Patrijs Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 Geoogst, wat uienloof en Rucola. De laatste kleine bietjes geoogst en uitgezocht. Geverfd. Quote De moestuin van Patrijs
Liekie Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 niet zelf gedaan, een prof kwam langs, maar nu staan er 6 rattenvallen in onze tuin en nog eens 4 in de tuin van de buren. Hopelijk zijn eventuele slachtoffers wel meteen heen. Ik kijk nou niet direct reikhalzend uit naar de activiteit die volgt als dat niet zo is... Quote
Patrijs Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Weer een zak tomaten opgeruimd, net als de courgetteplanten. Op mijn gemak een stapel zonnebloemstengels klein gehakt en tussen de bessenstruiken gegooid. Genoten van een prachtige zonsondergang met een kopje verse muntthee. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Sla, waterkers, bieslook, peterselie, radijs en de laatste peruaanse postelein geplukt. 1 kat weggejaagd. Gestaard over het water. Mooi. Quote
RobO Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 hier ook gestaard, maar mn nieuwe fotoklus: indische buurt Hlem, weinig te beleven kwa groen en dat is niet omdat het herfst is vorige klus was ook al zo ondanks de naam: off topic, dat wel ik vermoed dat Hlem de minst groene stad van ons landje is  maar eerst nog weer een compostbak geleegd, au! en 4 zakken snippers uitgemulchd  Quote
Patrijs Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Maar wel weer fraaie oude parken met monumentale bomen, en genoeg uitloop naar het groen in de directe omgeving, toch?  Vandaag voor de afwisseling eens zonnig met een stevig warm windje. Weer om te schoffelen. De halve tuin doorgewerkt en nog wat met de handschoffel opgeschoond en afgevoerd want als ik schoffel gaat het altijd snel daarna weer regenen..... 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Heel even maar naar buiten, ik was moe. Lekker even in de warme kas, met het zonnetje erop 26 graden. Twee tomatenplanten leeg en uit de kas gehaald, nog vier te gaan. Lie heeft een 4 jaar oud aardbeien bed opgeruimd..één stukkie mocht blijven staan omdat er veel Frau Mieze Schindlers staan die zijn hier favoriet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Patrijs Geplaatst: 19 november 2020 Geplaatst: 19 november 2020 In de tuin niet veel, alleen even wezen meten. Wel een nieuwe krat aardappels gehaald, we zijn nog bezig met de middensoort, Triplo biologisch, die licht uitgelopen zijn. De aardappels staan bij mijn schoonmoeder, die er ook van mee eet, en die een ruime verwarmde opslag heeft.  Ook wat zaaigidsen rondgebracht.  Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 november 2020 Geplaatst: 20 november 2020 Drie rijen witloof geoogst en neergelegd op een schoon stukje grond zodat ze tot inkeer kunnen komen. (Of hoe heet dat bij witlof?) Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 Een kilo of twee aardperen gedolven, samen met wat tijm en venkel voor in de stoof. Vier grote bakken kleingemaakte aardpeerstengels tussen de bessen gemikt. De top van een compost vak omgezet naar het volgende vak, want boven in gebeurt niet zo veel. En warme verbena thee gedronken. Â Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 Niet in de moestuin, wel daarnaast: Â Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ian Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 1,5m2 blad op het gazon gestort  gras wou afgelopen jaar helemaal niet lekker groeien, dus als experiment er 2 volle aanhangers met gemengd blad erop gestort (inc denne naalden ) dit met de maai machine versnippert, en daarna uitgeharkt.  Ben benieuwd wat dat volgend jaar gaat doen Quote
Amrutten Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 Als er iets op gras ligt, wordt het normaliter geel. Daarom wordt aangeraden afgevallen blad van gazon af te harken en b.v. te gebruiken als mulch in de border. Dus mij lijkt dat zo’n vracht bladeren jouw gazon geen goed gaat doen. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 Van de week helaas niets.door een ontsteking aan mijn knie. Maar binnenkort komt de boer koeienmest brengen.dan hoop ik weer aan de slag te kunnen. 1 Quote
Ian Geplaatst: 21 november 2020 Geplaatst: 21 november 2020 49 minuten geleden, Amrutten zei: Als er iets op gras ligt, wordt het normaliter geel. Daarom wordt aangeraden afgevallen blad van gazon af te harken en b.v. te gebruiken als mulch in de border. Dus mij lijkt dat zo’n vracht bladeren jouw gazon geen goed gaat doen. bedankt voor je reaktie,  Gras was het al niet meer te noemen. word sowieso nieuw inzaaien volgend jaar  vandaar dat ik dit wel aandurfde.  hoop dat de grond er wat van verbeterd zodat het volgend jaar beter wil  Quote
Mellie Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Bloemen geplukt voor mezelf, wat handjes gras voor de kipjes en wat kweepeer gesnoeid. Niet veel gedaan, maar genoeg om het goed koud te krijgen! Quote
jootje Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Paar uurtjes op de tuin gerommeld, onkruid getrokken..gedeelte van mijn vakken is nu al lekker leeg. Laatste bietjes, geoogst en pastinaak. Een mega pastinaak zat erbij!  Was koud, maar lekker! Quote
Patrijs Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Hier hetzelfde en zelfs een beetje zon er bij. Grasjes uit een rij van vier meter bieslook getrokken. Van de vogels genoten met een kopje thee. 1 Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Witloof in geëmmerd   en niet echt tuin gerelateerd, kerstlichtjes gehangen (beetje vroeg maar geeft toch wat sfeer). Het was wel ook frisje hier met de hele dag wat motregen.  2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 (aangepast) Poe hé kerst lichtjes en dat al voor Sinterklaas😳..gezellig is het vast wel. Mooie hoeveelheid witlof @redzebra wij zijn intensief bezig met het maken van compost. Van een tuin vriend krijgen we op dit moment iedere week een zak of 8/10 met verse paarden drollen, voornamelijk uit het veld en dus geen stro. Het idee is dat te ver composteren dus leggen we lagen blad en keuken afval om en om met een laag stro en een laag poep. We husselen dat een beetje en letten op de vochtigheidsgraad. Vandaag dus weer een lading zakken leeg gemaakt en als groene laag brandnetels en smeerwortel gesneden..ook een aardbeien bed is al eerder opgeruimd en die plantjes dienen ook als groene laag. Verder veel blad geharkt, zie mijn update en daarna ook een lag blad op de lasagna gelegd waar al eerder enkele zakken paarden drollen een plekje hebben gekregen.   Ook de oerprei aangeaard, binnenkort zal ik er wel van gaan oogsten.  22 november 2020 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
redzebra Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 (aangepast) Dat kan goed gaan, maar ik heb wat slechte ervaring met paardenmest, met stro dan, mijn nabije buur is paardenkweker dus geen probleem qua aanvoer, hij komt me elk jaar vragen of ik een kar nodig heb. Het probleem zit in de zaden wat meekomt en extreem groeit, dit jaar ga ik het op champignon mest houden, uiteindelijk hetzelfde maar gesteriliseerd. edit: en ik weet het, het is veel te vroeg (ik wacht normaal ook tot na de sint) maar dit jaar is speciaal en in België roepen ze zowat op om alles vroeger te hangen en ik moet zeggen de hele straat hangt al vol, het geeft wel wat. 22 november 2020 aangepast door redzebra Quote
RobO Geplaatst: 23 november 2020 Geplaatst: 23 november 2020 op de tuin niet veel, emmer gehaald om visvangst in te doen... ...wel een fantastische middag gehad in Zandvoort-zuid op aanraden van kennis, voor garnaaloogst was geen goede tip helaas, stond windje 4 west, veel hoge rollers, moest springen om waadpak droog te houden ook veel schelpenbanken, de gevangen garnaal werd vermalen door de scheermessen in het net, oogst 12 hele garnalen  al doende leert men 😊 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 november 2020 Geplaatst: 23 november 2020 Het wordt ook weer wat laat in het seizoen voor garnalen, het wordt koud...  Daarom vandaag een emmer N-Z spinazie geoogst, er komt nachtvorst aan. Ook heb ik een rek gemaakt van wat planken en palen om de 3 tot 4 meter lange bonenstaken van de grond af een beetje geordend te bewaren. Een grote bos van die grillige takken nam erg veel ruimte in beslag en met storm willen ze nog wel eens weg waaien.  @appelvrouw Dat ziet er lekker uit, zowel het bed als de oerprei. Misschien ook wat voor hier, ik heb de laatste jaren geen fatsoenlijke prei meer kunnen oogsten. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 23 november 2020 Geplaatst: 23 november 2020 Anjers gestekt. Zo tevreden met het stekken ervan en de vrolijkheid van die bloemen, dat ik een stuk of 15 stekjes heb gemaakt. Hopelijk slaat alles aan. Heb gewoon nog bloeiende anjers in de tuin! Ik heb me ook verwonderd over de aardbeien die maar blijven gaan dit jaar... niet 1 uitzondering, maar gewoon zowat elke plant met beginnende aardbeien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.