Grork Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 14 uren geleden, Mellie zei: Bellenblaas gevonden. Schaap gevonden. Stoepkrijt gevonden. 4 bekers gevonden. Doek gevonden. Zonnebril gevonden. 3 klompen gevonden. Zwaard gevonden. Wel een bijzondere vondst aangezien geen enkele kleuter wist waar het vandaan kwam. Alsof ze het voor het eerst in hun leven zagen.... Zoals jij over je kinderen schrijft, geweldig Maar ook jij behoort nu tot de bouwvakkers die eerder een compliment van mij kregen. Rust lekker uit en tank goed bij, dik verdiend! 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Hier is ook vast veel minder hard gewerkt, maar ik ben blij met het resultaat nu het tomatenkasje weer klaar is voor een nieuw seizoen. Ik heb het dakje van twee polycarbonaatplaten dat wat lekte vervangen voor twee nieuwe gekregen flinke kozijnen gedicht met polycarbonaat van de rol. Ook de zijkanten zijn nu steviger, ik heb het plastic daar ook vervangen voor polycarbonaat op rol. Als laatste een kapot gewaaide glazen deur vervangen door een oude glazen douchewand, gelukkig had ik twee deuren aan de voorkant. Het kasje is nu weer klaar voor een nieuw tomaten seizoen en voor nu even als schuilplaats tegen de koude Oostenwind voor mijzelf en het plantgoed. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Samen met man de 'gevonden' bonenstokken gezet. Quote
Mellie Geplaatst: 20 april 2020 Geplaatst: 20 april 2020 Bijgetankt! Haha bedankt voor alle lieve opbeurende woorden. Pampus is weer het haantje. Ehm kippetje dan. Vanochtend vroeg toen de kinderen schooltv over lieveheersbeestjes keken, kon ik mooi in de 13 min die ik had, de kas en border ernaast nog flink begieten. Toen ik weer binnen was, waren de kinders net klaar en vol spanning aan het wachten voor het tweede onderdeel. Mooi. Knutselopdracht is ook geslaagd. Moeders gaat nu lekker zaaien. Pompoen, courgette en de tomaten verpoten. Fijne tuindag allen! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 Vandaag onkruid gewied.pas gedaan, maar groeit als kool.nou ging mijn kool maar zo hard😄 1 Quote
Liekie Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 Ik heb vandaag de paprikas in grotere potjes gezet en ook 3 van de tomaten die buiten komen te staan. Ik kwam tot de conclusie dat ik te weinig grotere potten heb en dat de tomaten in de kas dan nog maar even in hun potje moeten blijven tot ik ze daar uitplant. Dat duurt toch niet lang meer, maar buiten planten durf ik nog niet, dus die planten dan maar in een ruimer potje. Verder nog wat siergrassen (miscanthus) uitgeplant, een vlinderstruik verplaatst, scharnierbloemen uitgeplant, dahlia's en calla's ook, frambozen rondom wortelstokken gesneden met de spade en uitgetrokken en water gegeven: heeeeeel veel!! Zo droog hier! En wa'n stof overal! Ik nies mijn neus van mijn gezicht af! Quote
Mellie Geplaatst: 23 april 2020 Geplaatst: 23 april 2020 Water gegeven tot de pomp ermee ophield.... Quote
Amrutten Geplaatst: 23 april 2020 Geplaatst: 23 april 2020 Geprobeerd de mol te pakken te krijgen. Het ellendige beest heeft afgelopen winter het gazon als speelveldje gebruikt. Nu is mijn pad en aangrenzende tuin aan de beurt. Ik blijf aan de gang met dichttrappen en gladharken. Vandaag 2 vallen gezet. Het nieuwsgierige beest zat binnen 20 minuten ernaast. Ik zag de grond bewegen. Mijn actie met een steekschop had geen resultaat . Morgen is er weer een dag. Quote
RobO Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 (aangepast) kas/huisje gerepareerd, pfff veel rot onder de verticale balken, 1 dag per kant, was ooit gebouwd met sloophout dus creatief in de maatvoering; alleen het dak nog feromoon valletje tegen de prumenmot opgehangen na tip van Guy de Kinder verder sla uitgeplant, oa asperges water gegeven, geschoffeld tegen de heermoes, rode kool opnieuw gezaaid (was er op gaan staan 🙄) 24 april 2020 aangepast door RobO Quote
Mellie Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 @Amrutten Bij mij werkte carbid heel goed. Paar brokken carbid in de hoop (beetje uitgraven zodat het erin gaat) nat maken en snel de hoop dichtmaken. En snel is dus wel snel, want die gassen zijn niet zo best. Vandaar dat de mol er ook niet tegen kan... niet heel zachtaardig. Wel effectief. Quote
Charly Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 rode kool opnieuw gezaaid (was er op gaan staan ) Hahahah. RobO toch!Hoewel ik gisteren iets soortgelijks had, ik was op mijn knieën kuiltjes houtsnippers leeg aan t scheppen, om de voederbieten in compost de kans te geven, heel voorzichtig en tijdrovend. Blijk ik met mijn knieën in de schoongepriegelde kuiltjes te gaan zitten. Al doende de tere zaailingen plettend. Dat zaaien in compost-kuiltjes tussen de houtsnippers was sowieso niet zo’n succes. Compost klinkt enorm in, houtsnippers vormen dus steeds kleine lawines. En dan onder netten aan t telen tegen de vogels, dus ik kruip onder de netten door om de kuiltjes leeg te scheppen. Tot dusverre is mijn ‘ik doe veel werk in t begin, zodat ik straks minder werk hoef te doen’-opzet nog niet geslaagd. Nou ja. Vandaag niet veel in de tuin. Als in, met planten bezig. Maar wel: stal repareren. Waar de boeidelen samenkomen met de dakgoot is houtrot ontstaan. Dus een simpel ‘ik ga de stal even schilderen’, verwordt tot een ware achter-de-oor-krabber. Omdat ik niet zeker weet of ik dit wel dicht kan plempen met plamuur / twee componenten spul, of dat het te diep loopt en eigenlijk vervangen moet worden. En er komt regen aan volgende week. Hoera voor de tuin, maar niet lekker voor het houtwerk als je net allerlei zwakke plekken hebt blootgelegd. Kortom. Never a dull moment! Quote wees bevriend met kleine dingen
RobO Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 🙃 sorry, maar wat een gemiemel met die kuiltjes... tsja houtrot komt vaak door een bouwfoutje/lekkagetje; bij ons waren de staanders op een loodslab gezet, die was daardoor hol geworden en verzamelde water dt van onder in het hout trok én heer mol had de aarde onder de grondbalken omhoog gewerkt zodat ze lekker vochtig bleven... houtwerk kun je toch meestal afdekken met zeil tijdens de klus? Quote
Dave666 Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 Watermeloen plantjes buiten uitgeplant, hopelijk wordt het wat dit jaar... Onkruid weggehaald en weer alles netjes geschoffeld. Quote
Sjoerd68 Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe kist voor mijn pomp, aggregaat, tuinfrees en andere benodigdheden gemaakt. Verder ff de boel even goed gedchoffeld. Trots neem ik iedereen graag mee om mijn eigen domeintje te bewonderen 1 Quote
Mellie Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 @Sjoerd68 mooi hoor! Staat er allemaal strak bij. Ik heb het nieuwe kippenhok gedesinfecteerd. De man heeft een vloertje gelegd van oude grindtegels (waar die overal vandaan komen is mij ook een raadsel!) Toen moest het hok weer terug. Aangezien hij er met 3 man naar toe is gesjouwd, moet je maar proberen een mental image te maken van hoe dat eruit heeft gezien met twéé mensen....Mijn hemel, dat was zó zwaar. Echt niet leuk meer. De kersenboom heeft ondertussen al flink wat kersen minder door het er tegen aan stoten. Na een kleine pauze alle gereedschap opgeruimd, de zoete aardappel in de kas gezet. 1 plant was zich om een peperplant omhoog aan het werken van een verdieping lager in het kweekkasje. Alle vier de planten staan nu in de kas. De erwten die in veeeeeel te kleine bakjes stonden, eindelijk uitgeplant. Flink begoten. Buurman blij gemaakt met 3 x 3 erwt, sla en tatsoi en ook gelijk een plekje gegeven. Een mooie dag. Morgen verder met het kippenhok! (Het schuine dak gaat een puntdak worden, maar ik wil hem schuin houden omdat dat minder werk is. We gaan zien wie de discussie wint!)Wordt vervolgd 1 Quote
Mellie Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 Ja hoor... waar is mijn post? Hij zegt gepost. Waar dan? Quote
Sjoerd68 Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 Het is ook prachtig weer om flink door te werken. Jammergenoeg mogen we op ons tuincomplex geen dieren houden, anders had ik graag wat kippen, voor de eitjes. Quote
Patrijs Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 @Sjoerd68 Het ziet er mooi uit, en ook een lekker slanke vriendin.😍 Vanmorgen alleen maar geoogst. Hier ook geknutseld en wat dingetjes gerepareerd. Op mijn knieën met de schrepel door het aardbeienbed gegaan, ze staan nu zo mooi te bloeien, ga maar vast potjes sparen. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 O, is dat niet je vriendin? Sorry. Het is ook lastig te zien want deze persoon zit achterstevoren op de stoel. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Sjoerd68 Geplaatst: 25 april 2020 Geplaatst: 25 april 2020 Oh, nee dat is Joop de vorige tuineigenaar 1 Quote
Sjoerd68 Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 Vandaag verschillende vrouwelijke tuinders ten huwelijk gevraagd. Uiteindelijk de trouwjurk maar over de bloemkool gehangen. 1 Quote
RobO Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 tsja, ligt niet aan jou hoor, werkt niet echt, vragen op 1,5m hier een nieuw dakje gelegd op het huisje, was warm werk opgeruimd, nou nog twee karren rothout naar de stort, doen we wel een weekje tussen want de koning van de stort is erg chaggrijnig en water gegeven... 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 Water gegeven aan de jonge planten en mezelf tegengehouden om het niet aan de al goed gewortelde planten te geven..die mogen het water wat dieper gaan zoeken. Potten met hosta ontdaan van onkruid en even een rauw stukje hosta geproefd want ik heb net geleerd dat de scheuten gestoofd erg lekker zijn. Rauw was het ook niet vies. selderijplantjes tussen de koolrabi’s gezet. Tomaten verplaatst naar een mini kasje in de kas. Compost gewiebeld. Stro bij de aardbei eren die al flink op weg zijn vruchten te vormen. Grote pot met munt in vieren gedeeld. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Claudia69 Geplaatst: 27 april 2020 Geplaatst: 27 april 2020 Andijvie en koolrabi uitgeplant. De koude bak komt nu vrij voor de pompoenen en zo. Naast de ananasker die vorige week werd omgepot. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.