Jump to content

Het oog wil ook wat

Jorieke123

Recommended Posts

Groenten die groen groeien zijn natuurlijk altijd mooi. Maar je hebt vast een bepaalde soort in de tuin, die wel echt in het oog springt. Welke??

Bij mij zijn dat de venkelknollen, met hun witte laagjes-bollen, en hun groene veren.

En de rozet-spruitjes-plant is ook erg mooi! Dik in het blad, met ontelbare golfjes en roezels en krullen.

En welke plant zet je liever ergens achteraan, omdat het een vreemd/lelijk/kaal ding is/wordt?

Bij mij zijn dat de preien, rode kolen (veel steel, weinig kool... net als vorig jaar ) en de asperges (veel te lange sprieten die op het veldje er naast gaan hangen)

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Palmkool en snijbiet zijn natuurlijk mooie groente om te zien, ik vind ze zelf niet te (fr)eten maar dat terzijde. Rode bieten, een afwisselend slabed, verschillende bonensoorten en gezonde paprika planten met groene bladeren zijn ook mooi. Zolang het een beetje afwisselend is kan een bed er best mooi uitzien.

Ik plant eigenlijk geen groente ergens achtereraan, maar als ik zou moeten kiezen zouden dat knoflook (vooral de laatste maanden) en erwten worden.

Palmkool met goudsbloemen ertussen is heeel mooi.

Lollo Rosso sla is ook heel mooi net als veel andere soorten sla.

Van de pepers zijn de Rocoto soorten ook heel mooi(harig blad) En de Goats Weed is een peper die gewoon zilver is van al die haartjes.

De aardappels en uien mogen wat mij betreft volgend jaar aan de andere kant van de tuin staan. Ziet er in het begin wel mooi uit, maar dat duurt maar eventjes.

Courgette vind ik wel een mooie plant. Mooie bladeren en mooie lichte courgettes tussen de prachtige gele bloemen.

De aardappels en uien mogen wat mij betreft volgend jaar aan de andere kant van de tuin staan. Ziet er in het begin wel mooi uit, maar dat duurt maar eventjes.

Courgette vind ik wel een mooie plant. Mooie bladeren en mooie lichte courgettes tussen de prachtige gele bloemen.

Ik vind courgettes juist van die ondingen in de tuin...veels te groot..ik plant er veel goudsbloem tussen zodat het nog wat lijkt. Sowieso heb ik veel rijtjes bloem tussen de groenten: afrikaantjes, juffertje in het groen, gladiolen, goudsbloem en amarant.

Mooi vind ik rijtjes groentes dicht op elkaar, wortels, uien, sla ertussen etc...lekker dichtgegroeid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

@Appelvrouw: Groot zijn ze inderdaad, maar wel prachtig om te zien. Mooie grote groene bladeren met zilveren strepen. En daartussen dan die lichtgroene vruchten tussen de gele bloemen. Ik heb er ook een paar in potten staan die het erg goed doen. Dat ga ik volgend jaar in ieder geval weer doen.

Bor: om maar eens een ouderwetse uitdrukking te gebruiken: je bent echt prettig gestoord.

Ik vind peultjes mooi. Rode snijbiet ook. Klimmende courgette en pompoen langs het hekwerk is ook prachtig.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Bor: om maar eens een ouderwetse uitdrukking te gebruiken: je bent echt prettig gestoord.

Ik vind peultjes mooi. Rode snijbiet ook. Klimmende courgette en pompoen langs het hekwerk is ook prachtig.

Heb je misschien een foto van je klimmende courgettes? Ik wil dat al jaren proberen maar weet eigenlijk niet zo goed hoe.

• 3 weeks later...