RobO Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 compost uitgereden en de wanhoop opgeruimd zaten nog leuke uitlopende persicaria in, die zijn opgepot en weggegeven Quote
Patrijs Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 Ja, wanhoop, dat groeit soms hard op sommige tuinen..... De afgelopen tijd veel aan het sleutelen geweest, maar toch telkens even naar de tuin. Net als nu, voor een praatje en een zak oogst. Quote De moestuin van Patrijs
fre3ke Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 (aangepast) Gisteren ben ik begonnen met de aanleg van een kleine haag van gele kornoelje (cornus mas) onderaan mijn oprit. Als de handrem niet meer fungeert, rolt de auto dan in ieder geval niet de tuin in. Ik koos voor kornoelje vanwege: mooie voorjaarsbloemen, fruit, en geschiktheid als haag door de vele kleine horizontale takjes. Het enige nadeel van kornoelje is dat het blad bij snoeien de huid kan prikkelen. Ik heb er nu op gevoel 1/3e hoogte uit gehaald, in de hoop meer zijtakken onderin te bekomen. Geen idee of dat gaat werken. Misschien weet iemand hier dat? Moet ik ze tot op 15 cm snoeien? Er staat ook nog, langszij, een hogere haag in de planning van witte moerbei (morus alba). Ik heb er al drie staan (die werden als zwarte moerbei in een supermarkt verkocht🙄). Hij groeit verticaal en vormt veel grondscheuten. Heeft vruchten, en groot blad dat eetbaar maar smakeloos is en geel verkleurt in de herfst. Ik hoop maar dat ik hem met snoeien in de hand weet te houden. 24 november 2020 aangepast door fre3ke Quote
Amrutten Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 De composthoop thuis uitgezeefd. Was beslist geen wan hoop. Ik heb wel gemerkt dat ik spullen kleiner moet maken, zodat het beter composteert. Ben zeer tevreden met de ontstane compost. Lege compostbak. ( ladder is tijdelijk, ivm werk aan gevel) Dit spul moet even door de shredder of maaimachine en gaat dan terug in de hoop. Deel van de zelf ‘gemaakte’ compost. Paadje achter de kas schoongemaakt. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Geoogst, de muismeloentjes opgeruimd en alvast wat vorstbescherming aangebracht bij de laatste andijvie en wat potten in het kasje gezet. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Vandaag een chayote uitgegraven. Wortels vallen best mee.Weet niet of ik er nog meer ga uitgraven, heb ook nog een heel kleintje in pot in de huistuin.Vrouw vindt elke buitenplant in huis er 1 te veel, en heb al stuk of 10-15 stekken van de Yacon (test) en was van plan om ook een pot met Stevia binnen te zetten. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Ruw spul uit de composthoop klein gemaakt. Eerst geprobeerd met de shredder, maar die koekte dicht. De motormaaier was binnen een wip klaar ermee. Weer een karwei af. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Een rondje gemaakt, eerst oud glas opgehaald op de tuin en dat naar de gemeentewerf gebracht. Daarna door naar de molen voor een flinke berg meel. Terug naar de tuin om weer N-Z spinazie te oogsten en na twee uur plukken flink afgekoeld weer retour naar huis. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Op 24-11-2020 om 18:32, fre3ke zei: nu op gevoel 1/3e hoogte uit gehaald Ik zou ze iets lager snoeien, dan krijg je meer breedte groei. Op 27-11-2020 om 14:29, acpronk zei: 10-15 stekken van de Yacon Ga je die in huis houden? Ik hou ze in de kas (opgepot) of zelfs in het schuurtje( in een bak zaagsel).. Zelf zijn we de beek aan t schoonmaken..er loopt geen water door, ligt vol met hazelaarblad en is daaronder meer een modderstroom. Het is nogal een klusje, we doen nu het stuk bij de moestuin en pas later gaan we hogerop. Niet slim want wat we hogerop lostrekken drijft weer naar beneden enfin we zijn wel leuk bezig en beneden is de zon... Ook weer een bed in de voormoestuin schoongemaakt, onkruidjes uitgetrokken en afgedekt met stro..Nog 2 bedden te gaan. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Ga je die in huis houden? Ik hou ze in de kas (opgepot) of zelfs in het schuurtje( in een bak zaagsel).. Ik heb helaas geen kas.Dit zijn de stekken. De moederplanten heb ik in emmers zitten, en die gaan naar de houten schuur als het gaat vriezen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 (aangepast) Ah ok, dat heb ik niet goed gelezen. 28 november 2020 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Nee klopt, dat had ik ook niet geschreven over de schuur.Is daar donker en het kan daar ook vriezen. Dus ik hou ook een deel binnen voor de zekerheid. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 (aangepast) Een vuurtje gemaakt en spinazie afgehaald. Lang blijven zitten en genoten van de opkomst van de volle maan. In het tweeduister toch nog maar even de kwetsbare planten als andijvie etc. afgedekt met stukken sandwichpaneel en grote potten. Al kwam de lichte wind wel van zee toen ik net naar huis fietste, misschien valt het hier mee met de nachtvorst. 29 november 2020 aangepast door Patrijs link aangepast 1 Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Tweeduister is alleen weggelegd voor abonnees Patrijs. Het blijft me een raadsel. Iets met vampieren en zo, heel romantisch lijkt me. Edit: bedankt voor het aanpassen van d link, duidelijk nu. Ikzelf doe momenteel heel weinig tot niks in de huistuin, behalve gisteren: buurman op verzoek geholpen met wat schroeven aan mijn kant door de schutting te jagen om een balk aan zijn kant vast te maken, waarop hij verder bouwt aan een overkapping. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Vampieren zijn inderdaad romantisch, maar die komen nu niet op mijn tuin. (Ik heb de knoflook al weer boven staan.) 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Ik moet de knoflook nog poten. Hout dit weekend besteld, moet nog geleverd worden. En daarna grond voor de verhoogde bedden.Alternatief, eerst knoflook poten en bak erom heen bouwen en pas volgend jaar opvullen met grond.Vandaag nog een chayote uitgegraven, heb nu 3 planten. En 3 vruchten gehad vanwege het slechte weer dit jaar. En vergeten stekken te nemen van de achtergebleven planten, die takken kunnen niet tegen een enkel graadje vorst.De chayote en stevia in de schuur gezet, de moederplanten van de Yacon, dahlia en kurkuma staan onder de trampoline. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Zowel vandaag als gisteren mest gereden. Verse paardenmest met vlas. Een deel op het aspergeveldje en een deel op de tuin en en de composthoop. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Nog meer bladeren en mest op de composthoop gegooid in laagjes. Ook bladeren onder de zitstokken van de kippen gestrooid zodat zij er weer lekker op poepen en het over een tijdje mooi spul is voor diezelfde composthoop. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 (aangepast) Dat is mooi als de kippen je mee helpen ! De mest op het aspergeveldje netjes verspreid. Rond de rode bessenboom het onkruid verwijderd en daar ook een kruiwagen mest gedrapeerd. Eens kijken of ik nog puf heb voor een middagklusje zo. 2 december 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Toch nog even naar de tuin geweest. Ik heb de oude LPG tank van de camper op de tuin en die vanmiddag aangesloten op een campinggas stelletje. Het losse butagas kooktoestel gaf het eerder al op bij koude. In de tank zit nu deels propaan en dat verdampt wel bij koude. Samen met de tuinbuurman aan de thee gezeten. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 Tussen de buien door een uurtje naar de natte tuin. Alleen geoogst, daarna in de regen weer terug om te koken. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Deze kleine smulpaap zag gisteren allemaal radijsjes. Daar is meneer dol op. Even Wassen en smullen maar! Moeders heeft wat hout recht gelegd en onkruid eruit getrokken en aan de kippen gegeven. Quote
Patrijs Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Hier ook onkruid getrokken, een paadje schoon, een raam van de platte bak leeg. Een vis krat vol muntplanten schoongemaakt en op de lege plek in de bak onder een ruit gezet. Als het weer gaat groeien, als volgend jaar de zon weer gaat schijnen, krijgt de munt nog nieuwe mest. En rond de artisjokken planten ook schoon gemaakt. Gelijk twee planten van een laagje verse mest voorzien en ingepakt in aspergeloof. De volgende keer weer twee. Ook bij de knoflookjes die nu goed bovenkomen geschoffeld en met de hand schoongemaakt. Gelijk een lange rij radicchio geplant tussen de knoflook. Als laatste venkelzaad gewonnen met een kopje wolharige munt erbij. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 (aangepast) beetje suf: alleen kalk bij de asperges gedaan en bij het ex-maisveldje verder geknutseld aan 5 dec surprise, wordt weer veel te techno-ingewikkeld , pfff, leer het nooit 😝 edit: lees rest maar niet.... kreng werkte niet, 20 minuten gezocht, bleek draadje luidspreker afgebroken, dusss...fingers crossed voor de Sintavond moet geluidje afspelen terwijl kleindochter 1 met een modelpopje van de skihelling "afsuist" en onderweg spulletjes verzamelt voor het raadsel waar het pakje llgt, goed voor 5 minuutjes lol; hihi, verhouding maaktijd-lol was 200:1; leve vriendje Corona want verder niks te doen 5 december 2020 aangepast door RobO 3 Quote
missa92 Geplaatst: 4 december 2020 Geplaatst: 4 december 2020 Ik heb wat spruiten geoogst en wat gevallen blad opgeruimd en gekeken of alle plantjes nog goed gaan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.