Patrijs Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 De eerste rij witloof gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 Nog een rij witlof bij gezaaid. Drie courgettes gezet. Zes groene kool gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 Overal goudsbloem tussen gekieperd want waarom niet. 😄 Quote
Mellie Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 Precies@Arja! Ik heb paar dagen terug Altajse uitjes gezaaid. Zeldzaam iets schijnt. Omschrijving beviel, tis niet dat ik het ken verder. Quote
RobO Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 citroenbonen, poolse blauwe bes duke, 2 pioenen, boerenkool Quote
Arja Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 Leuk, @Mellie! Bijzondere varianten zijn altijd interessant om erbij te proberen, kijken wat het wordt. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 1 uur geleden, RobO zei: citroenbonen, poolse blauwe bes duke, 2 pioenen, boerenkool Ja nu al boerenkool? Ik wilde ze juist wat later zaaien omdat ik anders al met grote planten zit.omdat de moestuin nog vol staat. Quote
eduro Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 sla geplant gras gelegd borderplantjes geplant Quote
RobO Geplaatst: 29 mei 2020 Geplaatst: 29 mei 2020 7 uren geleden, Jeanne heijmans zei: Ja nu al boerenkool? Ik wilde ze juist wat later zaaien omdat ik anders al met grote planten zit.omdat de moestuin nog vol staat. ja, strakke planning 😎, groeit nu lekker en we vriezen ze ongesneden in als complete pakketjes: blad strippen van de nerven, invriezen, voordat ze ontdooien fijnknijpen en in de pan 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 mei 2020 Geplaatst: 29 mei 2020 De laatste peulenplantjes gezet, de rekken zijn nu ook vol. Drie augurkenplanten uitgeplant buiten aan een klimrek, wel aangebonden want anders vliegen ze weg hier in die koude noordenwind. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 3 juni 2020 Geplaatst: 3 juni 2020 Een gele courgette. Andijvie plantjes Tha tsai plantjes Pronkbonen plantjes Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Muskaat pompoen en Uchiki kuri pompoen Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Eindelijk de volle grond in: Yakon, Aubergine Striped Toga, Mais, Zoete Aardappelen. En had van de Roemeense Roxanne ook nog drie maisplantjes gekregen, afkomstig van enorme kolven van een heel oud ras uit Roemenië. Ze hadden er geen naam voor dus ik heb deze de "Popescu" gedoopt, naar haar achternaam. Verder wat nieuwe slaplantjes en snijbiet uitgezet. Blij met de regen. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Hier is het ook weer plant en zaaitijd met de buien. Een rij sla gezet van spontane zaailingen en hetzelfde met zonnebloemen. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Nieuwe slaplantjes want oude zitten in onze buikjes. Stoksperziebonen want we hebben een dooie beukenhaag van 1.80 hoog die pas in het najaar vervangen wordt, dus da's een prima klimrek. Stamsperziebonen op de plekken waar ook een tweede leg niet lukte. Eerste ronde: 2 van de 14. Tweede ronde: 6. Ik houd van bonen en heb een diepvries dus nu poging 3. Quote
Patrijs Geplaatst: 6 juni 2020 Geplaatst: 6 juni 2020 Een aantal tomatenzaailingen die spontaan opkwamen opgepot. Ik heb mijn tomaten al staan maar vorig jaar werden dit mijn mooiste buitenplanten. Ook een aantal spontane cosmea plantjes uitgezet opeen plek met meer ruimte. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Nog wat pronkbonen gezet, de staken staan vol nu. Ook nog een keertje laagstro doperwtjes gelegd. Ik weet het, het is aan de late kant maar met die lage temperaturen nu maken ze hier nog wel een kans. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Een rijtje sla (3 soorten) omdat de opkomst van de vorige zaaipoging wel erg karig was en nog wat boontjes. Daar heb ik best wat slakkenvraat gehad en weer toe aan een nieuwe lichting. Ook de waterspinazie gezaaid. Lekker bijtijds. De extra erwten die ik klaar had gelegd, ben ik vergeten. Incl waar ik het zakje heb gelaten altijd handig Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 witlof, andijvie, radicchio, o.i.kers in de vollegrond. En 2 soorten sla, palmkool en savooiekool in potjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Grork Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Kropsla en Pluksla gezaaid. Vijf zaadjes... sjonge, ik wil óók een groot stuk land! AAAAAAAAAAAAAAAAAArG! 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 De gelegde rijtjes sperziebonen aangevuld met plantjes uit het kasje. Nu wel alles afgedekt tegen echtpaar houtduif.😫 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Grork... je mag een stukje land pachten van me. Ik voel je, echt. Ook geen grootgrondbezitter, maar tis wel iets meer dan een balkon. Quote
Arja Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 20 hours ago, Grork said: Kropsla en Pluksla gezaaid. Vijf zaadjes... sjonge, ik wil óók een groot stuk land! AAAAAAAAAAAAAAAAAArG! Troost je, ik heb met mijn vijf slaplanten genoeg sla gegeten voor heel juni. Of tot de volgende ronde, die ik net geplant heb, volgroeid is. #slapauze 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 Geplant, de laatste peper en paprika planten in pot in de kas. Gelegd een rij Wieringer droogboontjes en een rij kievitsbonen. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.