Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Wij wonen langs het spoor, maar hier is nog wel stroom gelukkig.
Het regent wel goed, de planten krijgen voorlopig genoeg water.

Geplaatst:

Fijn! Hier ook eindelijk goede stortbuien. Ik ben helemaal blij!

Geplaatst:

Hier blijft het hetzelfde, 30°C in de schaduw eerder op de dag, maar schaduw is er niet zoveel; de zon laat zich niet opzij drukken.

Ik vind het wel best dat er geen regen valt; de phytophtora, alom aanwezig, houdt zich nu ook even koest. Voor mij is slapen wel haast onmogelijk met deze temperaturen.

Op het moment begint het plotseling hard te waaien. Tot nog toe is dit jaar de blauwdruk geweest van vorige jaren, toen er ook altijd een storm was half Augustus. Dat richt altijd schade aan.

Edit: hier nu ook regen, redelijk wat zo te horen, storm valt mee. Ik denk dat het gewoon een opfrissertje blijkt, dit.

30.jpg.f8c1ead6fef5fc0452af73aa1d7acdec.jpg

aangepast door roeier

Geplaatst:

Het geeft wel een unieke weerkaart:

1812372672_temperatuur16-8-2020.thumb.jpg.20fd0a42b34fcbdf1468f6b0bbbb6372.jpg

Geplaatst:

Wat mij wel eens eerder is opgevallen is dat Lauwersmeer gebied: dat wijkt heel vaak sterk af. Al langer ben ik nieuwsgierig naar een verklaring daarvoor.

De rest is wel logisch bij een front wat langzaam vanuit het zuiden over het land gaat.  

Geplaatst:
28 minuten geleden, roeier zei:

Al langer ben ik nieuwsgierig naar een verklaring daarvoor.

Het is een lauw meer, dus temperatuur is daar hoger... 🤣

Geplaatst:

Water houdt temperatuur langer vast, dus dat zal een rol spelen, maar er zijn meer waterrijke gebieden in Nederland, dus het fijne ervan snap ik niet.

Je ziet echt vaak dat dat Lauwersmeer gebied sterk afwijkt.

Geplaatst:

Eigenlijk kan dit wel in het klaag topic.
Ik heb voorlopig wel genoeg regen gehad.
Gisteren heeft het volgens eerder genoemde site 13mm geregend en vandaag tot nu toe bijna 7mm. Als ik in de emmern in de tuin kijk, schat ik op z'n minst 3cm in 3 dagen.

Maar vandaag waren we met een groep vrienden op Texel, we fietsten naar het strand bij Ecomare. Op een gegeven moment was de lucht in het zuiden zo donker, dat we letterlijk en figuurlijk de bui al zagen hangen. Op de terugweg keihard nat geregend met wat hagel, en had alleen T-shirt aan. Jas en paraplu lagen nog in de auto. Schuilen had geen zin, want de fietsen moesten weer ingeleverd worden.

Geplaatst:

Hier in 2 dagen 17mm  regen gehad, stukje verderop, lees 15km hemelsbreed in Enschede, 68 mm!

lang leve de grondpomp hier pfft

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ja, ben heel blij!

Geplaatst:

Hier heeft het vannacht ook minimaal geregend. Is een druppel op de gloeiende plaat, maar beter iets dan niets.

Geplaatst:

Ondertussen is er nog 2 mm gevallen, of 1 en die 1 van de dag daarvoor zat er nog in... dat weten we niet echt zeker... :roll:

Vandaag de hele dag zonnig met af en toe een grijze wolk en veel wind maar die trekt langs en dan schijnt de zon weer. Geen/een paar druppels... 

Geplaatst:

Voor komende woensdag wordt een zomerstorm voorspeld. We zijn gewaarschuwd. Ik voorspel dat mijn zonnebloemen en tomaten om gaan vallen, even goed vast zetten dus.

Geplaatst:

In andere woorden dinsdag avond alles vast zetten, dinsdag nacht/woensdag ochtend komt deze aan land.

Geplaatst:

Alweer storm? [emoji37]

Beter alles vandaag vastzetten, morgen hele dag regen..

Update: Weeronline zegt trouwens morgen al storm, vanaf 12:00 windkracht 5 en vanaf 20:00 windkracht 6

Geplaatst:

@acpronk Ik denk dat windkracht 5 en 6 morgen vooral direct aan de kust is.

Ik zie wel dat hij wat eerder aankomt dan van het weekend verwacht was.

Tot een uur of 21:00 op dinsdag zitten we nog wel veilig.

image.png.551bf1115f52d6827a5490a6c72e7762.png

www.windy.com  leuke site met heel veel info, naast het weer, ook branden/co2/ozon/stof/uitstoot en nog veel meer te bekijken.

Geplaatst:

De windy app is ook leuk, ik gebruik 'm vaak.

Toch maar wat bamboestokken bij gehaald. Zo zonde als de boel straks plat ligt. 🍅🌻

Geplaatst:

Op Weeronline staat wel Boskoop windkracht 6.
Maar buienradar zegt dan weer van 12:00-17:00 windkracht 3-4, tegen 5 voor Weeronline.
Hopelijk heeft buienradar gelijk.7187164fd492fe0bfdc1d56779735188.jpg

Geplaatst:

We worden hier echt wel erg moe van het gesleep met slangen (bos-in-wording en tuin en varkensvelden enz.) en dat de waterdruk steeds minder wordt en dat er grote bomen dood gaan in onze omgeving en dat we dit nu al meerdere jaren achter elkaar moeten doen! Van de vroege lente tot de late herfst :thumbdown::thumbdown:

Geplaatst:

@Jorieke123 heel herkenbaar, daarbij is het grondwater dusdanig ijzerhoudend dat alles een “gloed” krijgt ondertussen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.