Geplaatst: 6 februari 20197 j Herkennen jullie dat probleem, wil je een kopje koffie nemen en dan moet je de koffiemachine ontkalken! Dan je dilemma, kopje koffie nemen en dan ontkalken. Of eerst ontkalken en dan kopje koffie nemen, nou dit keer deze optie gekozen. Dus nu aan het ontkalken en dan kopje koffie!
Geplaatst: 6 februari 20197 j oplossing: wij drinken oploskoffie, goudmerk Dat is geen koffie Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 6 februari 20197 j Auteur He bah Robo mijn manlief ook slootwater Nee zoals Saalk al schreef dat is geen koffie
Geplaatst: 6 februari 20197 j Ik heb een snelfilter apparaat en een Senseo....kan er altijd één gebruikt worden.
Geplaatst: 7 februari 20197 j Wij hebben net een (tweedehands) koffiemachine,nadat ons koffiezetapparaat de geest gaf. Jane, waarmee ontkalk je de koffiemachine? Met van die speciale tabletten?
Geplaatst: 7 februari 20197 j Auteur Handige harry's zijn jullie toch Indy normaal ontkalkte ik met azijn (schoonmaak 10% of consumptie 5%), maar nu hebben we een De Longhi en gebruiken we Eco Decalk van De Longhi ivm garantie Maar normale ontkalker van Action en zo alle anderen winkels ... zijn prima. Voordeel van intensiv Entkalker van Dr Beckman is dat de dosering het minste is in vergelijk en zo prijsgunstig.Belangrijk is goed spoelen, maar dat is niks nieuws denk ik
Geplaatst: 7 februari 20197 j Dan heb je even moeten wachten op je kopje koffie Het ontkalking proces van een “de longhi” duurt ongeveer een half uur.....ik had eerst mij koffie gepakt en daarna ontkalkt. Vind dat ontkalking spul van “de longhi” wel erg prijzig....moet ongeveer zo 6x per jaar hier... Maar goed, voor een lekker kopje koffie moet je wat voor over hebben
Geplaatst: 7 februari 20197 j Ja, normaal deed ik het ook met azijn, maar het schijnt dat zo'n machine dat niet zo fijn vindt. Het is ook allemaal plastic daar binnen. Ik zal eens kijken bij de Action. Garantie hebben wij niet, maar zou m graag langer houden.
Geplaatst: 7 februari 20197 j Citroenzuur (droog) kost weinig (5,95 per 1000 gram), is minder agressief dan azijnzuur.https://www.braumarkt.com/citroenzuur-e330-1000-gram.htmlPhilips (Senseo) adviseert 50 gram citroenzuur op een liter water. Dat is 35 gram op 0,7 liter. Voor 20 a 30 beurten dus. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 7 februari 20197 j Auteur Citroenzuur kan ook, de dosering is hetzelfde alsvloeibare ontkalker.
Geplaatst: 9 februari 20197 j Als het lampje gaat branden neem ik nog een heel jaar kopjes koffie. Ik heb een Senseo die na x keer gebruik aangeeft dat hij wil worden ontkalkt. Dat is geen kalkmeter. En omdat ik in een gebied woon met zacht water is dat ontkalken echt niet steeds nodig. Ik heb nu een keer onkalkt en had daarvoor op internet de handleiding opgezocht. Azijn wordt sterk ontraden door de fabrikant. Ik kocht daarom een zakje met poeder voor ontkalken dat je oplost in water.
Geplaatst: 12 februari 20197 j Auteur Trea, natuurlijk altijd verdunnen/oplossen met water, 50/100 ml ontkalker afhankelijk van product en inhoud watertank met water vullen. Poedervorm is dan waarschijnlijk citroenzuur.Zodra garantie voorbij is, kunnen we nemen wat we willen. Maar jaar niet ontkalken, brrr zure bittere koffie, nee goede bonen, fris water en schone machine is wel een moeten. En nu neem ik nog een mok koffie!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.