Geplaatst: 26 april 20196 j Hallo, Hoe gaat het met jullie olijven, de onze is wakker geworden en groeit al een beetje.
Geplaatst: 26 april 20196 j Die kerstboom die ervoor staat gaat nog weg...en ik ga maar eens wat onkruid verwijderen [emoji41]
Geplaatst: 27 april 20196 j Verplaats naar de sectie 'fruit en noten'. Mister w; als je denkt dat dit beter naar de babbeltuin kan, zet ik het topic daar. Geef dat maar aan dan.Had je een vraag ?
Geplaatst: 15 mei 20196 j ik heb een olijf in de volle grond! Doet het uitstekend dit jaar. Zit nu al aardig wat nieuw groen in. Ik wacht op de bloemen, duurt nog even. (wel dit jaar nog hoor
Geplaatst: 17 mei 20196 j Heb sinds een week of 3 een olijfboom van m’n moeder gekregen (Owjee wat lief!). Staat in kas, ik wil m eigenlijk verpotten in grotere pot of vast in de grond zetten in de kas. Nu las ik dat ze ook wel wintervorst zijn, maar heb daar met dit soort mediterrane bomen toch altijd vraagtekens bij. M’n ouders hebben ook palmbomen gehad die tot -15 tegen vorst zouden kunnen maar ook die lagen het loodje. Zal ik m in de grond in de kas zetten of verpotten? Ik had nog een mooie informatieve website maar die kan ik helaas niet mee vinden. Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 24 augustus 20196 j Mijn olijven staan altijd buiten in een pot. Nooit iets mee aan de hand. Een pot kan je evt nog beschut zetten, maar zou er zeker geen kasruimte voor opofferen. Mijn oude buren hadden hun olijf in de volle grond en altijd vol met olijven waar ze niks mee doen. Was er vorige week toevallig. Weer helemaal vol en als een idioot gegroeid. Doen ze het beduidend beter blijkbaar.
Geplaatst: 24 augustus 20196 j Als ik in de auto zit en rij rond en door woonwijken, kan je in elke straat eigenlijk wel een olijfboom spotten. Lijkt me dus ook dat ze onze winters goed overleven, gezien de aantallen in ons land.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.