Nielsmeboer Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Ik heb hier in de tuin en op het land regelmatig zuring/Distels en brandnetels staan die we eruit spitten en het word al een stuk minder. Nu gooi ik ze steeds in de Groen bak maar eigenlijk vind ik het zonde... Kan ik ze ook eerst hakselen en dan op de compost hoop gooien die bestaat uit stalmest (schapen), snippers van snoeihout, gemaaid gras en blad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Natuurlijk kan dat Ik kijk altijd wel uit met zaaddragend onkruid. Hakselen lijkt me prima, maar niet noodzakelijk. Wat harde stengels in de composthoop brengen geeft vaak (tijdelijk) meer lucht in de hoop en dat komt omzetting ten goede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Als je de wortels van de distels en brandnetels afknipt en alleen de wortels in de groenbak doetz kan de rest op de composthoop Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Denk je dan dat de wortels zo sterk zijn dat ze het composteringsproces overleven?Geloof ik niet zo hoor. Ik heb het in elk geval nog niet gemerkt. Wel met brandnetelzaad, dat overleeft het wel (ik zet mijn composthoop niet om dus hij wordt niet helemaal gelijkmatig warm). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Ik gooi ze er wel op, maar dan wel goed in het midden van de hoop. Zodra ze aan de zijkanten liggen en daar ergens uit de bak kunnen gaan groeien dan worden het geweldig grote planten die leven van de voeding in je compostbak 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Wat je ook kan doen met de wortels en planten ( zonder zaad) die eventueel uit kunnen lopen is eerst laten drogen.Als het dan echt dood is kan het bij de compost. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsmeboer Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Ik heb de compost hoop vandaag opgebouwd met verse stalmest van de schapen en de distels die ik had middenin verwerkt. Bedankt voor het advies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts