Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haha, dat doe je goed Appeltje. Dat klinkt alsof je er ook enorm aan toe was aan zo’n bakkie.

Zo heerlijk gegeten vandaag dat het op was voor ik er überhaupt aan dacht een foto te maken! Zelf pasta gemaakt met eigen eitjes en de saus was met oa zelf gerookte kip waar ik laurier bij had gedaan. Dat kon ik niet terugproeven, maar de tweede lading waar ii rozemarijn op de kooltjes had gedaan, proefde je wel. Heel lekker. In de saus zaten eigen uitjes en knoflook. Rest gekocht.

Kinderen hadden zelfgemaakte tomatensaus met gerookte kip. Salade erbij uiteraard uet en omdat het een feestmaal was, vlierbloesemlimonade voor de kindjes en wij aan de witte wijn. Proost

Geplaatst:

Al twee dagen eten we van een maaltijdsalade waarin een enorme krop ijsbergsla in zit, en verder allerlei doperwten, kapucijners, courgettes, ende halve kruidentuin. Morgen het laatste restje. Dan gaan we weer aan de bladgroenten, ik lees net dat de paksoi gegeten moet worden, en de snijbiet staat ook alweer te smeken.

Geplaatst:

Wow dat ziet er prachtig uit @Anna3 een instagramfoodfoto. Voor mij alleen een gruwel, die besjes in de salade, ik krijg er koude rillingen van.

wij aten pasta met broccoli, ansjovis en knoflook, uit de nw aha magazine de moeite waard!  Frambozen toe.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Andijvie! Nou ben ik daar niet echt gek op. Stamppot gaat nog maar verder wist ik het niet zo goed. Maar heb ze wel in de tuin, dus dan moet je het ook opeten! Bovendien gaan ze doorschieten.recept opgezocht, en dat was me toch lekker! Voor herhaling vatbaar. 
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik ná de foto nog lekker wat geraspte kaas extra erop heb gedaan! Eet ze! 

D1522583-5A89-41C8-8713-DF35242F7B37.png

949455C6-EF17-4FFE-95B9-1BDF105680A7.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

zo hé, jootje, lekker idd!

wij hadden een salade bij de buren, samenwerking in de schalen

kleine gele courgette, kleine komkommertjes, sugar snaps, parika, selder, tuinboon, zoetzuur, krieltjes, alles in kleine tot piepkleine stukjes, sla, rucola, spekjes, honingmosterdsausje

en  knoflookbroodjes gebakken, ingesneden en ingevuld met verse kboflook, goede olie en gedroogde thai basilicum

aangepast door RobO
Geplaatst:

Heerlijk Jo! Had het recept een naam?
ik ben ineens helemaal into de grote rode Melde, gisteren helft rode melde en helft nw Zeelandse spinazie samen gestoofd in wat olie en als onderdeel van een wrapvulling gebruikt. Gehakt en zelfgemaakte groene salsa erbij.Smullen!
en heel veel zelfgebakken brood met verse kersenjam...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jet: 

andijvie uit de wok met spekjes! Dat was de naam. Origineel he? 
jouw eten klinkt ook lekker...hier voor het eerst nieuwzeelandse spinazie..nog niet gegeten

Het groenvoer van vandaag: de eerste krop sla van de nieuwe lichting, wat oude rucola, peterselie en bieslook. 

20200629_183033.jpg

aangepast door Arja
Geplaatst:

De sambal geproefd bij mijn gekookte aardappels met venkel uet. Niet de beste combi, maar had slechter gekund. Sambal is lekker, maar wil meer dat fruitige nog. Nog even geduld voor de nieuwe lading.

• Like 1
Geplaatst:
Wil het ook zelf gaan maken.lijkt me nog best moeilijk.klopt het dat het maar een maand houdbaar is?

Ik heb in januari met gekochte pepers sambal gemaakt en daar zit
ik nu aan de bodem van het laatste potje. Zeker wel langer houdbaar hoor! En je kunt het ook in kleine zakjes invriezen, zodat je per portie uit de vriezer pakt als je bang bent dat het niet op gaat.

Ik heb frambozen geplukt. Wel een dikke halve kilo. Daarvan heb ik welgeteld 6 frambozen mogen eten. De rest ging in dit monster....

783eba31b774eb5cc21e966b8e446dc3.jpg

De jongeman had ook de bramenprimeur. De eerste 3 rijpe bramen opgegeten.
  • Like 1
Geplaatst:

Heel veel Zwarte Frambozen. :cool:

Waar de struik voorheen maar een paar takken had en er steeds maar een paar te plukken waren (er komt een soort top van besjes die op verschillende momenten afrijpen) is het bessenstuk nu twee jaar verwilderd (wacht op verplaatsing) en heeft de Zwarte Framboos heerlijk gewoekerd. En opeens zag ik gisteren heel veel rijpe besjes.

En ik vind ze dus echt heel erg lekker.

Jammer alleen dat ik de brandnetels daar ook heb laten woekeren, dus is nogal spannend om ze te plukken. Volgend x de brandnetels eerst maar eens verwijderen. ;)

Volgens mij, weet het niet meer zo goed, heb ik deze via de MTFD van @Weknow?

Geplaatst:

Alvast lunch gemaakt voor morgen op het werk omdat ik ook savonds nog moet werken en ergens ook nog gezond wil eten..  

Heb er nu al zin in! Volkoren pasta met peultjes, doperwtjes en courgette uit eigen tuin!

IMG-20200701-WA0011.thumb.jpeg.4e7458ae321da824a38a36756c9b95e9.jpeg

• Like 2

Vandaag de eerste knoflook uit de tuin getrokken, zit nu in de pan met wat ander vers spul. Kleinste was een solootje geworden, medium is drietenig. De grootste van de drie nog niet geslacht, maar dat lijken vier tenen. Iig lekker vers. Soort onbekend, kan het navragen, ik kreeg teentjes van de buurvrouw om te poten, zij had deze het afgelopen jaar geoogst.

20200702_183800.jpg

aangepast door Arja
Geplaatst:

Ook dol op atjar! Eet ze

Hier bezig met spaghettisaus met eigen ui, knof, bleekselderij, worteltjes, rozemarijn en thijm met eigen tomatenpuree.

Ik heb ook een brood gebakken. Dat wordt smullennnnn

Wil mijn toetje nog laten zien. Was heel lekker! Had op de cakejes eigen vlierbloesemlimonadesiroop gesprenkeld. Slagroom en daar fruit uit de tuin. De allereerste kruisbessen en ik wist niet eens dat de witte bed bessen had. Gele en roze frambozen, witte en rode bessen en de kruisbessen. Simpel, doch bijzonder geslaagd.

8717e1b2d3e3836c14c65055a934c1c0.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Yotam weekend
Druivenbladeren uit de oven was echt heerlijk. Soort dolmas maar dan anders.

Aac0e363f40722ed8d550aaa0f76025771.jpg
En een groente paella met saffraan bleekselderij knof en ui en alle kruiden op de dragon na. Was de lekkerste paella die ik ooit heb gegeten. Was er erg sceptisch over, maar deze recepten zijn blijvertjes!
d61d34a876a0718bb1864418cb7d5f1a.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...