geedee Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Heel leuk met die pergola's. Ga je daar druiven aan doen ? of wat nog allemaal? Quote
Kruidje Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Moooiiiii Nou moet het echt lukken! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Denniss Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Moet eerlijk zeggen dat ik de trekker ook wel erg groot vond toen ik erop klom. Maar ja is vooral om te maaien, dus als er een maaidek achter past en ik ermee door de tuin kan crossen dan is dat prima. Flinke grondbak erbij die je kunt kantelen enzo...handig! De cultivator en de ploeg ga ik over een paar weken ophalen als de grond wat minder zompig is. De kleine mini-tractoren zijn over het algemeen een stuk prijziger in aanschaf dus ik vind het wel goed zo. De pergola's zijn in principe bedoeld voor blauwe regen. We hebben dit jaar bij een aantal palen een klein plantje gezet dus nu maar hopen dat het flink gaat groeien. We hebben nu een gigantische druif in de kas, maar aangezien die weg gaat moet er ergens anders een komen. Leek me wel een aardig idee om dat ergens tegen een muur of iets dergelijks aan te doen. Nu alleen een goede plek vinden. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Een mini tractor is niet zozeer prijziger, het zijn vaak de extra's die niet tweedehands zo klein te krijgen zijn. Een maaier bijv. of een ploeg. Maar als je geduld hebt.... zoals wij Dan wil het wel. Voor zo'n grote hadden we geen ruimte, en al helemaal niet voor alle extra's. We hebben veel grond, weinig gebouwen Jullie? Wel een mooie grote schuur? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank Houweling Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Beter laat dan nooit; welkom op het forum! Ik zag op de foto's al wat druiven staan; leuk! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Bit Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 super ! ( en goeie foto's ) Leuk om dit te gaan volgen Lijkt me super die lange pergola met blauwe regen behangen. Wel een afweging waard wat daar op te laten groeien, ook afhankelijk van hoe je op de zon zit, want grote bossen klimmers zullen zeker zon/ licht wegnemen van de bakken eronder. Wat een ruimte ! Quote
Denniss Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 Geen gigantische schuur, tenminste niet met alles wat er nu al instaat. Maar het idee is om een overkapping te gaan maken en de trekkerdaaronder te zetten. De "aanhangsels" kunnen gewoon buiten liggen, dat deed de vorige eigenaar ook en ziet er nog prima uit. Eventueelafdekken met een zeiltje. De pergola staat aan de zuidkant van de moestuin dus even kijken hoe dat gaat werken qua schaduw. Maar voorlopig zijn het nog mini-plantjes. Gisteren gaan kijken bij een kassenbouwer en best wat leuks gezien. We willen er een van 3,10m bij 4,58m. Is wel een flink kleinere dan nu. Detunnelkas die we nu hebben is iets van 3x9m. Moet geen probleem zijn denk ik we gebruiken toch lang niet alle ruimte (denk ik!). De plekwaar de kas moet komen is ook inmiddels bepaald, maar daar moeten nog een boom of 5 voor wijken (o.a. een gigantische kers!). Quote
Nicolette Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 nadeel van de blauwe en gele regen soorten dat ze giftig zijn. En als je ze niet meer wilt heel moelijk te verwijderen is mijn ervaring. Maar o zo mooi en dat maakt wel weer heel veel goed. Quote
Helly Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Wow wat veel en mooie bakken en heel mooi ook met die pergola's Maar is die blauwe regen niet giftig? Kunnen die giftige stoffen niet in de groentes komen met regen enzo? Ik weet daar niet veel van maar misschien anderen op dit forum wel Edit: Je zou heel wat groentesoorten aan die pergola kunnen 'hangen' zoals komkommer, bonen, pompoenen en vanalles wat je maar zou kunnen gebruiken in de keuken of otherwise (Oost-Indische kers, hop?) Quote Good things come in small packages
Denniss Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 Goed idee!! Ik moet alleen even kijken hoe dat gaat werken, want de coniferen staan er erg dichtbij en halen een hoop zon weg. Kan het in ieder geval eens proberen. Quote
Helly Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 En je kunt er ook hangmanden/bakken aan hangen voor kleinere groenten, zoals mini tomaat of pluksla, of aardbeien. Keus genoeg. Quote Good things come in small packages
rommert Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 wel winter diesel in de trekker doen he Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.