Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

aanhanger gevuld met afvalhout, na selectie op recyclebaar

beetje geschoffeld, heerlijk die droogte, 

water gegeven, net te laat bij de pioen in het droge stuk, knoppen zijn verdroogd op 1 na, heul naar die droogte

afdakje voor buitentomaat tolstoi f1 geregeld (zie regel1)

vergeten de aardbei af te dekken, -0,9 grondtemp, fingers crossed 🤞

Geplaatst:

Beetje gewied,en vallen voor de zoveelste keer gezet.

De woelmuis is slimmer dan ik.

Op mijn eigen percelen kan ik even niet veel doen. Even wachten tot na de ijsheiligen.

Daarom maar gemeenschappelijk werk gedaan. Terrasje en leeg perceel grondig gewied.

Geplaatst:

Ik had rozen besteld en een kiwibes. Dat is gisteren binnengekomen. Heel de nacht in een emmer water gehad en vandaag uitgeplant.
Heeeeeel veel water gegeven.
Mijn courgettes en tomaten uitgeplant. 1 vergeten, 2 onthoofd.

Bijna alle pepers naar de kas gebracht. Alles flink water gegeven en 3 gieters en 1 pot met water gevuld. De mais en zonnebloemen buiten gezet en een handje mais nog erbij gegooid. Het is een azteekse mais wat totaal niet wilde ontkiemen. Wie weet nu wel een slagingskans.
Wat slakken opgeruimd. Heb nog steeds geen tijd gehad om de bonen op hun plek te zetten en er wordt steeds door slakken aan geknaagd. Elke dag vind ik onder de potten een paar slakken. Niet heel veel, maar genoeg om schade aan te richten.

2 van de 3 kinderen hebben me heel goed meegeholpen. De oudste dochter met het dragen en planten van de planten en de jongste met.. nou ja. Dit dus

bb264cbbb146c1a0e48790becbdfb2c4.jpg

Toen nog meer water gegeven en dat staat ook op de planning voor morgen. Moet de andere kant van de tuin nog doen. Ga morgen (overmorgen/overovermorgen, ergens wanneer ik tijd heb) ook de kasjes opruimen. Er staat niks in wat nu nog bescherming nodig heeft. Of überhaupt de afgelopen weken nodig heeft gehad Peterselie, tatsoi, wortel, erwt, ui, sla mogen dakloos door het leven. Als ik tijd heb...!

Geplaatst:

vrolijk kind!

hier straks de mais uitplanten voor de twee sisters, doekje erover om te wennen, andere sister mag nog even binnen

kasje water geven om de grond wakker te maken, laatste raapstelen eruit trekken, zaailingen eruit en oppotten of uitplanten en groeien maar!

de zolder. schiuur en kas staan boordevol planten die buiten/in de kas willen spelen

Geplaatst:

Lasagnebed eindelijk afgemaakt en als troost voor mijzelf 2 kiwibessen gekocht. Nu nog even bedenken waar ik die moet planten, want het wordt inmiddels wel wat krap in de tuin.

Geplaatst:

Ja, die ondeugende snoet heeft meneer vaker...!
Veel water gegeven. 3 slakken verwijderd en 1 kwijt geraakt. Zaten zich te goed te doen aan de sla. Heb wat onkruidjes eruit getrokken boven de moestuinbak van het kippenhok. Ik heb besloten dat ik daar een rij lavendel wil planten. Dat kopen gaat straks lukken. Het planten misschien morgen. En dan doe ik ook eindelijk de bonen. Gelukkig heb ik ze in te grote potten gezet omdat ik zoiets al had voorzien. 2 op een paar milimeter na, afgeknaagd overigens. Altijd leuk

Geplaatst:

Heerlijk die ondeugende snoet!

Na een hele lange drukke werkweek met elke dag meer dan 10 uur achter de computer, heb ik vanavond alleen maar genoten van het in de tuin zijn, niks meer gedaan dan kijken naar al dat heerlijke groen, ruiken aan bloemen en me verwonderen hoe mooi de natuur is. 

Man noemde me al gekscherend "zijn groenten en bloemenfluisteraar" maar wat een rust en ontspanning kan buiten zijn geven en gewoon even niks moeten. Oftewel weer helemaal opgeladen na 2 uurtjes rondstruinen in de tuin en met de kinderen verschillende blaadjes sla proeven. 

Geplaatst:

Ook ik een slak verwijderd die lekker in de spitskool zat.

Verder onkruid verwijderd.dat gaat ook maar door he.

Het en der wat koemest korrels gegeven.en in de grond verwerkt .

Morgen water geven ook hier is het droog

Geplaatst:

Na het rustige genieten van gisteravond, vandaag maar flink aan de slag gegaan met de voortuin onkruidvrij maken om de dahlia knollen uit te gaan planten. Dat bleek zo veel werk dat na een dag onkruid verwijderen ik bijna klaar ben.. dus morgen het laatste stuk en ook de dahlia knollen planten. Ik kan niet wachten tot al die fleurige bloemen! 

Geplaatst:

gesnipperd 3 kruiwagens, voor bij de blauwe bessen, die staan er wat slapjes bij, wel water gegeven maar toch...morgen wat gedroogde mest door de turf roeren

Geplaatst:

2 soorten bonen geplant. Paprika’s  en zoete aardappel in de volle grond gezet.

Cosmea en iets Grieks ?? geplant.
Bietjes gezaaid en winterwortel (2x keer)

Smeerwortelgier op aardappelen.

Vallen gezet (tot nu toe niks gevangen).

Geplaatst:

Honingbessen geplant, olijfwilgen geplant, Akebia geplant, kiwibessen geplant, border gemaakt voor schaduwplanten, borders onkruidvrij gemaakt en veel gegoten. Het regent niet, dus dan moet dat helaas.

En natuurlijk genoten van de tuin. Allen groeit en begint te bloeien, dat blijft zo mooi om te zien!

Geplaatst: (aangepast)

Bij het opstaan nog 140 planten staan en te  gaan. 18 tomaten, 20 kolen, 14 pompoenen en 10 bloemen geplant. Nog 78 te gaan. 30 weggegeven😃maar weer 50 terug gekregen🤣( vroeg twee tomaat plantjes, kreeg er twintig🧐).

Nog 98 planten te gaan de rest van de week..veel bloemen en kruiden en een deel gaat de dorpstuin in.

(Edit: en dan ben ik de bonen nog vergeten)

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

😂 denk je goed bezig te zijn, krijg je nog een boel terug! Nog wat uit te planten dus! 

Hier vandaag het laatste deel van de voortuin onkruidvrij gemaakt en de dahlia knollen er in gezet. Kan niet wachten op alle bloemen straks in de tuin! Ook heel benieuwd, want  veel nieuwe soorten dit jaar. Ook de courgette uitgeplant en de boel bewaterd. 

Geplaatst:

Grote opruiming in van de kas. De ijsheiligen zijn voor bij dus heel wat zaken uitgeplant. Toen kon de zaailingentafel uit de kas en konden de wedstrijdpepers en paprika' s de kas in.

Geplaatst:

blauwe bes besteld in polen, ben benieuwd

2 courgettezaden weggegeven aan tuinbuuv met sneue planten, heb zelf nog maar twee planten die straks naar buiten mogen

zwarte bes gerooid, die liep laat/slecht uit met wat kleine plukjes boven in terwijl zijn zusje al flink in de bessen zat, wat dat nou weer was?

pompos naar buiten gebracht, jumbo, butternut, uchiki

vanallesennogwat uitgeplant, straks de thai basilicum naar de kas

straks de buitentomaat tolstoi maar eens planten, fingers crossed, en de vleestomaat van Weknow

en de komkommers...

dan begint nu het grote beschermen 🙄

Geplaatst:

De moesbak boven het kippenhok onkruidvrij gemaakt. De achterste helft kan ik moeilijk bij, dus daar doe ik niets mee.
Daar staat nu lavendel, lobelia en heel kneuterig van roze geraniums.
Ik heb aan de voorkant een sla mix gezaaid, de kervel was heel goed opgekomen en dat heb ik verplant. Ow ships, ik bedenk me nu dat ik komkommer en pompoen op dezelfde plek heb gezaaid. Daarom lag dat stokje er... omdat ik een stekertje moest halen domdomdom en in mijn zaailust prompt vergeten wat ik aan het doen ben en dan maar andere zaadjes pakken en een steker waar ik netjes pompoen solar op zet. Hahahahaaaa

Veel water gegeven, nog een z naar de bloemist geweest om een paar extra planten te kopen en nog wat zakken potgrond. Lijkt wel alsof je nooit potgrond genoeg kunt hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...