Jeanne heijmans Geplaatst: 28 juli 2020 Geplaatst: 28 juli 2020 Ik zag er vandaag een die recht was, nog groen,en klein.maar wacht toch op deze. Quote
HuubvG Geplaatst: 29 juli 2020 Auteur Geplaatst: 29 juli 2020 @koolrabi, excuses voor de bloedserieuze reactie hoor. Ik zie de lol er nu van in. Soms is niet helemaal duidelijk of de opgave wel of niet bestemd is om op de deelnemerslijst bijgeschreven te worden. Wel een vraag aan de actieve telers, deze is volgens mij al eerder gesteld. Ik kan het zelf niet meer uitproberen want mijn pepers zijn niet meer: helpt het, als je veel pepers aan de plant hebt, ze uit te dunnen zodat de overgebleven pepers langer zouden worden? Quote
Amrutten Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 @HuubvG: theoretisch zou dit moeten. De aanwezige voedingstoffen etc. worden verdeeld onder minder pepers. Maaaaar, als ik iets geleerd heb w.b. tuinieren. De werkelijkheid is altijd anders dan de theorie. Dus bij mij: 3 struiken gedund, 1 struik niet. En nu maar afwachten. Quote
ronnie24 Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 (aangepast) Hallo medetelers vrienden concurrenten enz. grapje Hier weer eens een update van deze kant Zoals ik al eerder schreef gaat het hier niet zo hard Planten wilde in het begin niet aan slaan Hadden moeite met verpotten Dus nog steeds geen rode pepers aan de planten Per plant hangen er ongeveer 40 pepers per plant meeste krom maar sommige ook recht de rechten laat ik horizontaal groeien ! misschien helpt dat De langste peper tot nu 14 centimeter Maaaaaar ze zijn nog groen kan nog van alles gebeuren Allen succes verder ronnie24 29 juli 2020 aangepast door ronnie24 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Vandaag weer een 18+er geplukt. Helaas niet mooi recht, maar er hangen nog voldoende pepers aan de planten die deze kunnen overtreffen. 18,7 cm dit keer. 3 Quote
koolrabi Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 @ veldjesgraaf: Dat is toch wel al een hele mooie. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Veldjesgraaf Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Ja ze groeien mirakels goed hier. Gewoon buiten in de broeibak. Niet overdreven vroeg gezaaid, begin maart meen ik. Drie pepers in een bosje bij elkaar. Zoals Diana van de Mooie Moestuin beschrijft. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Vandaag een groene rechte peper gespot voor die ga ik de andere rode pepers ga ik gebruiken voor sambal. Quote
Saalk86 Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 Update: ik zit op 16,5 cm. Plaats wel even foto als ik eindstand heb, anders blijven we bezig Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Bosmol Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 Houdt er nu iemand de tussenstand bij? Wie heeft tot nu de langste? Quote
Amrutten Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 @Bosmol: kijk eens in een van de eerste berichten in dit item. Daar staan de deelnemers en bij sommigen ook al afmetingen. 1 Quote
TomP Geplaatst: 1 augustus 2020 Geplaatst: 1 augustus 2020 Was lang afwezig maar toch beperkt met de tuin bezig Voorlopig dien ik deze in maar zoals sommigen al vaststelden, uitschieters van + 20cm zie ik hier voorlopig niet verschijnen, soit seizoen nog niet afgelopen Planten buiten in volle grond geven tot nog toe de langste pepers, in de serre blijven ze kleiner maar daar krijgen ze dan ook geen water Al van alles geprobeerd - spalken/buisje over/etc - om ze recht(er) met als resultaat dat ik een van 18.4 cm brak in mijn lompigheid ... Dus voorlopig dien ik deze in: 17 cm droog aan de haak. Pepers genoeg, massa's zelfs maar of te krom waardoor ze 'kleiner' zijn of effectief kleiner. 1 plant 'gepluimd', slechts 4 lange rechte pepers er aan gelaten maar moet ook zelf vaststellen dat het niet veel uitmaakt in lengte. Quote
Plotiemoos Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 @HuubvG ik zag dat mijn naam nog openstond als deelneemster. Ik had me alleen al ergens in maart/april afgemeld.mijn lieve zoon vond de plantjes niet mooi en heeft ze uit de potjes getrokken en op de grond gegooid. Ik kwam er alleen te laat achter dus alle plantjes waren ondertussen verdroogd. Mijn "titel verdedigen" aspiraties waren snel vervlogen... Quote
HuubvG Geplaatst: 2 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2020 Op 10-3-2020 om 15:43, Plotiemoos zei: Helaas kan ik me alweer afmelden voor deze wedstrijd. Titel verdedigen gaat niet lukken. Nadat de jongste alle 5 de plantjes eruit heeft getrokken en ze zeker een uur onder de verwarming hebben gelegen, is vandaag het laatste plantje alsnog naar de eeuwige compostvelden gegaan. Gezien @Plotiemoos! Nogmaals jammer, bedankt voor de herinnering. Je blijft wel op de deelnemerslijst staan, met afmelding erachter. @hoekman, je was tóch niet de eerste die zich afmeldde. Troost je. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 De eerste 20+er is geplukt. 20,2 cm. 1 Quote
Beukwood Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 @Veldjesgraaf goed bezig! Je maakt het me moeilijk om de gegraveerde snoeischaar in handen te krijgen 😛 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Vandaag had ik twee flinke pepers. Eentje van 19,5 en dus van 20,2 cm. De planten doen het prima in de buitenteelt. Af en toe pluk ik onder vandaan wat blad weg. Ernstig kromme pepers haal ik vroeg weg. De rechte groeiers geef ik zoveel mogelijk ruimte. Ze moeten vrij kunnen hangen. Verder krijgen ze geen bijzondere behandeling. Ik sta er zelf versteld van dat ze zo mooi groeien. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Nieuwe inzending: 18,1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geert h Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Op 26-7-2020 om 20:10, Grork zei: zijn er deelnemers die nog niets van zich hebben laten lezen/zien? Ik ben zi iemand, maar kan nu wel melden dat ik eindelijk bloemknopjes heb gezien. Ik denk dat het gedeeltelijk komt door de goede groei van van aubergines, en dat die iets te dicht op de pepers staan (understatement). Je hoeft bij mij nog niet bang te zijn dat ik zomaar met de winnende peper aan kom zetten. Quote
Grork Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Moed verloren alles verloren @geert h ! Volhouden, zoals het een echte tuinder behoort Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Beukwood Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 3 uren geleden, Veldjesgraaf zei: Vandaag had ik twee flinke pepers. Eentje van 19,5 en dus van 20,2 cm. De planten doen het prima in de buitenteelt. Af en toe pluk ik onder vandaan wat blad weg. Ernstig kromme pepers haal ik vroeg weg. De rechte groeiers geef ik zoveel mogelijk ruimte. Ze moeten vrij kunnen hangen. Verder krijgen ze geen bijzondere behandeling. Ik sta er zelf versteld van dat ze zo mooi groeien. Ik herken eenzelfde tactiek 😛 Ik denk dat je met de komende hittegolf in je handjes kan wrijven dat je pepers buiten staan! Mijn kas gaat veel te warm worden de komende dagen... Morgenavond ga ik even langs de tuin.... update volgt Quote
Beukwood Geplaatst: 3 augustus 2020 Geplaatst: 3 augustus 2020 een foto van de rechte pepers uit mijn kas! (de 30 die te krom waren heb ik jullie bespaard) Wat een teleurstelling toen ik ze bovenop de meetlat legde en ze niet de 20 cm voorbij gingen! In mijn dromen leken ze toch echt langer! Respect Veldjesgraaf! Ik moet dus even nog wat harder mijn best doen om de langste binnen te halen.... Hier de officiële inzending van mij: 18,2 cm. 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2020 @Beukwood , deze peper komt jammer genoeg niet op de lijst. Zie nog even de allereerste post in dit topic, inclusief updates. Je hebt namelijk de peper afgedekt, dat is niet toegestaan. De steel en kroon mogen moeten eraf (meestal levert dat netto een paar mm extra peper op). Persoonlijk vind ik de foto nogal onduidelijk, probeer duidelijke foto's te maken. Quote
Vik Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 @HuubvG Was er met mijn inzending van 16/07 ook iets fout in de meting? Of had ik duidelijker moeten vermelden dat het om een officiële inzending ging? Kwestie van volgende keer geen fout meer te maken Quote
HuubvG Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2020 Op 16-7-2020 om 16:07, Vik zei: Heb vandaag nog wat rijpe pepers geoogst, de langste was 16,3 cm Het is 'gewoon' een foutje van mij. Ik weet niet meer wat ik gedacht heb bij het bekijken van dit bericht. het leek me - en lijkt me nog steeds - dat je jezelf tekort deed door de peper zo te leggen en te meten dat aan beide zijden er nog wel een paar mm's bij hadden gekund. 'Sorry' hoeft hopelijk niet. Fijn dat je de moeite van een herinnering nam. Wordt bijgeschreven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.