Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kennismaking met mij

MarjaP

Recommended Posts

Barsingerhorn-Noord Holland

1000 plekken die je echt gezien moet hebben, Flip van Doorn

De lange arm van de ruilverkaveling heeft Barsingerhorn nooit bereikt. Mede daardoor heeft het stadje in 1993 de exclusieve titel ‘Provinciaal Beschermd Dorpsgezicht’ gekregen.

Het is de samenhang lintdorp en omgeving, tussen de karakteristieke bebouwing en de omliggende polders, die Barsingerhorn zo bijzonder maakt.

Sinds 1415 heeft het plaatsje stadsrechten, die het wel moet delen met het nabijgelegen Haringhuizen.

De oorsprong ligt minstens vijfhonderd jaar eerder, toen een aantal terpen door een dijk werd verbonden.

Op sommige plaatsen zie je nog hoe boerderijen op terpen zijn gebouwd. Op het kerkhof staan een paar bijzondere houten grafmonumenten, soms lijkt het of bijna alles in Barsingerhorn de tand des tijds heeft weten te weerstaan.

Wanneer je aankomt, vind je in een houten tramabri uit 1910 een paneel met toeristische informatie.

In het poppige Oude Raedthuys is op de bovenverdieping een museale ‘kijkzolder’ ingericht.

Pal er tegenover zie je het nieuwe onderkomen van mij, een heerlijke tuin waardoor ik nu ook op het moestuin forum ben gekomen. Hoop veel van jullie te kunnen leren en aan jullie mee te geven van mijn ervaringen.

MarjaP

IMG002391921570268112.JPG

Marja van mij natuurlijk ook van harte welkom hier

Je bent natuurlijk mijn vriendin, nu ook hier en ik hoop dat je net zoals ik kan genieten van het moestuinforum en van de kennis die je hier kunt vinden.

Ik ben blij dat ik dit weekend je tuin heb gezien. Het is een mooie tuin, en de vier grote abelen die je ook op de foto ziet zijn prachtig.

Ik begrijp dat je vooral veel fruit wilt telen en als je daar vragen over hebt kun je hier op verschillende plekken terecht. In ieder geval via het forumoverzicht linksboven en dan zie je de verschillende rubrieken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Hey Marja welkom! Ik heb een van je aloë Vera stekken meegenomen op de moestuinforum dag . Bedankt! Mocht je nog fruit stekken nodig hebben wil ik je altijd helpen. Misschien op de voorjaar moestuin dag? En anders misschien wel via appelvrouw

• Like 1

• 4 months later...
Op 12-10-2019 om 09:56, Cupcakeje zei:

Misschien op de voorjaar moestuin dag? 

Beste cupcake, wat een heerlijk naam heb jij. Ik zou best van het voorjaar naast=r de moestuin forum dag willen komen. Wanneer is deze, weet jij mij dat te vertellen? Ik ben altijd in voor fruit en dan met name de bramen en andere soorten. Ik had in mijn andere huis een Japanse bes, een beetje plakkerig besje en o zo'n heerlijke smaak. Heb jij daar misschien een stekkie van voor mij, of een andere bedsoort dat ik langs een raster kan laten groeien zoals braam (graag wel zonder doorn). Ik heb nog niet veel te ruilen omdat ik net begin, wel ben ik een jam maker. Als ik een jam meeneem, is dat ook goed? jam uit eigen tuin dan kruisbes, pruim en rode bes? Misschien tot dan?

Hey Marja,

De moestuinforum dag is op zondag 19 april. Als je komt kan je je in dit topic aanmelden.

Iedereen neemt wat te eten mee. En neemt iets mee voor jorieke en joep als gastheer/vrouw.

Veel mensen die komen hebben een ruil lijstje voor die dag. En een hoop mensen zijn gewillig om extra  stekjes weg te geven  zonder plantjes ruil. Dus neus vooral eens rond in dit deel van het forum.

https://www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Er is ook altijd een zaden / stekjes tafel waar iedereen zijn extra plantjes opzet die iedereen  mag pakken.

Ik heb sowieso een japanse wijnbes stek voor je. Heb gister gezien dat die zich al hadden geworteld.  Framboos heb ik denk ook wel voor je. Aalbes kan ik ook stekken.  Aardbeien heb ik ook wel.  Maar.kijk vooral even of je nog meer leuks ziet op mijn lijstje. Laat daar maar weten wat je wilt hebben. Ik hoef geen ruil terug 😉