Dennis29 Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Met een kwastje of wattenstaafje gaat dat wel goed. Quote
Zengrow Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Je kan ook met wat liefde tegen de plant stoten. Ofwel met je nagel zachtjes tegen de takjes tikken. Bij de meeste soorten zie je dan het stuifmeel van de meeldraden vallen. Tot nog toe werkt dit erg goed bij mij, maar echt moeilijke soorten heb ik nog niet gehad . Quote
henkg Geplaatst: 28 november 2011 Auteur Geplaatst: 28 november 2011 Je kan ook met wat liefde tegen de plant stoten. Ofwel met je nagel zachtjes tegen de takjes tikken..Kortom: "Tikken", elke dag een keertje. Buiten (alleen nodig als windstil) schijnt de middag het beste tijdstip te zijn. Want dan weinig vocht. Binnen maakt het tijdstip volgens mij niet uit. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
geedee Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 ok dat ga ik dan doen....nog ff wachten tot de bloemetjes open gaan ...ben benieuwd Quote
henkg Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Geplaatst: 23 december 2011 Mijn kers(t)tomaatjes waren 4 weken geleden ongeveer zo groot als een 2 Euro munt. Nu zo groot (klein) als een pingpongbal, en nog slechts 2 tomaatjes per plantje. Ze missen dus iets. Waarschijnlijk licht. De planten zelf gaan redelijk goed. Groen, geen gele /afvallende bladeren.Geen rijpe tomaatjes met kerst dus ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Geplaatst: 2 januari 2012 Ze beginnen, slechts één week na kerst, nu toch voorzichtig te kleuren. Opbrengst is natuurlijk naadje. Twee kleine tomaatjes per plant(je). Van deze soort (Balkonstar) oogst ik in het seizoen, buiten, op mijn balkon, een kleine kilo per plant.Toch benieuwd of ze fatsoenlijk gaan smaken ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 De afsluiting: Projectje geslaagd (maar niet op tijd). De eerste 3 tomaatjes gegeten. De smaak viel alles mee.Was grappig om te doen, maar niet voor herhaling vatbaar, in ieder geval niet om een beetje opbrengst te krijgen.Nu hebben ze geen extra licht en geen extra warmte gekregen. Dat zou wellicht een (iets) betere opbrengst gegeven hebben. Voor een echt fatsoenlijke opbrengst zou er heel veel meer kunstlicht moeten zijn. Ik ga het niet uitrekenen, maar dan zal de kostprijs per tomaat richting de 1 euro gaan. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Eefje78 Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Misschien niet geheel naar je wens verlopen dit project, maar ik vind het toch goed gelukt! Mooie tomaatjes Quote
geedee Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Ik vind het ook goed gelukt....en niet alles is in geld om te rekenen....hardstikke leuk toch in dit kouwe kikkerland je eigen geteelde tomaten in de winter Ik heb aan dit topic wel voor 10 euro plezier gehad dus..... Quote
tomaat52 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 5 dagen geleden (voor de lol) wat tomatenzaadjes in een bakje gedaan. Het beginnen nu al plantjes te worden. Gisteravond zag ik nog amper wat.. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Zet ze wel snel lichter en misschien zelfs al buiten! Dan blijven/worden het mooie stevige plantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tomaat52 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Mag dit al in de volle zon? Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Nee, liever langzaam opbouwen. Eerst even in de schaduw, en als het straks minder extreem heet is, dan wel in de zon. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tomaat52 Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Dan laat ik ze nog even binnen staan. Straks over een uurtje of 2-3 staan ze in de zon. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
tuinkabouter Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Heb ook enkele weken geleden ook nog wat kerstomaatjes gezaaid. De planten zijn nu toch al zo'n 20 à 30 cm hoog en heb ze gisteren buitengezet.Ben er vrij zeker van dat het niet zal/kan worden maar proberen kan altijd. Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
henkg Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 maar proberen kan altijd.Precies mijn idee. Er moet méér geprobeerd worden! Normaal gesproken moeten binnen opgeteelde planten zachtjesaan afharden, om te wennen aan de buitentemperaturen.Als je ze over een aantal weken naar binnen gaat halen, met dan misschien vrije lage nachttemperaturen, moet je ze misschien gaan "aanharden". De andere kant op dus. Geen ervaring mee, en dat woord bestaat misschien ook niet eens. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
tuinkabouter Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Had ze nu ook gwn buitengehaald hoor ( het was buiten wel warmer als binnen ;p)maar mss dat ik ze dan wel ga 'aanharden' .maar laat ze nu nog even buiten staan en ik kijk wel hoe ze het doen Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
tomaat52 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Henkg, wil foto's, henkg krijgt foto's. Binnenkort nog meer bakjes halen. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
wilma2 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 23-8-12doordat ik op de markt een supergrote tomaat zag staan kon ik de verleiding niet weerstaan.er een kilootje van mee te nemenThuis eerst geproeft of hij naar mijn smaak was. dat viel mee, iets sappig, niet zoet. wel vlezig. kwam uit Morokko volgens de Marokaanse verkoper.Dus soortnaam,,,, onbekendkweek methode ,,,, onbekendweet alleen dat 1 vrucht 500 gram kan wegen en dat het een vlees tomaat is.Goed,,,,,,wat zaadjes uitgepeuterd, gespoeld en er 2 in een pot gedaan met potgrond met wat zeer fijne zanderige aarde op de zaadjes. plastiekje er over, en verder maar afwachten he of hier iets uit voortkomt.t zal me benieuwen Quote
tomaat52 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Bij mij werkte die manier zeer goed bij gewone tomaten. Ben benieuwd. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
wilma2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 mijn gezaaide tomaten van +- 1 cm hoog maar gelijk buiten gezet, of dit goed gaat zien we wel, op t balkon in de plastik tomaten kas, er is dan meer licht dan binnen en de temp kan door middel van de deur open of dicht beter geregeld worden als het kouder wordt. denk ik. Quote
tomaat52 Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik zet nu ook een paar plantjes in de volle zon en dat gaat uitstekend. Groeien nu best snel. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
tuinkabouter Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Dit zijn de mijne Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
tomaat52 Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Gaan ze niet stuk in de winter? Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
tuinkabouter Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 jawel, maar ga ze dan wss binnen zetten, maar zijn kerstomaatjes en geen grote tomaten dus zal wss 3 planten binnen zetten. Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.