Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020


paddestoelengek

Aanbevolen berichten

We zijn de tuin pensioen proof aan het maken met veel bakken. Al gaan we nog laaang ( helaas) niet met pensioen. De bakken vullen we met zwart zand, potgrond en molmmest. Dan hebben we minder te spitten. Verder hebben we mest gekruid en opgeruimd. Ik ben al peulen aan het voorzaaien en heb tomaten en sla gezaaid. Het begint weer te kriebelen. En we hebben nog steeds genoeg in de vriezer en in potten om van te eten. Zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren wezen shoppen bij van der Wal.

Voor mijn werk kom ik regelmatig in Hoogeveen. Sinds een paar maanden is het nieuwe pand van Van der Wal geopend. vlak naast de afrit van de snelweg.

Al diverse keren langs gereden en gisteren eens even naar binnengestapt.

Prachtig mooi pand. ruim opgezet!

Ondanks de drukte met alles voorjaarsbestellingen werd ik uitstekend geholpen.

Grote Propagator met warmtemat aangeschaft en een groeilamp.

De pepers en paprika's kunnen nu veilig gezaaid worden in de schuur. buiten het bereik van onderzoekende kleinkinderen.

Zaterdag alles in elkaar knutselen en zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, wat vervelend dat je verteld van dat nieuwe pand. Nu kan ik nooit meer snel Hoogeveen langsrijden……

Vandaag 300L overgepompt, de stand staat nu op ruim 500L verzameld regenwater.

Ondertussen ook een compost vak gevuld.

 

Tijdens het omgooien viel mij op dat de stengels van de indigo onder in de compost niet verteerd waren en er uit zagen alsof ze zo weer verder wilden groeien.

En dat terwijl het een eenjarige moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige dagen serre leeg gemaakt . Grond gespoeld was nog een stuk erg droog van vorig jaar en buitenkanten al compost ingebracht en opgestoken . De bato bakken op het rek voorzien van nieuwe grond . Een van volgende dagen beginnen zaaien in de bakken . En middenstuk nog compost op doen en los werken en dan zweetdarm terug plaatsen over gans de serre ,enkele cm onder de grond .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voorwerk verricht voor het opzetten van een kweektentje. De appelboom van een volkstuinbuurman gesnoeid (wel op zijn verzoek he) 2 rode bessen vervangen en gezaaid: ui, rucola, peul, radijs, savooiekool.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een braam verwijderd, de tayberry verplaatst want ik bleef er de hele tijd aan hangen de loganberry opgebonden.

En weer de goji bes verwijderd er hoeft schijnbaar maar een klein stukje te blijven zitten en hij groeit snel weer terug.

Vandaag waait het hier erg hard met af en toe regenbuien dus niets in de tuin gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren pad rondom de kas en bakken uitgegraven, ontdaan van onkruid en geel zand op gestort. Volgende keer verder op hoogte brengen, netjes waterpas afrijen, antiworteldoek erop en dan afwerken met dolomiet. Man wa'n werk!!

Grasje begint nu ook lekker door te groeien.20200301_175406_001.jpg.941dc05c19924c409b4d96e29eadaae5.jpg

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er netjes uit Liekie!

Heb zelf nauwelijks wat gedaan, met winterse buien en een fris windje is het niet aangenaam moestuinieren. Dus heb een beetje onkruid verwijderd. Moet nog veel meer, maar met dit weer sla ik even over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...