Uniflame Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Ik ben door de rucola eigenlijk zo enthousiast geworden, dat ik toch nog maar even wat meer late zaaiers heb gekocht. Ik heb Veldsla, Spinazie, Pak Choi en boerenkool gekocht. Ik heb geen idee hoe goed dit allemaal gaat in potten, maar ik kan in ieder geval wat proberen. Zijn er nog dingen waar ik bij deze 4 soorten specifiek op moet letten? Dit weet ik graag zodat ik de slaagkans verhoog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uniflame Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Niemand ervaring met deze groenten? Ik heb inmiddels hier en daar iets gelezen, maar tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Is het voor het zaaien van boerenkool niet al te laat?Veldsla en spinazie zijn vrij zorgeloos... Pak choi weet ik niet. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 ja volgensmij ook planten kan nog wel dus zakje zaad dicht laten en tot volgend jaar wachten met boerenkool zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Mijn pak choi is tot 2 x toe heel snel in bloei geschoten, vond ik niet geweldig.Pluksla komt nu nog heel mooi op.Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uniflame Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 He, wat vreemd van de boerenkool. Ik heb de soort: Vates Blue Curled en er staat specifiek op in sept/okt zaaien voor late oogst (maart-mei voor vroege). Fijn om te horen dat veldsla en spinazie vrij zorgeloos zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Ik heb in het voorjaar een mooie lading pak choi gehad, de volgende is doorgeschoten. Is een groente die je beter na half juli zaait om doorschieten te voorkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 He, wat vreemd van de boerenkool. Ik heb de soort: Vates Blue Curled en er staat specifiek op in sept/okt zaaien voor late oogst (maart-mei voor vroege). Ja die heb ik ook, en net gisteren gezaaid stond op dat je in sept/okt moet zaaien voor late oogst, gaat dat wel goed komen dan? Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Als je nu boerenkool zaait denk ik dat die pas volgend jaar voor de late oogst goed is. Toch? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 volgensmij is het groei seizoen in oktober wel afgelopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 ff opgezocht, dit is een dwergras en in 55 dagen oogstklaar, dus dan moet het makkelijk kunnen, voor de meeste rassen is het echter te laat ja. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 hmm dat zou mij ook goed uitkomen heb maar een paar planten nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts