Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Corona, hoe vergaat het jullie?

Featured Replies

Geplaatst:

Laat het je dorp bespaard blijven @roeier !, maar ik weet zeker

dat men voorzichtiger in de omgang wordt zodra de eerste dorpeling geïnfecteerd is geraakt.

Ondertussen is er morgenavond weer een persconferentie als ik het wel heb.

aangepast door Grork

Geplaatst:

Afhankelijk van hoe oud de kinderen waren hoeven situatie 2 en 3) volgens de huidige nederlandse coronaregels geen probleem te zijn. kinderen t/m 12 jaar hoeven geen afstand te houden tot elkaar en volwassenen. 13 - 18 hoeven onderling geen afstand te bewaren maar wel tot volwassenen. 

Op de fiets voelt het op de een of andere manier vrijer dan lopend. Ik heb wel meegemaakt de tegenligger of ikzelf in de berm in ging maar dat doe ik niet specifiek om de corona maatregelen, meer omdat ik met een kind op de fiets wat voorzichtiger ben met strak langs elkaar fietsen. 

aangepast door loes

Geplaatst:
On 8/4/2020 at 10:48 PM, rorror said:

Je hebt nog niet alles gehoord. Die nano's gaan daarna direct repliceren, en veranderen je uiterlijk daarna in een chinees. Daarmee zit je direct gelinkt aan het chinese 5G netwerk, en heeft de CCP een directe verbinding om commando's naar je toe te sturen... pas maar op, voordat je het weet word je overgenomen.

Dat je geen complottheorie gelooft, wil nog niet zeggen dat je een ander die er wel in gelooft belachelijk moet gaan maken. ;-)

Als je je verdiept in de geschiedenis, zul je zien dat veel zaken helemaal niet zo zijn gebeurd als dat ons destijds is voorgeschoteld. Dat het niet zwart/wit is, maar dat er een heel groot grijsvlak tussen zit. 

Zelf hou ik het niet voor onmogelijk dat het coronavirus in dat lab in Wuhan is gefabriceerd en dat het al dan niet bewust is losgelaten op de markt in Wuhan. Daar waar de uitbraak is begonnen. Of er een groter plan achterzit, geen idee. Het kan, het kan ook niet. Dat is iets wat de tijd zal leren (als we dat nog meemaken tenminste). Zelf denk ik daar niet over na, ik verbaas mij alleen over het compleet de vernieling in helpen van een economie om de uitbraak te minimaliseren. Dat is nogal wat en de gevolgen zullen nu nog lang niet overal zichtbaar zijn. Is het dat waard? En dat is lastig, want voor mensen die dierbaren verloren zijn, is het dat absoluut waard. Voor een gezin waar de kostwinners hun banen zijn kwijtgeraakt en daardoor hun huis en alles wat ze hebben opgebouwd verliezen, waarschijnlijk niet.

Het is jammer dat je het hier ook ziet; dat andersdenkenden gelijk voor asociaal worden uitgemaakt. Als je anders denkt dan wat de regering je voorschrijft op dit gebied. Zo maak je elke discussie kansloos.

De besmettingen zijn hier alweer 0. Ook het toerisme trekt aan. De populaire wandelroutes en toeristische hoogtepunten zijn drukbevolkt met mensen. Drukker dan voor de coronacrisis eigenlijk, want voorheen ging men minder op vakantie in eigen land. De buren hebben gelukkig weer gasten in hun vakantiewoningen en het is ook drukker op de weg. Maar er worden nog steeds handen geschud, de buren doen niet aan coronamaatregelen en zijn gelukkig dat het leven weer normaliseert.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Flup zei:

mensen die dierbaren verloren zijn, is het dat absoluut waard. Voor een gezin waar de kostwinners hun banen zijn kwijtgeraakt.... waarschijnlijk niet.

En zo zal het altijd zijn voor de mens, je kijkt toch eerst naar je eigen straatje/familie/stad/club. Naar hier en daar. Naar hokjes van wij en jullie. Altruïsme, onbaatzuchtigheid komt volgens mij meer voor bij dieren dan bij mensen. En eerlijk gezegd: ik ga ook niet denken, nou laat ik eens wat meer risico nemen om besmet te worden en daardoor een ander de kans geven zijn baan te 

behouden.

11 minuten geleden, Flup zei:

dat je het hier ook ziet; dat andersdenkenden gelijk voor asociaal worden uitgemaakt

zijn er hier mensen voor asocialen uitgemaakt dan?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Op 2-8-2020 om 22:26, Veldjesgraaf zei:

Om in die omstandigheden te protesteren tegen overheidsmaatregelen vind ik ongepast.

Het is ten alle tijde gepast én gewenst om te protesteren tegen bepaalde overheidsmaatregelen.

De overheid is bepaald niet feilloos, heeft niet alle wijsheid in pacht, is slecht voorbereid en heeft zeker niet (altijd) het belang van haar búrgers bovenaan staan.

Hetgeen ze afgelopen maanden duidelijk hebben laten zien, met alle gevolgen vandien.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Erny zei:

Het is ten alle tijde gepast én gewenst om te protesteren tegen bepaalde overheidsmaatregelen

☺️

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
42 minuten geleden, Flup zei:

Dat je geen complottheorie gelooft, wil nog niet zeggen dat je een ander die er wel in gelooft belachelijk moet gaan maken. ;-)

Als je je verdiept in de geschiedenis, zul je zien dat veel zaken helemaal niet zo zijn gebeurd als dat ons destijds is voorgeschoteld. Dat het niet zwart/wit is, maar dat er een heel groot grijsvlak tussen zit. 

Zelf hou ik het niet voor onmogelijk dat het coronavirus in dat lab in Wuhan is gefabriceerd en dat het al dan niet bewust is losgelaten op de markt in Wuhan.

In sommige geloof ik wel, in sommige niet. Het was meer een geintje dan belachtelijk maken.

Zelf denk ik dat het virus inderdaad gemaakt is, en losgelaten is (zijn veel weterschappelijke documenten die dat bevestigen, het maken dan ). In oktober 2019 had bill gates foundation in opdracht van amerikaanse overheid een modelberekening gedaan hoeveel schade corona virus zou doen als het losgelaten werd in het wild. Nou net toen die modelberekeningen klaar waren, brak het erna uit... misschien in wuhan zodat ze het lab daar de schuld kunnen geven.
Niet te vergeten alle dieren ziektes die één voor één opdoken sinds dat de handelsoorlog tussen usa en china begon. Virusje loslaten op de etensbron van je vijand, het is allemaal 'gedoogd' in tijd van oorlog. En moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt.

Voor mij is het dus biologische oorlogsvoering, welke een flinke terugslag heeft gegeven aan de rest van de wereld.

Even over het 5g geintje. Dat 5g straling slecht is geloof ik niet in, dat 5g je lichaamstempratuur kan verhogen met 0,0001% (ongeveer) is wetenschappelijk bewezen. Moet je wel direct voor de zendmast gaan staan. De zon is schadelijker die produceerd licht vanaf 400g tot 700g en daarna hoger infarood. Maar je hoort niemand over een boycot van die hoge frequenties... voor 5g protesteren, maar wel in de volle zon lopen... 🤐

Geplaatst:
  • Auteur
On 4 August 2020 at 10:30 PM, Grork said:

Mooi momentje om een geluid  uit de samenleving hier neer te leggen:

Ene R. die ik vanmiddag  in een groepsdiscussie trof is er heilig van overtuigd dat er " in het komend Coronavaccin

nano's toegevoegd zijn die verbinding hebben met het G5 netwerk".

@Jane Doe , hoe sta jij hier in?

De complottheorie waar ik op doel is de uitval voedselketen, de boeren (vernietigen van groente en fruit, eieren, melk en vlees), de slachthuizen en verpakkingbedrijven (blikken, glazen etc). Dat het langer dan een half jaar zou zijn, maar zomer opheffing quarantaine en uitgangsverbod etc. hoewel met gezond verstand in te zien is dat juist de herfst en winter een besmettelijke tijd is. De vakantiegangers die ego op vankantie zijn gegaan en piep aan anden hebben en op de quarantaine of welke regel dan piepen. Ik persoonlijk heb geen probleem met demonstreren, uit gaan of vakantie, maar wel datze totaal geen rekening met anderen houden en respect voor anderen opbrengen. Daar heb ik wel problemen mee, ieder heeft recht op vrijheid en co maar ten koste van anderen moet het niet gaan. Blijf dan lekker thuis en uit de buurt van anderen, draag een gezichtsmasker en houdt je afstand! Handen wassen en thuis blijven met ziek zijn en quarantaine moet toch wel op te brengen zijn. Als je gebruik hebt gemaakt van je rechten. Anderen hebben ook rechten en respect, al moet je dat laatste vaak verdienen is wel duidelijk wat ik probeer aan te duiden.

Gelukkig zijn de praktijken in Europa iets anders dan USA! maar ik ben vanaf het begin voor gek verklaard (en dat is al veel langer terug dan de werkelijke uitbraak). Beweerd dat het zo ver zou komen dat men dieren vernietigt! Zo ook groente, fruit, melk en eieren! En vernietigen behoef ikniet verder toe te lichten toch? Afmaken en vrachtwagens vol de vuilstort op. Niet eens een gat graven, gewoon vermoorden en weggooien. De boeren die hun eigen producten moeten weggooien, die nog de moeite nemen een gat te graven en daar hun kostbaren oogst in te gooien. Maar nee ik was gek,zo ver zou het nooit komen maar helaas had ik wel gelijk. Of het ook zo ver in Europa zou komen, tja dan zwijg ik maar liever gezien met de dierenziekte die praktijken al begaan zijn en zullen blijven gebeuren. 

Wat betreft het "nieuwe" verouderde netwerk, tja wat voor woorden zal ik daar aan vuil maken ... De verbinding is hier zo en zo slecht en je handy geeft niet zo snel de geest met de langzame verbinding. Weet wel dat ik rondom een mooie groenblijvende heg ga planten, maar ik laat ieder lekker zijn gang gaan. Enig idee waar 5g wegkomt Grork?

Geplaatst:
2 hours ago, Erny said:

Het is ten alle tijde gepast én gewenst om te protesteren tegen bepaalde overheidsmaatregelen.

De overheid is bepaald niet feilloos, heeft niet alle wijsheid in pacht, is slecht voorbereid en heeft zeker niet (altijd) het belang van haar búrgers bovenaan staan.

Hetgeen ze afgelopen maanden duidelijk hebben laten zien, met alle gevolgen vandien.

Het is ieders goed recht om te protesteren, maar we verschillen mogelijk van mening of protesteren terecht was. 

Noem me een brace burger, maar ik ben heilig overtuigd van de beste bedoelingen en intenties van onze overheid. Verder geloof ik niet in complotten of vooropgezet beleid om de bevolking te misleiden. Afhankelijk van de signatuur van een kabinet kiezen ze vanuit hun overtuiging een richting. Die richting is in de grondslag via democratische verkiezingen tot stand gekomen. Wel moet men beseffen dat een Nederlandse regering altijd uit een coalitie komt. Inbreng en compromis resulteren in beleid. Iedere 4 jaar kunnen we ze daar op afrekenen.

In de corona tijd werd er 100% beslist op minder dan 50% bewijs. Gedurende de tijd wordt dat bijgesteld. Ik noem dat geen zwabberbekeid maar continue verbeteren. 

Met wijsheid van achteraf is alles makkelijker. 

Dat de overheid niet op alles voorbereid is, is ook een kwestie van risico calculatie en budget. Zoals in ieder huishouden gebeurd. 

Zo kijk ik er naar, maar... noem me gerust goedgelovig. 

Geplaatst:

Dat wat wat Veldjesgraaf zegt is ook ongeveer hoe wij erin staan. 
ik kan het alleen niet zo netjes opschrijven. Word wat al die theorieen betreft echt een opgefokt persoontje! 
die dan de dingen niet meer netjes verwoord! 
dank, Veldjesgraaf! 

Geplaatst:

En met al die verschillende meningen kunnen we toch prima samen tuinieren. 

Moestuinieren verbroedert m/v.

Geplaatst:

De systemen in de moderne wereld grijpen op een manier in elkaar dat veel dingen boven de macht gaan van een lokaal gekozen, democratische regering. Op een gegeven moment gaan dingen werken op een manier die voor een enkele bestuurder, met wat voor bedoelingen dan ook, nauwelijks nog valt bij te sturen.

De vraag of iets een complot is of niet, is dan niet meer relevant.

Voorbeeld: in Afrikaanse landen kunnen boeren niet een bestaan opbouwen omdat ze niet kunnen concurreren met de door Europa met landbouwsubsidie gefinancierde producten die op de Afrikaanse markt worden gedumpt. Dan kun je je afvragen of er sprake is van een complot tegen de Afrikaanse boer, maar de oorspronkelijke bedoelingen van de mechanismen die hier werken zijn, eenvoudig gesteld: 1) subsidie-hulp aan de Europeese boer, en 2) voedselhulp aan arme landen. Je mag aannemen dat er nooit een complot is gesmeed tegen de Afrikaanse boer, maar die zit wel opgescheept met samengrijpende mechanismen die hem het bestaan onmogelijk maken. Er is zowat 100% unanimiteit is dat het heersende landbouwbeleid wat hier achter zit verrot is, faalt, maar het roer omgooien is vreselijk moeilijk, geen enkele bestuurder is bij machte om dat zo eventjes te doen. Er zijn allerhande gevestigde belangen waar je niet zomaar even tegenin kan gaan.

Wat er allemaal speelt bij de beleidsvorming rondom dit virus, daar wil ik niks van zeggen, maar natuurlijk spelen internationaal werkende invloedsstructuren en belangen een doorslaggevende rol. Het is niet een kwestie van een paar democratisch gekozen volksvertegenwoordigers die een kopje koffie pakken, als individu met hun geweten in gesprek gaan en dan een besluit nemen over wat er in Delfzijl of Deventer gebeurt. Zo zit het niet meer in elkaar. 

Geplaatst:

Corona, hoe vergaat het jullie.

Dat is de titel van dit item.

Intussen is het aardig offtopic. Allerlei theorien komen langs. Mijn tenen krullen ervan.

Waar het vandaan komt en wie het gedaan heeft, interesseert mij geen biet.

Doet ook niet terzake. En gezeik over 5G ?? Echt, meen je dit ?

We hebben een wereldwijd probleem. Dat moet opgelost.

Dat ieder land er anders mee omgaat is niet verwonderlijk.

Dat gebeurt voortdurend. Wel gas, geen gas, kernenergie, milieu, roep maar iets.

Ieder land, afhankelijk van de politieke richting, heeft zijn eigen manier.

Ik woon in Nederland. Als mijn regering, in een ongekende situatie, regels maakt, houd ik mij daaraan. Punt uit. Geouwehoer over complotten etc. zijn niet ter zake doende.

We moeten zorgen dat we niet ziek worden.

En als dat inhoudt dat er op sommige plekken een mondkapje gedragen moet worden, dan doen we dat.

Wij wonen aan de grens met Duitsland, en doen daar boodschappen.

Consequentie is dat ik daar dus een mondkapje draag. Geen discussie. Anders blijf ik daar weg.

Verdorie, hoe moeilijk kan het zijn.

Dus, kunnen we ophouden met emmeren en protesteren over simpele maatregelen en gewoon doen wat van ons gevraagd wordt. Afstand, handen wassen en testen laten en thuisblijven bij klachten, en soms een mondkapje. Hoe simpel kan het zijn.

En voordat iemand me in de nek springt over de economie en banen etc. , daar kan ik niets aan doen, dus praat ik daar niet over.

En nu on-topic: na corona begrafenissen en besmetting in de familie gaat het gelukkig heel goed met mijn gezin, familie, broers, zus en aanhang.

Natuurlijk missen we van alles. Maar daar kunnen we mee leven. Zo belangrijk is het allemaal niet.

Geplaatst:

Hier gaat het goed. Ik blijf voorzichtig. Beneden in de berging werk ik aan een oud Hollandse kast en

menige bewoner spreekt me aan. 'Toevallig'  heb ik om mij heen een dubbele lijn gekrijt  en jodel

vrolijk "Hoooooooo!, Achter het lijntje blijven hoor anders komt de kast niet af!"  Met een kwinkslag

toch even bij de les blijven. Vind ik. Ik ben bar huiverig om ziek te worden,vandaar.

Geplaatst:

Okee on topic maar weer. 

2 dagen per week naar kantoor, 3 dagen thuiswerken. Lastig? Niet in het minst. Wil je iemand face to face spreken moet je dat echt plannen.

Als mijn collega terugkomt van zijn verre vakantie zijn we daarna 2 weken afwisselend op kantoor.

De Veldjesgravin kampt nog altijd met forse restverschijnselen van de corona. Voorlopig nog niet uit de medische kaartenbak verdwenen. Tot haar grote vreugde mag ze weer een aantal dagdelen boventallig meedraaien op haar werk.

Zelf werk ik in de vliegtuigindustrie, daarin verdwijnen de banen als sneeuw voor de zon. Niet vliegen = geen toestellen nodig. We zitten in een spannende tijd.

Zo komt corona persoonlijk en economisch erg dichtbij.

aangepast door Veldjesgraaf

Geplaatst:

Corona, hoe vergaat het jullie?

Wij zijn erg voorzichtig. Partner is sinds vorig jaar hartpatiënt en zit er niet op te wachten om opnieuw heel erg ziek en zwak te worden door een virus wat zijn hart en longen lastig valt. Hij werkt thuis, gaat vrijwel nergens heen en als hij ergens moet zijn, breng ik hem met de auto. OV is nu even geen optie.

Zelf scoorde ik een nieuwe baan op de eerste dag van de lockdown-light in maart. Dat was een beetje bizar, en ik kon door Corona ook nog niet beginnen, maar het zorgde er wel voor dat ik iets leuks had om naar uit te kijken. Half juni kon ik ook daadwerkelijk aan de slag, maar kortgeleden besloot ik dat het geen goede match was en nu ben ik dus weer thuis. Bijkomend voordeel is dat ik niet meer meerdere dagen in de week in een openbaar gebouw hoef te zijn met veel bezoekers om me heen. En ik heb weer meer tijd en energie voor mijn tuin, dat is ook super. Overigens heeft die tuin ons leven enorm veraangenaamd in de lockdownperiode, het was prachtig weer en we hadden een stuk grond waar nog bijna niks aan gedaan was, dus zat te doen.

Zoals ik al zei, we zijn heel voorzichtig. Supermarkt beperk ik tot 1x per week. Andere winkels zo min mogelijk, en als het kan koop ik dingen online. Met mijn ouders spreken we eens per maand ofzo af, en altijd bij ons in de tuin. Vrienden zie ik af en toe, niet eens wekelijks, altijd buiten en één op één, of hooguit twee mensen. Uiteraard iedereen op afstand, dus geen hugs and kisses. 

Ik spreek regelmatig af via Zoom of een andere online meeting. Dat is beter dan niks, maar ik mis mijn etentjes en andere afspraken met vrienden enorm. Het voelt best arm, sociaal gezien. Ik ben blij dat ik een partner heb, in mijn eentje zou ik het echt heel eenzaam vinden. Hoewel ik me dan misschien wat minder zorgen zou maken en gemakkelijker zou afspreken.

Ik heb verschillende vrienden die heel, heel ziek geweest zijn, of dat nog steeds zijn. Bij sommigen was het kantje boord. Daarnaast woon ik in een omgeving waar een flinke uitbraak is geweest, met vele tientallen doden en nog veel meer besmettingen. En dat is heftig. Misschien heb ik daardoor een ander beeld dan de mensen die wel op vakantie gaan, op volle terrassen gaan zitten, klagen over beperkingen. Ik kan daar niet bij. 

Het is geen continue kommer en kwel hoor, mocht je die indruk krijgen. We wonen in onze fijne bubbel en genieten intens vanop  de ruimte en de mooie omgeving die we hier hebben. 

Dus mede door Corona zijn we dolblij dat we niet meer in ons rijtjeshuis met minituin in het centrum van Hilversum wonen met heel veel mensen en drukte om ons heen. Het is hier echt veel relaxter, dat wilden we graag en nu blijkt dat helemaal goed te zijn. Maar het gaat natuurlijk nog wel lang duren voordat een en ander weer normaal is, we weer 'gewoon' veilig naar concerten en vrienden en uit eten enz enz kunnen gaan. 

Geplaatst:

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Man werkt deels thuis en dat gaat prima. 
Zoontje heeft nu vakantie en is gek op fietsen dus wij gaan er vaak met de fiets erop uit. Op de fiets is het over het algemeen makkelijk afstand houden en als we ergens iets leuks zien waar het rustig is dan stoppen we. Kan zijn een leeg bankje om wat te eten/drinken, een speelplek, dieren die in een wei staan, noem maar op. Op die manier al veel mooie plekken ontdekt. Genieten van de kleine dingen :)

Alleen nu met de hitte... Normaal zou ik dan ergens verkoeling zoeken maar dat gaat met de corona maatregelen allemaal iets lastiger. 
Komende dagen is het in huis nog wel te doen, daarna zien ik wel weer. 

Geplaatst:
21 uren geleden, Veldjesgraaf zei:

Zo kijk ik er naar, maar... noem me gerust goedgelovig. 

Ja, die mensen zijn ook nodig in een samenleving. Evenals mensen die wat minder goedgelovig zijn en wel dingen aan de kaak en ter discussie stellen. We zitten hier namelijk niet in de kerk.

En ik heb zeker niet voor Kutte (oeps, Rutte) gestemd dus hoef het zeker niet eens te zijn met zijn wanbeleid en duidelijke onkunde. Dat deze regering niet was voorbereid op een dergelijk virusscenario is stuitend, was dreiging NR. 1. Dat is wanbeleid. En daar mag je best commentaar op hebben. Wat mij betreft hebben zij alle geloofwaardigheid verloren.

En vond eigenlijk dat dit topic eindelijk wat meer inhoud kreeg. :P

Denk dat de topictitel: "Corona, hoe vergaat het jullie", niet alleen hoeft te gaan over de toestand in je directe omgeving maar juist ook hoe er over bepaalde zaken gedacht wordt etc. Dus de opmerkingen dat er nu weer On Topic gebabbeld moet worden vind ik wat teveel sturend naar een koffiepraatje in plaats van dat het ook over wat (voor de goedgelovigen) minder gemakkelijke onderwerpen gaat.

Net in het journaal: contactonderzoek aangepast, nu alleen contactonderzoek naar kwetsbare personen want: ze hebben niet genoeg personeel om het oorspronkelijke contactonderzoek uit te voeren.

Eh... maar zitten er niet een heleboel mensen thuis omdat zij hun eigenlijke werkzaamheden niet kunnen uitvoeren? Zit daar dan geen geschikt personeel bij om wat belletjes te plegen? :eh: Of denk ik nou te gemakkelijk?

Hoe kun je nou maatregelen voorschrijven en er niet voor zorgen dat die maatregelen uitgevoerd kunnen worden en ze dan maar weer terugdraaien... :crazy:

Want: weer meer besmettingen op het moment door meer vrijheid. Contactonderzoek was voorwaarde voor het opheffen van bepaalde beperkingen. En nu dat niet uitgevoerd kan worden schaffen ze het dan maar weer bijna geheel af???

En dan moet ik vertrouwen hebben??? :roll:

Geplaatst:

Heb vertrouwen in jezelf Erny. Was je handen, hou afstand en blijf thuis met een druipneus. Dan is kans groot dat je gezond blijft. Aldus Rutte.

Geplaatst:

@Veldjesgraaf In mijzelf heb ik zeker wel vertrouwen, maar niet in "aldus Rutte"... 😉:lol:

Geplaatst:
1 hour ago, Erny said:

...de opmerkingen dat er nu weer On Topic gebabbeld moet worden...

Van mij mag het, de bredere discussie. Mag ook van 'Babbeltuin' volgens mij, wat volgens mij  altijd wat meer een 'praat maar raak' gedeelte is geweest. Ik heb verschil opgemerkt in hoe dit forum gedeelte is gemodereerd, vergeleken met andere forum onderwerpen. Vond ik altijd prima.

Wat mij betreft mag het ook van @Jane Doe afhangen, die heeft dit onderwerp gestart.

Theorieën over Covid zijn er te over, misschien vinden sommigen dat er teveel theorieën zijn, maar ik ben er niet mee akkoord dat mensen die discussie afwijzen en vervolgens gaan zeggen welke lijn we moeten volgen, want dan trek je een conclusie op basis van... het niet hebben willen volgen van een discussie.

Binnen de machtsstructuren zoals die in de wereld gelden staan overheden relatief laag, en ze kunnen haast alleen maar regeltjes opleggen aan de burgers die daar weer onder staan. Het is beperkt wat je op die manier kunt doen tegen de verspreiding van zo'n virus. Maar dan is het dus ook beperkt wat je kunt bereiken met kritiek op die overheden, want uiteindelijk worden daar de belangrijke beslissingen niet gemaakt.

De mensen die wel die beslissingen maken, dat zijn eigenlijk alleen maar rijken, want deze wereld draait nu eenmaal om geld, op die mensen hebben we weinig invloed, en in veel gevallen financieren deze rijken organisaties met een weldadig doel en instituten die onderzoek verrichten. Beleidsmakers varen op het kompas van dit soort instellingen, als ze al niet door puur gelobby beïnvloed zijn.

Een masker op en een antibacteriële vloeistof bij de hand, voor miljoenen mensen, en voor onbepaalde tijd, dat zie je dan makkelijk ontstaan, alsof het niks is.

Je weet van te voren dat er niet gaat worden nagedacht over hoe je de komst van een volgend virus zou kunnen tegenhouden. Een onderzoek naar het ontstaan van Covid 19 volgt ook niet, dat weet je ook van te voren. Inplaats daarvan moeten wij op elke plaats waar we komen een handtekening zetten zodat onze gangen kunnen worden nagegaan, mochten we positief testen. Ik zou daar stukken minder probleem mee hebben als er in elk geval moeite werd gedaan om dit soort pandemieën te voorkomen.   

Geplaatst:
3 uren geleden, Erny zei:

Net in het journaal: contactonderzoek aangepast, nu alleen contactonderzoek naar kwetsbare personen want: ze hebben niet genoeg personeel om het oorspronkelijke contactonderzoek uit te voeren.

Eh... maar zitten er niet een heleboel mensen thuis omdat zij hun eigenlijke werkzaamheden niet kunnen uitvoeren? Zit daar dan geen geschikt personeel bij om wat belletjes te plegen? :eh: Of denk ik nou te gemakkelijk?

Bijzonder hè. Paar week geleden had de GGD nog voldoende mankracht en konden ze naar eigen zeggen zonder problemen opschalen. Nu moeten ze opschalen en kan dat niet...  

Dan lees ik bijvoorbeeld een nieuwsbericht terug van vorige maand: 

"Om de kennis van de speciaal opgeleide bron- en contactonderzoekers niet te verliezen gaat de GGD nu minder nieuwe mensen opleiden. "Anders zitten er straks gewoon teveel mensen duimen te draaien", zegt een woordvoerder.

Op dit moment zijn er 450 fulltime banen ingevuld bij de GGD. Het plan was om het aantal contactonderzoekers uit te breiden naar 850. Maar doordat er minder onderzoek gedaan wordt, zijn er nu niet meer dan 550 mensen nodig."
https://nos.nl/artikel/2339443-ggd-doet-veel-minder-bron-en-contactonderzoeken-dan-gepland.html

Geplaatst:

@loes en vergeet de opmerking van de GGD van gister niet, dat ze per week maar maximaal 300mensen kunnen opleiden...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.