Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 year later...
Geplaatst:

Dat is op zich een fijne kalender Simke, ik heb hem de voorgaande jaren ook gebruikt. Alleen hebben ze nu de pagina's helemaal grijs gemaakt zodat je lekker je inktpatroon erop leeg kunt printen.

Verder heb ik een keer de zaai-agenda van Hesperia gehad, maar die komt dit jaar pas in februari uit vanwege computerproblemen. Balen.

Geplaatst:

ja zeker maar je moet wel even kijken er is een pagina anders van de 2013 versie. dat is pagina 6 van 2013. deze heeft meer info. dan nu.

ik ben helemaal blij met deze. en ik zet hem ook op op mijn ipod of telefoon deze heb ik altijd in mijn zak dus ook als ik in de tuin ben.

ik heb in 2012 en 2013 heeveel vragen gekregen waarom mijn tomaten planten het zo goed doen. voor een beginnen. zonder ziektes mijn enige andwoordt is dat ik de kalender echt gebruik en op de tomaten los laat. nu heb ik al meerde mensen op de tuin om deze te gebruiken.

ik print in grijs tint.

Geplaatst:

je hebt gelijk, niet goed gekeken... dan wordt het deels 28 januari en een deel op 6 februari !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb een aantal maankalenders met elkaar vergeleken. Wat me opviel is dat die van Maria Thun niet alleen aangeeft voor wat voor gewassoort de dagen geschikt zijn, maar ook of je dan het beste kunt zaaien of planten (of niks doen). In de kalender van de mooie moestuin van Diana en de Duitse die ik vorig jaar gebruikte stond daar niets over. Maar ik vind het nogal een verschil: zaaien of planten. Toch?

Ik ben een beetje van m'n (tuin)padje over welke ik nu het beste kan gebruiken. Help!

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ik heb dus die van Maria gebruikt. En die werkt voor mij prima. Ik zou zeggen probeer eens deze tevolgen het Heeft toch ook met stijgende en dalende maan te maken.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Jammer dat je in die kalender van Maria Thun niet kunt zien tot welke tijd het plantdag voor een bepaald gewas is. Morgen is het plantdag voor wortelgewassen en bloemen. Maar wanneer is die wisseling?

Ik heb ooit eerder een kalender gezien die ook tijden aangaf (een Duitse), maar ik weet niet meer welke.

Weet iemand dit?

Geplaatst:

Zie nu dat de kosmoskalender die op diana's mooie moestuinsite staat iets anders zegt dan Maria Thun wat betreft dit weekend. Hoe kan dat dan??

Geplaatst:

Heb je dit hele topic al eens doorgelezen?

Bijvoorbeeld hier:

maankalender-toepassingen-t2539-10.html

wordt uitgelegd hoe dat zit.

En bedoel je deze kalender (deelt de dag in drie delen)... ?

IMG274395301388601188.JPG

(en mooi dat het vandaag worteldag is, want ik ging toch net aardappels en uitjes in de grond zetten. )

Ook nog ff gezocht op Mondkalender/Aussaatkalender,

Bedoel je zoiets?

http://www.wyssgarten.ch/Resources/PDF/mondkalender.pdf

Geplaatst:

Jaa, die laatste is handig met tijden! Het is niet die ik ooit eerder gebruikte maar komt op hetzelfde neer. Bedankt.

Maar dan snap ik nog steeds niet hoe de ene kalender kan verschillen met de ander...

Geplaatst:

En jouw foto is ook de kalender die op Diana's mooie moestuin staat. Die zegt dus niet hetzelfde als die van Maria Thun. Hoe kan dat?

Geplaatst:

Dan moet je dus even zoeken hoe het zit met Siderische en Tropische toestand...

Helana zegt: Het verschil zit um in het volgen van de siderische of astrologische maankalender. Reeds eerder in dit topic uitgelegd, blz 2

En bij deze kalender kan je zelf kiezen welke je wilt hanteren...

http://www.astrologie-info.com/mocal.cgi

Geplaatst:

Hé die is handig Erny, op mijn kalender mistte ik ook de tijden maar als ik jouw kalender ernaast leg, heb ik alles wat ik wil weten! (Op die van jouw link staat nl. niet aangeven wat ongunstige dagen zijn en dat staat op de mijne wel.)

• 8 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...