Geplaatst: 2 april 20196 j Ik zou ook wel wat knolselderij willen jet, en wie weet heb jij dan plek voor die van Henk
Geplaatst: 5 april 20196 j Mag ik ook knolselderij? En Eeuwig bonte moes, Blauwrandkapper en die aubergines? (had allemaal 'zaadjes op stokjes' met uiteindelijke verrotte blaadjes) Heb zaadjes van suikerwortel en ook snijbonen voor je en misschien zie je nog wel wat bij mij?
Geplaatst: 8 april 20196 j Auteur @Anna snijbonenzaadjes krijg ik al dank Je en suikerwortel graag! Voor de klussers en knutselaars we zijn een opslag aan t leegruimen en hebben veel grote en kleine tegels over. Hier een overzichtsfoto, wil je meer weten over sommige tegels dan kan ik een gerichtere foto maken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april 20196 j Zijn het tegels voor binnen of buiten? Ik heb nog tegels nodig voor in de volkstuin. Maar ook voor in het toilet
Geplaatst: 8 april 20196 j Goed aan het opruimen! Geen tegels nodig hier... heb er zelf ook wat weggegeven Ruimt mooi op. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 april 20196 j Auteur Zijn het tegels voor binnen of buiten? Ik heb nog tegels nodig voor in de volkstuin. Maar ook voor in het toilet Voor binnen. Een of meerdere toiletten zou mogelijk zijn naar gelang je nodig hebt en creativiteit. Als je wilt kunnen we meer foto’s maken oid. We hoeven er niks voor te hebben. @Jorieke idd goed bezig. Ik denk er over de maandchallenge weggooien..de eerste dag een ding, de tweede dag twee enz. Bv the way kan iemand me een stukje kaaswax verkopen? 500 gr is al leuk. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april 20196 j Pompompom. Verkopen kan ik het je niet Appeltje, maar als je geen probleem hebt tegen zelf even schoonsmelten, heb ik wel wat baby-Bell kaas huisjes voor je. Gewoon voor graties. 500 gram moet lukken. Isdawa? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 april 20196 j Opruimwoede hier heerst het ook al...voor maandchallenge ben ik vooor Geen tegels nodig, die zijn al in huis....vrijedagen net aangevraagd om ze te kunnen leggen...
Geplaatst: 8 april 20196 j Auteur Charly ja graag!Ciska succes met het leggen, heb je toch nog een tegeltje te weinig roep je maar. Lie is trouwens helemaal niet zo opruimerig dat maakt het niet gemakkelijk dat weggooien We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april 20196 j "Lie is trouwens helemaal niet zo opruimerig dat maakt het niet gemakkelijk dat weggooien" Oh waar ken ik dat toch van? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 april 20196 j Ow graag jet, heb je een close up foto waar de kleur goed te zien is? En weet je welke maat het is? Dan ga ik even overleggen met vriend lief
Geplaatst: 8 april 20196 j Wel een idee die challenge ben al blij met iedere dag 1 ding.Ik ben heel goed in het opruimen van andere mensen hun spullen maar die van mij zelf vind ik toch nog snel zonde.Vind het niet zo erg er afstand van te doen als ik er iemand anders blij mee kan maken.Maar ik heb echt te veel zooi!
Geplaatst: 10 april 20196 j Auteur Ik ga zo langzamerhand een eind breien aan mijn ruilingen volgende week komen mijn oppassers en ga ik met alle ruilspullen/planten/flessen en proefjes eerst op vakantie. Je kunt nog wel ruilen tot laten we zeggen net na het weekend. Er zijn nog wat tomaten in de aanbieding bv.Graag zou ik willen dat jullie het eerste topic doornemen om te zien of alles er goed instaat. Dan nog een oproep voor de volgende zaken die ik zoek en waar nog geen respons op is gekomen: *Stekjes hemelsleutel: Het liefst in de kleuren rood en wit ( sedum telephium/ sedum spectabile, sedum herbstfreude) andere zijn ook welkom.*Knolkervelzaad of de knolletjes*Anti- kernenergie of pro zonne-energie buttons in alle talen..*Nu geoogste knoppen, een handje, van de zomereik Robus Quercus*Insectenplaatjes die Aha nu uitgeeft en dan vooral de bijen **Een stalen pan van minimum 12 maar het liefs 15 liter voor het kazen.*En je kunt me altijd van Gilse geleisuiker speciaal aanbieden *Enne misschien een beetje gek maar ik ben op zoek naar tweedehands rieten of rotan tuinstoelen. (Aangezien we met de bus komen, wie weet heeft of weet iemand wat, nooit geschoten altijd mis ) In Frankrijk vind ik ze niet of alleen heel stylie en dus duur We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 april 20196 j Op de valreep dan maar......Heb je nog een zaailing coeur de boeuff over zowel van rood en geel? En de tomaat dark galaxy...? Ik zal even kijken...heb wel hemelsleutel, maar niet zo een super grote pol, als ik wat meeneem dan zal het een kleine stek zijn...ik ga even voor je kieken...en laat nog even horen
Geplaatst: 10 april 20196 j Jop wilt de tegels in de wc het zelfs maken als in het washok en dan is het helaas niet genoeg Verder heb ik dezelfde ruil staan als jij dus dat klopt. En helaas heb ik verder niks van je wensen lijstje wat nog niet is aangeboden
Geplaatst: 10 april 20196 j Auteur Drie x tomaat voor jou Ciska plus de Persica. Hemelsleutel graag. Je mag ook aan de thuiskok vragen een xtra hapje te maken waarmee wij thuiskomen zondagavond, dat is de vorige keer heel erg bevallen!Deze vier tomaten zijn dan voor jou We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 20196 j Auteur Extra aanbod gietijzeren kroonluchter voor kaarsen met ophangstang, te ruilen tegen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 20196 j Hierbij mijn lijst!Walnotenboom 2-jarigwalnotenboom 3-jarig ( beide naar Charly?)Moederkruid 4 x ( Nasuada, CC, Tanja..)Heemst voor NasuadaEeuwig bonte moes stekjes, meerderen (KV, Anna)Stekken van de appelbes (Aronia) staan in de pot, is afwachten maar als ze wortelen heb ik er 7 (pot naar Flup)Plantjes gescheurd en opgepot:2 x mierikswortel ( Mellie,...)2 x venkel, het -groene- kruid dus niet de knol2 x lavas (Tanja,...)Nog enkele plantjes onstefelijkheidskruid ( jiaogulan) ( Vincent, Tanja,...,...) plantjes 3 x helleboris Alle naar Jorieke Klimspinazie 2x(Jorieke, Bouwvrouwe..)Bieslook 3 x ( Angela,...,..) Wolmunt 3 x5 x plantjes CrosnesRoze teunisbloem ( Oenethera Speciosa) meerdere plantjes (Jorieke)Havikskruid 2 x1 xPaprika Lipstick ( Jootje)1 x paprika gogosari (KV)1x zoete peper voor paprikapoeder1 x Grandpa s home peper1 x twee aubergines in een potje waarschijnlijk Ping tung en Astrakom kan ook 2 x Astrakom zijn( Mellie, Anna)6 x Turkse vleestomaat van Persica ( voor in de kas!) ( Ciska, Jootje,...)4 x plantje Allergrootste Coeur de Boeuf ( ik selecteer al enkele jaren steeds mijn mooiste CdB voor zaad) ( Mellie,...,...)2 x tomaat Dark galaxy2 x tomaat Coeur de Boeuf Geel ( heirloom hier uit Frankrijk)2 x tomaat van de Wild Boar farm, weet niet welke4 x 4 knolselderijtjes, nu nog mini maar wel mooi opgekomen. Variëteit Boule de Marbre ( Henk, Mellie, CC, Anna) Zaden:Blauwrandkapper ( Januari King) een paar x tien zaden ( CC , Anna)Eigen kweek Golden Grex biet 2015, getest op kiemkracht ( kieming 2019 95%) en product. (Tanja)Gekocht: Baby butternut (honeynut) Van Baker Creek Heirloom Seeds Lettuce celtuce (stengelsla)Kruidvrouw, TanjaMais corn glass gemOriëntal extra dwarf pak choyTanja Van Franchi: Palla RossaPuntarella ( Claudy)Eigen oogst 2018 little gem sla (kiemtest 2019 100%)Geel oranje rood eigen geoogste zinniazaden ( kiemtest net uitgevoerd, 100% opkomst ) Jam ( Mellie) Gezocht:Stek zoete aardappel( Jorieke?)Stek of plantje winterjasmijn (Jorieke)Zomerbollen (CC, oxalis)Pootaardappeltjes van voor mij onbekende soorten, bied me maar wat aan Zoals al jaren, een plantje Iberis amaraPlantje physalissuikerwortel ( Sium Sistrum)wortelpeterselieAnanas SalieHoge p7 potjes Heeft er iemand een of meerder stekjes hemelsleutel? Het liefst in de kleuren rood en wit ( sedum telephium/ sedum spectabile, sedum herbstfreude) Deze uchi kuri zaden Flup en Amrutten)Inmaak die ik niet heb Knolkervelzaad of de knolletjes Twee plantjes palmkool (Claudy)Stoksnijboonzaden, bv 20 stuks, van die gewone platte vrij dunne groene snijbonen, geen pronkers.Sier/bloemen. Zomerbollen.Van die yoghurtemmertjes van een liter met dekselWat zaad of plantjes van de calendula officinalis ( geen dubbele bloemen of afwijkende kleuren)En je kunt me altijd van Gilse geleisuiker speciaal aanbieden Verder zoek ik een stalen pan van minimum 12 liter voor het kazen.En zoals ieder jaar anti- kernenergie of pro zonne-energie buttons in alle talen..Nu geoogste knoppen, een handje, van de zomereik Robus QuercusInsectenplaatjes Aha en dan vooral eigenlijk bijen en vlinder Enne misschien een beetje gek maar ik ben op zoek naar tweedehands rieten of rotan tuinstoelen. Aangezien we met de bus komen, wie weet heeft of weet iemand wat, nooit geschoten altijd mis In Frankrijk vind ik ze niet of alleen heel stylie en dus duur Ruil met CC: Stek dahlia Spiderwoman, bolletjes oxalis tegen zaadjes blauwrandkapper en moederkruid en knolselderijJorieke: stek Beauregard en gaas, winterjasmijn en potjes tegen flessen, helleboris en klimspinazie en roze teunisbloem?Nasuada: Heemst en Moederkruid en Keulse azijnpot tegen? + Tomaat AnanasCharly, zwarte framboos Black Jewel, klmhuisje tegen Aronia en walnootFlup: laurierplantje en appelbes, ik krijg aubergineplant en artisjokplant, koolrabizaden en Red Kuri pompoenzadenMellie abrikoos en tomaatpuree tegen witlofzaadjes, kruidenthee, mierikswortelplantje, pruimenjam, Coeur de Boeuf tomaat, knolselderij, aubergine.Angela krijgt: bieslook en havermoutGoldfish twee kumquats tegen geld, en krijgt kruidenthee en JiaogulanKruidvrouw krijgt lemon cristal- en stengelsla zaden, paprika Gogosari en zaait een voyagertomaat en physalis voor mijTanja: plantje Jiaogulan en zaadjes van Golden Grex, Stengelsla en Pak Choy, Moederkruid, Lavas. Krijg CbDzaadjes en moringa zaailing en plukslaCiska: brandkruid en bonen Helda, tegen stekken witte druif Alf, tomaten:Persica CdB, CdB geel, dark galaxyYuras vijg en frankenthaler stekken voor Julien, vraagt hoge rozenpotten\Jootjes potjes tegen paprika lipstick en Persicatomaat.Mylena: tomatilloplantje tegen coeur du beuf tomaat?Claudy: palmkoolplantjes tegen PuntarellazaadBouwvrouwe: rankspinazie tegen..Bit: zwarte framboos tegen Henk: knolselderijAnna: knolselderij, bonte eeuwig moes, blauwrandkapper aubergines, geeft: geld voor Rare Seeds aankoop Voor zaadbommen: eierdozen en blauwe veldbloemenzaadjesVoor beewraps: stofjeVoor de inwendige mens appelsap en smokkelkoek en kipchips en mispellikeur en mispelgelei en eau de vie.Voor Jorieke:
Geplaatst: 11 april 20196 j Auteur Mylena ik weet niet of je nog iets wilde zeggen..ik reserveer een tomaat voor je. Voor iedereen: ik sluit de ruilingen voor de tomaten en de paprika’s de rest van de tomaten + gaat zaterdag naar de tuinclub hier. Zaden en zaken kunnen nog wat langer geruild worden..tot maandag. 11 april 20196 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 april 20196 j Wilde je nog bleekselderij van mij? Die zie ik niet staan?Ow ja en een stekje hemelsleutel voor je....staat ook al klaar
Geplaatst: 12 april 20196 j Auteur Ja graag Ciska jij moest even kijken of je genoeg had en die yoghurtpotten staan al schoon klaar incl deksel:DDank daar ben ik blij mee. Ik vries er soep ik die ik meeneem naar een zieke vriend, vaak komen de emmertjes niet terug. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 april 20196 j Auteur Top Nog een last minutvraag of eigenlijk twee: Heeft er iemand kleine gripzakjes teveel, het liefst met beschrijfbare witte stroken. Ik Zal er voor betalen. En gezocht enkele platte zakflesje..om eau de vie in mee te nemen bv En nog aangeboden twee zakjes met ongeveer 30 Edamame boontjes oogst 2018 kiem getest.Ik neem ook nog deze doos met Quinoa zaadjes mee. Van Frans gekregen in het najaar en voor mezelf, de tuinclub en de tuin hier al het zaad genomen. En hij zit nog halfvol. Als degene die willen zelf een zakje meenemen? Ik zet hem op de ruil tafel en de rest kan misschien in de zaaizaad voor het varkensveld. Frans had het zelf gezaaid, zie de onderste twee foto’s 12 april 20196 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.