Petrasmoestuin Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april (aangepast) Ik vergat de foto erbij te doen. Hierbij. Hier had ik diverse zaaiingen in gedaan. @Lia56 en @henkg Moet ik ze nu apart een potje geven, terwijl ze nog zo klein zijn? Ze staan nu 2 maanden hierin. 22 april aangepast door Petrasmoestuin Quote
Lia56 Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Deze staat er nog van vorig jaar🫣 Komt nieuw groen aan.. 6 Quote
Rookie Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Jij hoeft geen bladselderij meer te zaaien dit jaar.😀 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Bladselderij heb ik ook, die gebruik ik voor de stengel en blaadjes, de knolselderij alleen voor de knol 2 Quote
Dahli Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Op 21-4-2025 om 11:40, Petrasmoestuin zei: Hierbij Ze lijken zo droog te staan Petra. En, maar misschien komt dat door de foto: zijn de blaadjes in het rechter potje niet erg geel? Ik ben absoluut geen knolselderij kweker, maar als dit het resultaat is na 2 maanden, zou ik denk ik opnieuw beginnen. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april (aangepast) @Dahli nee ze staan niet droog. De aarde was best vochtig. Nog sterker: als ik naar de andere tomatenpotjes kijk (airpotjes), die zijn aan de buitenkant allemaal wit aangeslagen van het vocht en bovenop de aarde heb ik ook wat weggehaald, allemaal stukjes schimmel. Dus ik geef eerder te veel water dan te weinig. Ik heb de knolselderij kiempjes met veel moeite allemaal een eigen potje gegeven, in kleinere potjes om te kijken of dit nog wat wordt. En lieve Rookie heeft mij al wat aangeboden. Dus als deze niets worden, dan heb ik nog wat. Volgend jaar weer proberen. Ook de blaadjes van waterspinazie werden geel en die heb ik 2 x wat voeding gegeven, maar misschien toch te veel water, ondanks dat ze veel nodig hebben. 22 april aangepast door Petrasmoestuin 3 Quote
Frans Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik heb dit jaar op 27 februari de knolselderij gezaaid. Dun gezaaid in zo'n kweekbakje van de Action en daarna, op een lichte plek op het zuiden, achter een keukenraam geplaatst. Ondanks dun zaaien komen er altijd teveel plantjes op die , zodra ze zich vast laten pakken, uitgedund worden tot ongeveer 120% van het aantal dat ik daadwerkelijk nodig heb. Vorige week (16 april) 24 plantjes verspeend naar p7 potjes. Een deel hiervan is voor een buurvrouw bestemd. Een week na het verspenen zijn ze duidelijk weer aan de groei. Niks te klagen over de ontwikkeling van het wortelstelsel tot nu toe. Zodra de potjes helemaal volgroeid zijn kunnen de plantjes de vollegrond in maar wanneer er weer zo'n vroege slakkenplaag ontstaat verpot ik ze liever eerst nog een keer naar p10 potjes. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Petrasmoestuin Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Wat lekker veel knolselderij! Ja lekker op het zuiden. Dat lukt mij helaas niet. Quote
Gitta Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april @Fransmooie plantjes. Hier zijn de plantjes die ik bij de MTFD kreeg ook goed aangeslagen na verpotten. Ik zag gisteren en eergisteren allemaal nieuw blad verschijnen. 1 Quote
MROE Geplaatst: maandag om 13:41 Geplaatst: maandag om 13:41 Zaterdag vanuit de kas naar buiten gezet. 3 rijen vanongeveer 13 stuks per rij… Nu hopen dat er geen slakken bij komen. van de reserve plantjes is er 25% verdroogd. Net niet genoeg water geven zaterdag.😩 nog wel 5 over voor de eventuele uitval. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.