Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Done!

Designer heeft ook een nieuwe versie aangeleverd. Deze wijzigingen zijn als het goed is nu voor iedereen zichtbaar (was een lange lijst met feedback).

Niet gerealiseerd:

- Klikbare titels sidebar (geplande evenementen, recente berichten, moestuinseizoen)

- Link naar moestuinseizoen weergave in mini profiel bij elk bericht

Deze twee en nog een paar andere laat ik nog even uitzoeken door de programmeur, maar het ziet er naar uit dat we deze voorlopig even moeten parkeren.

Geplaatst:

Misschien ook interessant om te vermelden: als ik wil reageren op een onderwerp, krijg ik in het venster wat dan opent mijn vorige bericht in hetzelfde onderwerp te zien. De eerste keer dat ik dat had, liet ik het er maar bij, want ik wilde niet mijn vorige bericht wissen of bewerken, ik wilde een nieuw bericht schrijven. De tweede keer dat ik het had, gokte ik er maar op dat ik een nieuw bericht kon schrijven na mijn eerdere tekst in het venster te verwijderen, zonder dat mijn eerdere bericht daadwerkelijk overschreven zou worden. Dat ging goed, dus ja, het is niet een groot probleem, maar het verwarde mij wat. Ik neem aan dat anderen dit ook hebben, voorzover ze meerdere bijdragen leveren in hetzelfde onderwerp dan. Nu ik dit schrijf, heb ik trouwens niet een eerdere tekst van mezelf zien opduiken, het kan zijn dat dat alleen gebeurt als je binnen relatief korte tijd meerdere keren wil reageren op hetzelfde onderwerp. Het zou ook bewust zo ontworpen kunnen zijn, om je eraan te herinneren dat je net al iets in hetzelfde onderwerp hebt geschreven, of zoiets.

Maar mijn blog is terug, en niemand wordt meer van de overbodige aanduiding 'members' voorzien, dus ik ben blij. 

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de afgelopen dagen, zowel via Tapatalk als de website zelf, problemen met posts. Als ik iets wil posten, dan krijg ik of heel lang een een pijltje dat hij bezig is totdat ik opgeef, of ik krijg heel lang hetzelfde pijltje die tenslotte zegt dat er een time out heeft plaats gevonden of ik krijg wederom hetzelfde pijltje met de melding dat er een error has occurred. 

ook heb ik nog veel topics, waaronder deze die ik niet in Tapatalk talk kan openen. Need valid user id staat er dan. Via de website zelf wel gewoon te bereiken. 

nu komt het spannende gedeelte. Ik ga dit bericht Nu 1 x posten en dan kijken of hij er nul, 1 of 4 x gaat staan. Spannend! 

aangepast door Mellie
4 uren geleden, roeier zei:

Misschien ook interessant om te vermelden: als ik wil reageren op een onderwerp, krijg ik in het venster wat dan opent mijn vorige bericht in hetzelfde onderwerp te zien. De eerste keer dat ik dat had, liet ik het er maar bij, want ik wilde niet mijn vorige bericht wissen of bewerken, ik wilde een nieuw bericht schrijven. De tweede keer dat ik het had, gokte ik er maar op dat ik een nieuw bericht kon schrijven na mijn eerdere tekst in het venster te verwijderen, zonder dat mijn eerdere bericht daadwerkelijk overschreven zou worden. Dat ging goed, dus ja, het is niet een groot probleem, maar het verwarde mij wat. Ik neem aan dat anderen dit ook hebben, voorzover ze meerdere bijdragen leveren in hetzelfde onderwerp dan. Nu ik dit schrijf, heb ik trouwens niet een eerdere tekst van mezelf zien opduiken, het kan zijn dat dat alleen gebeurt als je binnen relatief korte tijd meerdere keren wil reageren op hetzelfde onderwerp. Het zou ook bewust zo ontworpen kunnen zijn, om je eraan te herinneren dat je net al iets in hetzelfde onderwerp hebt geschreven, of zoiets.

Maar mijn blog is terug, en niemand wordt meer van de overbodige aanduiding 'members' voorzien, dus ik ben blij. 

Dat lijkt een soort concept te zijn die blijft hangen wanneer je quote en vervolgens niet plaatst. 
Als ik nu dit bericht typ, niet plaats en het topic afsluit dan zie ik de volgende keer dit bericht weer in dit topic. 

aangepast door loes
Geplaatst:

Het ging om berichten die ik wél had geplaatst, maar ik herken wel wat je zegt: soms denk je dat je kwijt bent wat je aan het schrijven was omdat je even iets wilde checken en per ongeluk de site verliet, dan druk je op de 'terug' knop, en dan blijkt wat je aan het schrijven was er nog te zijn. Dat was bij de oude site ook wel zo, en dat is handig.

Dat al een paar berichten geleden geplaatste teksten terugkomen heb ik niet eerder gezien, maar ik kan het op het moment even niet reproduceren. Het is niet erg in elk geval, als het gewoon behulpzaam bedoeld 'geheugen' is van het systeem.

Geplaatst:

Ik probeer sand&Oak een pb te sturen en krijg steeds deze melding. Druk op de naam, dan kun je kiezen uit message of follow. Ik druk op message. Typ bericht en druk op verzend met dit als resultaat.

Geplaatst:

Ik had het vorige week ook al en vaker wel dan niet dat posten graag gaat of gewoon niet lukt. Zo vaak zelfs, dat ik nu steeds vaker besluit om dan maar niets te posten. Dus ben benieuwd of dit bericht er zo meteen staat...

Duimen!

Ik schrijf misschien één of twee berichtjes per dag, maar de laatste paar dagen bleef het geloof ik altijd hangen als ik op 'submit reply' drukte. Dan ging ik altijd via één van de tabs aan de top van de pagina kijken of het er wel stond. Dat was altijd het geval.

Toevoeging: dit stond er wel gelijk; mijn bericht werd direkt getoond toen ik op 'submit' drukte. Dus niet altijd blijft het hangen.

aangepast door roeier

1.) Traag met berichten posten.
Af en toe treed dit bij mij op, laatste tijd meer dan in het begin.

Gister/eergister waren de traagste berichten die gepost werden met een foto erbij. Dat duurde zo'n 45sec.
Na op de knop voor het plaatsen van bericht te drukken, veranderd de knoptekst naar  "Bezig met opslaan"

2.) Directe na het posten. Een 2de bericht posten, en de editor opend de vorige geplaatste bericht (Wat roeier beschrijft)
Dat heb ik ook ervaren, ook in dit bericht getest. En daar kwam het woorde "test" weer in post bericht.

Daar zal iets van een tijd limiet op zitten.
Vind dit geen probleem, maar meer een feature.

Ik gok 1minute na het posten?

3.) Wat mellie beschrijf, wel bericht posten en hopen of ze er staan of dat deze er 4x staat.

Ik kan mij daar wel wat van voorstellen;
3.1 Als traag reageren soms 1minute of langer duurd, dat kan er een bericht dubbel geplaatst worden, omdat na (aanname) 1 min je bericht kon wijzigen.

3.2 Dus als je een paar x klikt om op te slaan, en het wilt niet lukken, heb je dus na 2x klikken, 1 bericht geplaatst, welke direct te zien is, dat het bericht geedit is bij het plaatsen "gisteren om xx:xx aangepast door user"

3.3 Maar duurt het te lang, kan je dus 2x een bericht plaatsen met de zelfde tekst.

aangepast door rorror
test
Geplaatst:

Zojuist ook een pagina gehad welke niet verder kwam dan "Bezig met opslaan"

Wel is het dat ik die tekst had geschreven, nog niet gepost had, en op een later moment had afgeschreven (langer dan 15 a20min, en toen vast kwam, browser gesloten en weer de pagina bezocht, stond mijn geschreven tekst er wel, alleen nooit de melding gehad dat het bericht geplaatst was.

misschien hebben andere ook het idee dat het meer voorkomt op pagina's waar je lang over doet om te schrijven.

Geplaatst:

Bedankt voor de gedetailleerde feedback! Dat maakt het makkelijker voor de programmeur om te achterhalen waar het fout gaat. Ik heb hem zojuist de casus gemaild. Blijf aub aangeven waar je problemen ervaart. Wees dan zo specifiek mogelijk wanneer, wat je deed, etc. 

Mijn initiële beeld: dit is niet vanaf het begin, maar iets van de laatste weken, zowel via website als via taptatalk app. Die laatste weken kan mogelijk verklaard worden door de drukte. Het is echt behoorlijk druk op het forum. Dat vraagt wat van de servercapaciteit, wat weer kan verklaren dat er hickups optreden bij het wegschrijven van berichten in de database. + wat onderliggende zaken die mogelijk geoptimaliseerd kunnen worden.

Kortom: vraag staat uit en blijf aub melden!

Geplaatst:

Ter info, antwoord van programmeur. Bij klikken op knop reactie toevoegen worden ook de notificaties in batches gemaild, als daar door een server instelling vertraging in zit (in combi met wat andere factoren), loopt ook het plaatsten vertraging op. Hier is actie van mij nodig met webhoster, maar door drukte op het werk - iets met crisis, je weet wel- nog niet aan toe gekomen. Hopelijk van het weekend.

Geplaatst:

Ik probeerde nu een bericht te posten in het topic bloemen in de tuin. Als ik op posten druk, slechts 1 x, krijg ik het draaiwieltje dat hij bezig is. Ik heb verder niets aangeraakt en uiteindelijk kreeg ik de melding dat er een time out heeft opgetreden en als dit zich blijft voordoen je contact moet opnemen.

Dat heb ik niet elke X overigens. Ik heb vaker dat het draaiwieltje draait en dat de time out vooral in mijn geduld optreedt. Telefoon gaat dan op slot, omdat hij na 1 minuut ongebruikt te zijn, op slot gaat. Zo lang duurt het dus.

Nu ga ik dus weer op posten te drukken en hopen dat het én wordt verzonden én maar 1 x! Ik vind het echt gênant elke X als een bericht er zo vaak staat. Dat doe ik dus niet expres!

Geplaatst:

Ik heb nu al in 2 topics moeiteloos kunnen posten. Alleen de ‘wat heb je vandaag of gisteren in de tuin gedaan’, opent pas als ik hem refresh. Dat is ook al een paar dagen zo, zeker vanaf vrijdag, misschien ook wel daarvoor. Dat heb ik niet goed bijgehouden. Daarin overigens niets gepost, uit angst dat het weer een eeuwigheid ging duren.

En dan nu...: wordt dit het 3e topic dat het plaatsten probleemloos gaat... pompompooommmmmmm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...