MarjaP Posted October 5, 2019 Share Posted October 5, 2019 Barsingerhorn-Noord Holland1000 plekken die je echt gezien moet hebben, Flip van Doorn De lange arm van de ruilverkaveling heeft Barsingerhorn nooit bereikt. Mede daardoor heeft het stadje in 1993 de exclusieve titel ‘Provinciaal Beschermd Dorpsgezicht’ gekregen. Het is de samenhang lintdorp en omgeving, tussen de karakteristieke bebouwing en de omliggende polders, die Barsingerhorn zo bijzonder maakt. Sinds 1415 heeft het plaatsje stadsrechten, die het wel moet delen met het nabijgelegen Haringhuizen. De oorsprong ligt minstens vijfhonderd jaar eerder, toen een aantal terpen door een dijk werd verbonden. Op sommige plaatsen zie je nog hoe boerderijen op terpen zijn gebouwd. Op het kerkhof staan een paar bijzondere houten grafmonumenten, soms lijkt het of bijna alles in Barsingerhorn de tand des tijds heeft weten te weerstaan. Wanneer je aankomt, vind je in een houten tramabri uit 1910 een paneel met toeristische informatie. In het poppige Oude Raedthuys is op de bovenverdieping een museale ‘kijkzolder’ ingericht. Pal er tegenover zie je het nieuwe onderkomen van mij, een heerlijke tuin waardoor ik nu ook op het moestuin forum ben gekomen. Hoop veel van jullie te kunnen leren en aan jullie mee te geven van mijn ervaringen.MarjaP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Welkom, je woont mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Welkom! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Welkom Marja! Je woont prachtig, lekker al die ruimte. Groene groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Marja van mij natuurlijk ook van harte welkom hier Je bent natuurlijk mijn vriendin, nu ook hier en ik hoop dat je net zoals ik kan genieten van het moestuinforum en van de kennis die je hier kunt vinden.Ik ben blij dat ik dit weekend je tuin heb gezien. Het is een mooie tuin, en de vier grote abelen die je ook op de foto ziet zijn prachtig. Ik begrijp dat je vooral veel fruit wilt telen en als je daar vragen over hebt kun je hier op verschillende plekken terecht. In ieder geval via het forumoverzicht linksboven en dan zie je de verschillende rubrieken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Welkom op dit forum Appelvrouwvriendin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Welkom Erny leuk iets te lezen van je woonplaats. Zo zijn er niet veel meer, moestuinen des te meer ! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Hey Marja welkom! Ik heb een van je aloë Vera stekken meegenomen op de moestuinforum dag . Bedankt! Mocht je nog fruit stekken nodig hebben wil ik je altijd helpen. Misschien op de voorjaar moestuin dag? En anders misschien wel via appelvrouw 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Barsingerhorn, zeker een mooi plekje in de polder.Welkom hier vanaf de kust. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarjaP Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Op 12-10-2019 om 09:56, Cupcakeje zei: Misschien op de voorjaar moestuin dag? Beste cupcake, wat een heerlijk naam heb jij. Ik zou best van het voorjaar naast=r de moestuin forum dag willen komen. Wanneer is deze, weet jij mij dat te vertellen? Ik ben altijd in voor fruit en dan met name de bramen en andere soorten. Ik had in mijn andere huis een Japanse bes, een beetje plakkerig besje en o zo'n heerlijke smaak. Heb jij daar misschien een stekkie van voor mij, of een andere bedsoort dat ik langs een raster kan laten groeien zoals braam (graag wel zonder doorn). Ik heb nog niet veel te ruilen omdat ik net begin, wel ben ik een jam maker. Als ik een jam meeneem, is dat ook goed? jam uit eigen tuin dan kruisbes, pruim en rode bes? Misschien tot dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Hey Marja, De moestuinforum dag is op zondag 19 april. Als je komt kan je je in dit topic aanmelden. Iedereen neemt wat te eten mee. En neemt iets mee voor jorieke en joep als gastheer/vrouw. Veel mensen die komen hebben een ruil lijstje voor die dag. En een hoop mensen zijn gewillig om extra stekjes weg te geven zonder plantjes ruil. Dus neus vooral eens rond in dit deel van het forum. https://www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Er is ook altijd een zaden / stekjes tafel waar iedereen zijn extra plantjes opzet die iedereen mag pakken. Ik heb sowieso een japanse wijnbes stek voor je. Heb gister gezien dat die zich al hadden geworteld. Framboos heb ik denk ook wel voor je. Aalbes kan ik ook stekken. Aardbeien heb ik ook wel. Maar.kijk vooral even of je nog meer leuks ziet op mijn lijstje. Laat daar maar weten wat je wilt hebben. Ik hoef geen ruil terug 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted March 15, 2020 Share Posted March 15, 2020 Welkom Marja, heel leuk de beschrijving van je woongebied, zo leren wij ook weer, en welkom natuurlijk ! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts