Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, RobO zei:

citroenbonen, poolse blauwe bes duke, 2 pioenen, boerenkool

Ja nu al boerenkool? Ik wilde ze juist wat later zaaien omdat ik anders al met grote planten zit.omdat de moestuin nog vol staat.

Geplaatst:
7 uren geleden, Jeanne heijmans zei:

Ja nu al boerenkool? Ik wilde ze juist wat later zaaien omdat ik anders al met grote planten zit.omdat de moestuin nog vol staat.

ja, strakke planning 😎, groeit nu lekker en we vriezen ze ongesneden in als complete pakketjes: blad strippen van de nerven, invriezen, voordat ze ontdooien fijnknijpen en in de pan

• Like 1
Geplaatst:

Eindelijk de volle grond in:

Yakon, Aubergine Striped Toga, Mais, Zoete Aardappelen.

En had van de Roemeense Roxanne ook nog drie maisplantjes gekregen, afkomstig van enorme kolven van een heel oud ras uit Roemenië. Ze hadden er geen naam voor dus ik heb deze de "Popescu" gedoopt, naar haar achternaam.

Verder wat nieuwe slaplantjes en snijbiet uitgezet.

Blij met de regen.

• Like 1
Geplaatst:

Nieuwe slaplantjes want oude zitten in onze buikjes.

Stoksperziebonen want we hebben een dooie beukenhaag van 1.80 hoog die pas in het najaar vervangen wordt, dus da's een prima klimrek.

Stamsperziebonen op de plekken waar ook een tweede leg niet lukte. Eerste ronde: 2 van de 14. Tweede ronde: 6. Ik houd van bonen en heb een diepvries dus nu poging 3. 

Geplaatst:

Een aantal tomatenzaailingen die spontaan opkwamen opgepot.

Ik heb mijn tomaten al staan maar vorig jaar werden dit mijn mooiste buitenplanten.

Ook een aantal spontane cosmea plantjes uitgezet opeen plek met meer ruimte.

Geplaatst:

Een rijtje sla (3 soorten) omdat de opkomst van de vorige zaaipoging wel erg karig was en nog wat boontjes. Daar heb ik best wat slakkenvraat gehad en weer toe aan een nieuwe lichting. Ook de waterspinazie gezaaid. Lekker bijtijds.
De extra erwten die ik klaar had gelegd, ben ik vergeten. Incl waar ik het zakje heb gelaten altijd handig

Geplaatst:
20 hours ago, Grork said:

Kropsla en Pluksla gezaaid. Vijf zaadjes... 

sjonge, ik wil óók een groot stuk land! AAAAAAAAAAAAAAAAAArG!

Troost je, ik heb met mijn vijf slaplanten genoeg sla gegeten voor heel juni. Of tot de volgende ronde, die ik net geplant heb, volgroeid is. #slapauze

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...