hermandg Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 He mensen, Dit jaar wil ik meer werk maken van mijn (moestuin) en ik hoop hier het een en ander te kunnen leren en delen. Mijn voortuintje staat aan de rand van een middelgrote stad, Delft. Is ongeveer 8 bij 4 meter en ligt op op het zuid westen (zwz).Ik heb zon vanaf ongeveer 1 uur. Ik woon 3 jaar hier en verander dit tuintje met dikke kleigrond en grote struiken (hortensia, rododendron, gele brem etc) in een moestuintje met wat plek voor wilde bloemen. Afgelopen jaar had ik met succes aardappelen, tomaten, aardbeien, courgettes, witte frambozen, aardbeien, aalbessen en ook wat zwarte bessen geoogst.Radijsjes (zo'n lint van Appie) wilde gek genoeg niet. De tomaten (Money Maker) deden het erg goed. Op de vensterbank heb ik nu in bakken , zonnebloemen, tomaten (cherry en Money Makers), tuinkers en basilicum. Alles net gezaaid. Het plan voor het komende jaar is om meer bloeiende struiken er uit te halen en wat sfg bakken te plaatsen. Ik heb een behoorlijk terras en wil daar later wellicht ook wat sfg op poten zetten met wellicht glas erop. O ja ik ben een alleenstaande man van eind vijftig met kat en veel thuis. Mijn naam is Herman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Welkom! Mijn ervaring is dat zaailinten (gekocht of zelfgemaakt) niet zo goed werken als gewoon gezaaide zaden. Daarom koop ik ook nooit meer zaad in zaailinten, de kans dat het niet goed kiemt is mij te groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Welkom Herman! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Welkom, Herman. En een vruchtbaar jaar gewenst. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermandg Posted March 19, 2019 Author Share Posted March 19, 2019 Welkom! Mijn ervaring is dat zaailinten (gekocht of zelfgemaakt) niet zo goed werken als gewoon gezaaide zaden. Daarom koop ik ook nooit meer zaad in zaailinten, de kans dat het niet goed kiemt is mij te groot. Ok, dan weet ik dat. Dank je. Dan ga ik over op losse zaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crootje Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted March 20, 2019 Share Posted March 20, 2019 Hi Herman en Kat Leuk dat jullie ons forum komen verrijken. Zonnebloemen is lekker vroeg hoor. Zaai ik pas met een maandje voor denk ik. Ja en money maker schijnt een fijn tomaatje te zijn. Staat al een tijdje op mijn ‘wil ik ooit proberen’-lijstje. Leuk dat ze jou zo goed bevalt. Welkom hier en een fijn moestuinseizoen gewenst! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 21, 2019 Share Posted March 21, 2019 Dag Herman en kat, Leuk dat getuinierd en goede plannen! Ik las een blog op deTuinschuur.be http://www.detuinschuur.be/Lentestress en zij zaaide ook al zonnebloemen. Zelf vond ik dat ook wat aan de vroege kant, maar kennelijk doen meer mensen het. Ik heb de komkommers trouwens ook al gezaaid, omdat mijn kinderen dat zo graag wilden, dus ik volg ook niet altijd de zaairegels hoor. Beiden in elk geval veel plezier gewenst en als er vragen zijn, kun je die hier altijd kwijt! Groene groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermandg Posted March 21, 2019 Author Share Posted March 21, 2019 hoi Tuinders, Bedankt voor jullie reacties. Over de gezaaide zonnebloemen, die staan echt binnen op de vensterbank net zoals de andere genoemden.Enige wat nog buiten staat van vorig jaar in een vierkante meter bak zijn de aardbeien van vorig jaar. Vorig jaar (eerste jaar) deden ze het niet best. Maar goed verder nieuws van mij in de vierkantenmeter moestuin bak draad/sectie, alhier, reeds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 Welkom Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pegges73 Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 Welkom Herman, ik ben hier ook nog maar net aangeschoven. Veel plezier op dit forum. Quote Groetjes Peggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts