Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik vergat de foto erbij te doen. Hierbij. Hier had ik diverse zaaiingen in gedaan.    @Lia56 en @henkg
Moet ik ze nu apart een potje geven, terwijl ze nog zo klein zijn?
Ze staan nu 2 maanden hierin.

knolselderij.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst:
Op 21-4-2025 om 11:40, Petrasmoestuin zei:

Hierbij

Ze lijken zo droog te staan Petra. En, maar misschien komt dat door de foto: zijn de blaadjes in het rechter potje niet erg geel? Ik ben absoluut geen knolselderij kweker, maar als dit het resultaat is na 2 maanden, zou ik denk ik opnieuw beginnen. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

@Dahli nee ze staan niet droog. De aarde was best vochtig. Nog sterker: als ik naar de andere tomatenpotjes kijk (airpotjes), die zijn aan de buitenkant allemaal wit aangeslagen van het vocht en bovenop de aarde heb ik ook wat weggehaald, allemaal stukjes schimmel. Dus ik geef eerder te veel water dan te weinig. Ik heb de knolselderij kiempjes met veel moeite allemaal een eigen potje gegeven, in kleinere potjes om te kijken of dit nog wat wordt. En lieve Rookie heeft mij al wat aangeboden. Dus als deze niets worden, dan heb ik nog wat. Volgend jaar weer proberen.
Ook de blaadjes van waterspinazie werden geel en die heb ik 2 x wat voeding gegeven, maar misschien toch te veel water, ondanks dat ze veel nodig hebben.

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 3
Geplaatst:

Ik heb dit jaar op 27 februari de knolselderij gezaaid. Dun gezaaid in zo'n kweekbakje van de Action en daarna,  op een lichte plek op het zuiden, achter een keukenraam  geplaatst.  Ondanks dun zaaien komen er altijd teveel plantjes op die , zodra ze zich vast laten pakken, uitgedund worden tot ongeveer 120% van het aantal dat ik daadwerkelijk nodig heb.

selderij1_2025.thumb.JPG.9f7541327bc9f82c836f54393ded28d4.JPG

Vorige week (16 april) 24 plantjes verspeend naar p7 potjes. Een deel hiervan is voor een buurvrouw bestemd.

selderij2_2025.thumb.JPG.a7421493ca632d34b2d21b63cf7530a7.JPG

Een week na het verspenen zijn ze duidelijk weer aan de groei.

selderij3_2025.thumb.JPG.4147c535323bea78eec6b1c9f447edc0.JPG

Niks te klagen over de ontwikkeling van het wortelstelsel tot nu toe. Zodra de potjes helemaal volgroeid zijn kunnen de plantjes de vollegrond in maar wanneer er weer zo'n vroege slakkenplaag ontstaat verpot ik ze liever eerst nog een keer naar p10 potjes.  

selderij4_2025.thumb.JPG.5936d93cb9b0d44991aacf758419a6c0.JPG

• Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

@Fransmooie plantjes. 

Hier zijn de plantjes die ik bij de MTFD kreeg ook goed aangeslagen na verpotten. Ik zag gisteren en eergisteren allemaal nieuw blad verschijnen. 

• Like 1
Geplaatst:

Zaterdag vanuit de kas naar buiten gezet. 3 rijen vanongeveer 13 stuks per rij…

Nu hopen dat er geen slakken bij komen.

van de reserve plantjes is er 25% verdroogd. Net niet genoeg water geven zaterdag.😩

nog wel 5 over voor de eventuele uitval. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...