Jeanne heijmans Geplaatst: 4 juni 2020 Geplaatst: 4 juni 2020 Een peper groeit goed door, zeg niet dat hij de eerste wordt.echt niet.maar wel mooi om te zien,hoe hij zijn best doet Quote
HuubvG Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Geplaatst: 7 juni 2020 Het gaat steeds slechter met mijn 2 planten, nadat ik ze op 20 mei in de kas uitgeplant heb. PLant 1 op 21 mei, 1 dag na het uitplanten Plant 1 op 3 juni PLant 2 op 21 mei PLant 2 op 3 juni Ik ben bang dat ik te vette en te verse grond en compost in de kas heb gedaan, vlak voor het uitplanten: de zanderige bodem ter plekke uitgegraven, gemeentecompost, bemeste tuinaarde, potgrond en eigen compost in het gat gedaan, plant erin. In de compost van de gemeente zaten veel takjes, de bemeste tuinaarde stonk (rioollucht...). Het mengsel houdt ook nog veel vocht vast, misschien heb ik het wel te nat gemaakt. Vandaag is het er nog niet beter op, nog 4 dagen later: PLant 1, vandaag PLant 2, vandaag Quote
Saalk86 Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Jammer @HuubvG! Wat zouden deze peperplanten het liefst qua bodem hebben? Ik heb geen 1 peperplant in de volle grond gedaan, allen in pot. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Erny Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 3 uren geleden, HuubvG zei: gemeentecompost, bemeste tuinaarde, potgrond en eigen compost i Poeh, dat lijkt me inderdaad een beetje veel van het goede. Kun je ze niet eruit halen al die mest weghalen en dan alleen in wat potgrond weer in een gat zetten? Kijken of ze dan een beetje bijkomen. Quote
Jorg Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Even een tijdelijke terugval, daarna een forse groeispurt is wat ik verwacht Huub. Het geler worden van het blad kan o.a. veroorzaakt worden door een (tijdelijke) verminderde opname van voedingstoffen, bijvoorbeeld door koude of droogte. Zeker als jouw planten van binnen naar de kas zijn verhuisd is dat toch nog steeds even een schok. Het wordt een ander verhaal natuurlijk als er niet voldoende voedingstoffen (een gebrek aan één of meer) in de grond zitten of dat de wortels door verbranding de voedingstoffen niet meer kunnen opnemen. Dat laatste lijkt mij sterk. Tijdelijk verminderde opname is waarschijnlijker, evenals een tekort aan een of meerdere voedingstoffen. Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Ik verwacht eigenlijk dat het wel weer goed komt met die planten, ik zou ze zelf in de gaten houden maar niet meteen iets aan doen. Ondertussen hier, zeker niet de langste maar toch al wat kleur te bekennen, voor de nasi. Uit de vollegrond. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Vandaag heb ik ze vloeibare mest gegeven. Zijn deze pepers nu heet of mild? Wie kan me dat vertellen? Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Ik vind ze niet heel erg heet. Maar ik ben beslist geen kenner 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Dit past misschien niet in deze topic.ik heb vernomen dat deze peper niet heet is.ik wil heel graag aan iemand die heel hete pepers heeft de zaadjes naar mijn op te sturen.madam Jeannet vind die heet, maar niet te heet stuur me een pb kan ik mijn adres geven.bvd Quote
Saalk86 Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Ze blijven hier een beetje steken op 14 cm qua lengte geloof ik! 1 van de planten heeft 4/5 pepers van 10-14/15 cm. Ik twijfel om ze er af te halen zo dat plant verder groeit.... Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 Hier blijven ze vooralsnog ook niet groter dan een cm of 15. Inmiddels wel al verschillende echt rode. Dat is vroeg, toch? Quote
Amrutten Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 (aangepast) De toekomstige kampioen. Vingerkootje groot momenteel. Nog enig werk te doen. 14 juni 2020 aangepast door Amrutten Quote
Charly Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Heel vroeg@ikbeginbijmezelfEn@Amrutten Quote wees bevriend met kleine dingen
koolrabi Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Ik heb 4 planten in de race. Twee in de volle grond op een beschutte zonnige plek en 2 in de kas. Ze zien er allemaal goed uit. Ik heb inmiddels een paar rode pepers van ruim 13 cm. , mooi en slank. Ik laat ze nog even verder groeien en dan gaan we proeven. Ik ben benieuwd. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Vinky Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Vier planten in potten van 10 liter. Buiten, en een beetje beschut achter het glas van een platte bak. Niet overdreven veel gevoed, niet overdreven veel water gegeven. Blad oogt gezond, groei en bloei ontwikkelen zich voorspoedig. De langste peper is nu trouwen 13 centimeter als ik de krul onderaan strek. En nu gaan de pepers aan de plant die het meest voorloopt, een zwarte tekening krijgen vanaf de schouders. Is die zwartkleuring kwaadaardig? Moet ik ingrijpen? Is het besmettelijk? Giftig wellicht? Is dit een vraag die thuishoort in het topic “Problemen in de moestuin”? Mijn zorgen zijn niet groot – de nieuwsgierigheid wel. Hoe ontstaan die zwarte schoudervlekken? Quote
acpronk Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Volgens mij is dat de voorbode dat ze beginnen te verkleuren. Binnenkort worden ze dan rood Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Wat @acpronk zegt! Hoewel zwarte vlekken ook kunnen ontstaan als zonverbranding op pepers/paprika's. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Ik had vorig jaar juist lichtbruine plekken zonverbranding op de paprika's Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vinky Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Thanks @acpronk en @rorror. Die verkleuring kan dus geen kwaad, maar ik vraag me nog steeds af waarom mijn pepers die zwartverkleuring wel krijgen, terwijl anderen hier niet 🤔 Quote
Flup Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Die zwartverkleuring is niet abnormaal, hebben mijn wedstrijdpepers ook. Daarna zullen ze rood worden. Niks aan de hand dus. Quote
simonvb Geplaatst: 14 juni 2020 Geplaatst: 14 juni 2020 Ik heb zeker een 40tal vruchten op de plant zitten, de eerste beginnen ook te rijpen met de zwartverkleuring zoals hierboven. Bij mij blijven ze ook steken rond de 14cm (nog niet gemeten) en worden ze niet meer langer, blijft wel nieuwe bloemen maken. Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Kijk maar @Vinky: en later wordt dat: Quote
simonvb Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Wel leuk dat de pepers precies vlug rijp zullen worden, gaan we er veel kunnen oogsten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.