Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tada! De Kas!

Karinuitdrenthe

Recommended Posts

Wat zijn je plannen om er dit jaar in te zetten?

Van alles!

Tomaten. Een prachtig ras o.a., Brandywine PinkRed. Namen mijn 'voorouders qua gezindte' (de doopsgezinden in Amerika) in de 19e eeuw mee naar Pennsylvania. Leuk, zo'n persoonlijke connectie met een bepaalde soort.

Verder paar soorten aubergine proberen, ook die leuke kleine witte en gele eitjes. Komkommer en meloen. Leuke paprika en pepertjes. Basilicum. Naast de kas maak ik een kleine wadi met daarin een Engelwortel. En ik run een kamerplanten-asiel waarvan er ook een stel richting kas mogen. Coleus, Monstera, citroengeranium, orchideeën. En een bankje. En voor de kas frambozen (zomer en herfst), kruisbes, stokrozen. Ga ook wat mulch kweken: boerenwormkruid en zelfs Russische Smeerwortel op de kop kunnen tikken.... Dus ja, de kas is helaas te klein haha. Verder nog een paar moestuinbakken buiten voor sla en boerenkool courgette boontjes en kruiden enzo. Niet veel maar van alles wat. En wat emmers met leuke aardappelrassen. Mijn voornemen is om er vooral veel plezier aan te gaan beleven. Vanuit de kas een mooi en ver uitzicht, op de zonsondergang....

Oja, ik was zo suf bij onder meer bij Vreeken te bestellen. Dus het is nog afwachten of ik dit seizoen überhaupt iets kan zaaien. Te laat realiseerde ik me dat zij traag leveren, vorige keer duurde t erg lang. Ik keek even op reviews op internet, wat een drama. Hoop dat ze zoals beloofd binnen drie weken leveren.

Mooie en grote kas! Gefeliciteerd!

Wij gaan waarschijnlijk voor een vergelijkbare kas van davestorm.nl. Ziet er precies hetzelfde uit. Maar dan 2 meter korter. In het gebied waar wij wonen staan er een behoorlijk aantal en het kan hier flink stormen. Die kassen die hier staan houden zich goed ondanks het gespook.

Ga je plezier van hebben!!

Begrijp je hoor, kas te klein ...

Ik heb een maatje groter (9 m) en na amper 1 jaar moest ik ook al vaststellen dat ze te klein was

Is natuurlijk een luxe probleem maar toch

Mijne is ook van Stappaerts en héél tevreden over, doorstond ook al menige serieuze stormen

• 2 months later...