Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


jomosoft

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben John en woon sinds anderhalf jaar in Friesland. Samen met vrouw Monique zijn we dit jaar voor het eerst met een volkstuin begonnen. Gelukkig is er veel kennis en hulp op het complex aanwezig en hebben we de tuin nu al aardig vol staan. Binnenkort gaan de tomaten uit onze kas in de grond en later nog de pepers. Bijgevoegd een filmpje van de tuin. Hoop op dit forum weer veel op te steken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Welkom John :wave:

Wat start jij goed voorbereidt met je eerste moestuin, wauw! :clap:

'k Ga je ook een compliment geven voor je plek met attributen.

Zal dat zo netjes blijven? :classic_wink:

Filmpjes maken gaat je ook al goed af,zovaak komen die nog niet hier voorbij maar

het allerbeste is toch wel je bijenveld, komt er nog een bijendrinkbak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wij zitten in een hoekje waar de oude veteranen tuinieren en die leren ons elk stukje onkruid minitieus te verwijderen. In hetĀ veldje waar ik deĀ bijenbloemen had gezaaid kwam eigenlijk zo goed als niks op (behalve onkruid) en met pijn in mijn hartĀ heb ik het uiteindelijk maar weer omgespit. Volgend jaar wat anders bedenken want de bijen gaan mij wel na aan het hart.Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom en mooi filmpje. Erg netjes, daar kunnen de meesten (ook ik) nog erg van leren. Zo schoon zonder onkruid, en nu proberen zo te houden. Probeer het ook elk jaar, maar is bijna niet vol te houden. Alhoewel de meningen verdeeld zijn hoe je een tuin inricht. Ikzelf gebruik het meeste onkruid als mulch, tenzij het zaden bevat.
Bijen bloemen kun je nu ook nog zaaien, bijvoorbeeld Phacelia. In maart stukje ingezaaid en bloeit nu, ander stukje heb ik vorige week ingezaaid en is net opgekomen. Twee weken geleden Borage (komkommerkruid) gezaaid en is ook net opgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...