Karinuitdrenthe Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 De mannen van Stappaerts hebben zeer efficiënt mijn nieuwe kas opgebouwd. Hij staat! Fotootje bijgevoegd. Heel blij mee. Nu lekker ramen zemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Mooie grote kas. Ben er jaloers op, behalve ramen zemen. Dat is niet mijn hobby! Succes, bwn benieuwd hoe je eerste seizoen in de kas gaat. Maak maar lekker veel fotos voor ons. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 dat is een echte Wat zijn je plannen om er dit jaar in te zetten? Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 mooie kas Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinuitdrenthe Posted January 14, 2020 Author Share Posted January 14, 2020 Wat zijn je plannen om er dit jaar in te zetten?Van alles! Tomaten. Een prachtig ras o.a., Brandywine PinkRed. Namen mijn 'voorouders qua gezindte' (de doopsgezinden in Amerika) in de 19e eeuw mee naar Pennsylvania. Leuk, zo'n persoonlijke connectie met een bepaalde soort.Verder paar soorten aubergine proberen, ook die leuke kleine witte en gele eitjes. Komkommer en meloen. Leuke paprika en pepertjes. Basilicum. Naast de kas maak ik een kleine wadi met daarin een Engelwortel. En ik run een kamerplanten-asiel waarvan er ook een stel richting kas mogen. Coleus, Monstera, citroengeranium, orchideeën. En een bankje. En voor de kas frambozen (zomer en herfst), kruisbes, stokrozen. Ga ook wat mulch kweken: boerenwormkruid en zelfs Russische Smeerwortel op de kop kunnen tikken.... Dus ja, de kas is helaas te klein haha. Verder nog een paar moestuinbakken buiten voor sla en boerenkool courgette boontjes en kruiden enzo. Niet veel maar van alles wat. En wat emmers met leuke aardappelrassen. Mijn voornemen is om er vooral veel plezier aan te gaan beleven. Vanuit de kas een mooi en ver uitzicht, op de zonsondergang.... Oja, ik was zo suf bij onder meer bij Vreeken te bestellen. Dus het is nog afwachten of ik dit seizoen überhaupt iets kan zaaien. Te laat realiseerde ik me dat zij traag leveren, vorige keer duurde t erg lang. Ik keek even op reviews op internet, wat een drama. Hoop dat ze zoals beloofd binnen drie weken leveren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thamar Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Prachtige kas!! Ik heb er vandaag eentje besteld, ik denk net zo groot als ik zo kijk. Geniet er van ... mooie, grote ruimte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinuitdrenthe Posted January 14, 2020 Author Share Posted January 14, 2020 Leuk Kelly! Veel voorpret gewenst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Oeh Karin,dat is een kas waar je wat mee kunt zeg, wat een aanwinst! Je hebt het over het uitzicht en over je plannen. [ bezorgdemodusaan] Blijft er nog wel ruimte voor een krukje? Heel veel plezier ervan! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinuitdrenthe Posted January 15, 2020 Author Share Posted January 15, 2020 Haha inderdaad Grork. Nú al ruimte tekort. Maar heerlijk, blij mezelf dit te hebben gegund. Voor gespaard en nu staat ie er, ongelooflijk gewoon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Mooie kas! Daar zul je veel plezier van hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Mooie en grote kas! Gefeliciteerd!Wij gaan waarschijnlijk voor een vergelijkbare kas van davestorm.nl. Ziet er precies hetzelfde uit. Maar dan 2 meter korter. In het gebied waar wij wonen staan er een behoorlijk aantal en het kan hier flink stormen. Die kassen die hier staan houden zich goed ondanks het gespook. Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Ga je plezier van hebben!!Begrijp je hoor, kas te klein ... Ik heb een maatje groter (9 m) en na amper 1 jaar moest ik ook al vaststellen dat ze te klein wasIs natuurlijk een luxe probleem maar toch Mijne is ook van Stappaerts en héél tevreden over, doorstond ook al menige serieuze stormen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Wow stikjaloers hier! Wat een mooie kas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted April 6, 2020 Share Posted April 6, 2020 Zalig mooie kas! Wat staat er ondertussen in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts