijselsteentjes zijn uitgegraven. Gok nog 1 kruiwagen te gaan. Staan 3 volle bakken alweer klaar. Derest op tuin 2 gestort.Tegels 30x30 moeten nog een 70tal verhuizen. alle 50x50 grindtegels zijn de afgelopen keren al verhuist. Huisje 1 is helemaal leeg. Huisje 2 nog wat basis rommel. De kas nog de gaskachel en platen.Op 1 na zijn ook alle watervaten verhuist. In de laatste zit ook het gaas en wat losse prut. BIJNA KLAAR Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
ValeriePlantje Geplaatst: 13 januari 2019 Geplaatst: 13 januari 2019 Gisteren en vandaag niet zoveel gedaan in de tuin zelf. Wel al wat onkruid gewied en oude planten opgeruimd.verder nog wat fruitstruiken gesnoeid, idem voor de rozemarijn en deze ook meteen ergens anders geplant. Verder nog de hoppeplant gesnoeid en verpot. Quote
Mellie Geplaatst: 14 januari 2019 Geplaatst: 14 januari 2019 Gisteren mochten de kinderen in een kletsnatte tuin spelen. Ze kwamen helemaal uitgelaten binnen stuiven met worteltrek... en een aanhangertje vol met wortel, biet en frambozen. Het was te grappig! Niet helemaal de bedoeling, maar wel erg grappig. En ja, waarom hebben wij nog steeds frambozen? Dat is echt niet normaal meer. Ook erg onhandig overigens dat de frambozen tussen de modder en onder de bieten lagen. Daarom zijn ze niet moeders mooiste meer. Het ging wel allemaal op! Quote
Amrutten Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Weer een paar uur op de nieuwe tuin gewerkt.Dit keer de buitenrandstenen recht gezet.Er moet nog wat grond verplaatst worden, om een hoogteverschil weg te werken.Daarna kan de frees erdoor. Quote
Bit Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Net terug van de tuin. De wat minder winterharde dingen in de koude kas gezet. Raampje daar dicht gedaan voor het eerst sinds 9 maanden. Deur op een kleine kier. Laat de winter maar komen. Quote
HuubvG Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Moerbeibomen gesnoeid, takken op de takkenhoop gegooid.Dikke reuze zonnebloemen opgeruimd, ook bij de takkenroute gedaan. Behalve de uitgebloeide bloemen, die liggen op de wal om de tuin voor nieuwe zonnebloemen komend seizoen.Vogelmuur tussen de tegels op het pleintje van de moestuinen uitgetrokken om plaats te maken voor het lustig bloeiende driekleurig viooltje.Vogelmuur bij de compost gedaan met een laag strorijke mest ven de k.b. dieren erover.In de koude kas reuze uien gezaaid, n.a.v. de wedstrijd vorig seizoen heb ik een zakje zaden besteld. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Gisteren de ramen weer op de platte bak gelegd.Was even een werkje want er moesten er nog gewassen worden.De pompen zijn afgesloten dus water uit de duin rel halen met een bakje en alles wassen en dichtmaken. 'De paardenmest bij de asperges verspreid. Vandaag de irisbolletjes weer geplant en een pol bieslook opgedeeld en op een rij gezet op een nieuwe plek.Ook de stengel ui opgespit en klaargelegd voor morgen om te planten. Een stukje van de andere kant van de platte bak leeggemaakt om te kunnen spitten. Vond nog een polletje Chinese bieslook die ik vorig voorjaar gezaaid had. Quote De moestuin van Patrijs
west Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Afgelopen week een paar bollen biologische knoflook die aan het uitlopen waren van de toko gratis meegekregen. Dus de teentjes een weekje laten wortelen in de schuur en woensdag in de verhoogde bak in de grond gestopt. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Gisteren nog wat warmte minnende planten naar de tuin gebracht.Vandaag heb ik ze in de kas gezet. Ook wat snijbiet en selder geoogst.En vandaag de telescopische takkenschaar gereviseerd, kan ik weer snoeien. Quote De moestuin van Patrijs
Goldfish Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Kaki wat isolatie gegeven, 2 grafkaarsen ontstoken in de kas die voor de helft vol staat met Kumquats en Calamondins. Met de huidige vorstverwachting loopt het denk ik nog wel los. Zo niet, dan zal ik een petroleumkachel voor t eerst gaan gebruiken, hoop alleen dat dit dan goed gaat met het risico op roet. Quote
Amrutten Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Goldfish, Hoe groot is je kas ? Heb je grafkaarsen al eens eerder gebruikt ? Wat is het effect hiervan ? Antoinette Quote
Patrijs Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 vandaag alleen even naar de tuin gelopen om te kijken of alles goed gaat.Ik heb wel eens schade gehad door het gewicht van de sneeuw. Alles was in diepe rust, de sneeuw is hier niet zo veel gevallen en vanmiddag dooide het al weer licht. Wel waren de 40 knotwilgen achter mijn tuin geknot en de takken lagen er nog. In het verleden veel takken weggehaald om schuttingen te vlechten.Nu zakte de moed me in de schoenen, alle takken moeten gezaagd want de onderkanten zijn te dik en alle zijtakken moeten er af geslagen of geknipt. Ook het vervoer nog….. Ik denk dat het voor mij nu lichamelijk te veel is. Ook al verdeel ik het over drie weken. Helaas, want ik heb nog stormschade van de storm van vorig jaar januari. Gelukkig ook goed nieuws, toen ik thuis kwam werd ik gebeld, morgen wordt er zaad geleverd. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 Ja het opruimen van de geknotte wilgen kan een probleem geven, het is altijd veel en zeker van 40 bomen! Ik maak gewoon hele takkenwallen met de takken zonder ze verder te bewerken, maar ik heb gelukkig de ruimte en maar een wilg of 10/12.We hebben hele mooie dagen gehad en ik heb veel gesnoeid en ruim de takkenhakker van Frans gebruikt, ik ben er erg content mee Frans! Ook veel wilde braam gesnoeid en drie kardinaalsmutsen omgezaagd die in het eerste deel van de tuin stonden..vorig jaar hadden we erg veel last van de rupsen en van jeuk. In de boomgaardbosjes hebben we ze laten staan.De lasagnabedden zijn klaar voor de rest van de winter en oa bestrooid met fijngehakte hazelaar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Een sneeuwpop gemaakt! Met wel 4 kinderen, het was chaos Olaf wil blijkbaar graag met vakantie, maar vanwege het smeltgevaar, hebben we besloten de zomer naar hem toe te halen in de vorm van wat vrolijkheid om zijn nek. Tralalaaaa Quote
jootje Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Oohh...wij hebben hetzelfde gedaan, Mellie. Alleen was ik helemaal alleen..... Quote
Mellie Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Prachtig! Resulteert in veel mooiere sneeuwpoppen Quote
Goldfish Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Kaarsen ontstoken om de citrus in mijn kas boven de -5c te houden. Quote
Amrutten Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Goldfish, Hoe groot is het kas(deel) dat je met 2 grafkaarsen 'behandeld'? Antoinette Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 januari 2019 Geplaatst: 23 januari 2019 Voor de sneeuw kwam nog ijzeren stokken bij de narcissen gezet die al opkwamen..voordat ze platgelopen worden. Verder vooral sporen van dieren bekeken en het laatste speelgoed opgeruimd... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 Niks, de grond is stijf bevroren en er ligt sneeuw op. Buiten doe ik niks, maar binnen zijn de eerste gekiemde zaden alweer in de grond gezet. Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Mijn knoflook op de moestuin bekeken (staat rechtop en is nog groen). En de dubbele laag vliesdoek van de spinazie in mijn foliekas gehaald. Morgen wordt het volgens buienradar 6 graden boven nul in Emmen (Drenthe). Quote
Saalk86 Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Gistermiddag gemaakt, prachtig weer! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.