Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mislukt 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Gatsie inderdaad Frans.

Dat brengt mij bij het vermelden dat mijn spruitplanten prachtig zijn..beetje koolwitjespoep en rups misschien, maar gewoon geen spruit gevormd..nauwelijks aan aanzet wat dat nou weer kan zijn

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

en zo hadden we hier 75 procent losse spruiten, wel te gebruiken maar toch

2019 is voor mij geen spruitenjaar

sterker nog: van de drie filderkraut spitskolen was er 1 ook los zonder kool, wel met stengel en blad, wa dat nou weer is?

de andere 2 staan gelukkig te bluppen in de zuurkoolpot

Geplaatst:

Paksoi. Je knippert met je ogen en het schiet door. Zit nog geen fatsoenlijk blad aan en hop: bloemen. Voor straf laat ik ze staan, hebben in ieder geval de insecten er nog wat aan.

Geplaatst:

ja, hier ook, lukt alleen inde kas als we in januari of september zaaien, niet verspenen dus voorgezaaid in 12 cm potjes, en dan moet hij nog geen rare groeiomstandigheden krijgen, niet te koud/warm/droog/nat/zuur het is een lastig plantje

Geplaatst:

Verhuis naar het noorden! Geen enkel probleem met doorschietende paksoi hier, half Juli gezaaid, nu lekker smullen.

Wat is het onderwerp hier ook weer? Oh, mislukking! Nou, met de Dahlias is het niet zoals bedoeld uitgepakt. Van mijn Dahlia die Windmolen heet waren vorig jaar de knollen geheel door muizen opgegeten. Ik had dus geen andere keuze dan met het zaad verder te gaan.

Wat lastig blijkt is om de kleurschakering precies goed te krijgen met zaad. De bloemen horen rood met witte uiteinden te zijn. Het rood is er goed uitgekomen, maar er is niet meer dan hier en daar een verdwaald wit accentje te zien:

Dah13801570955956.jpg

Dat is het niet helemaal. Aan de andere kant lijkt één van de nakomelingen juist heel goed te zijn uitgepakt, en misschien wel mooier dan de ouder. Maar gisteren zag ik daarvan pas de eerste bloem opengaan (Dahlias van zaad komen later op gang) dus nog wat vroeg voor een foto.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Alsje een halfuur bezig bent geweest met het doppen van je kievitsbonen, zet ze dan niet in de oven omdat je bang bent dat je kat ermee gaat spelen.

Als je ze dan vergeet (en het vocht in de oven niet weg kan) dan zijn ze na drie dagen echt aan het kiemen en dan kun je ze weggooien. Ik heb ze meteen weggegooid en wilde er absoluut geen foto van maken. Maar dit was de beginsituatie:

unnamed53891573036326.jpg

En dit is de oorzaak!

Shame on you, Zoezie!

unnamed231681573036327.jpg

Geplaatst:

Best heel jammer van die bonen!

Maar wat een leuke kat, met die rode oortjes...en een toepasselijke foto!

Geplaatst:

Ooooohhhhh!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.