Geplaatst: Vrijdag om 17:073 d En gewoon komen aanwaaien. Sommige dingen gaan wel vanzelf, voor andere moet je vreselijk veel moeite doen.
Geplaatst: Gisteren om 17:521 d Ik ben in 2025 verhuisd en heb uit mijn tuin verschillende planten meegenomen, de meeste gelukkig inclusief label.1 fruitstruik is echter meeverhuisd zonder naamkaartje en ik weet niet meer wat het is. Misschien een honingbes? Of een ander soort bes? Wat denken jullie?
Geplaatst: Gisteren om 18:001 d Lijkt wel op een honingbes Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Gisteren om 18:171 d Honingbes, denk ik ook. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Vanmiddag zag ik in de voortuin opeens een plant die ik daar niet eerder zag. Google lens komt uit op look-zonder-look. Een blaadje gekneusd en het ruikt inderdaad ui/knofachtig. De smaak is wel enigszins bitter.Herkent iemand deze plant als look-zonder-look? Ik las volgens mij dat jij @Arja de look-zonder-look als waardplant voor oranjetipjes hebt? Hij blijft in ieder geval staan. Voor door de pesto zou hij ook lekker zijn, alleen twijfel ik dus omdat hij wat bitter is. Dat we hier niet dood neervallen zeg maar na de pasta pesto. Ik ben dus op zoek naar wat bevestiging 😊.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik kan het natuurlijk niet 100% garanderen, maar het lijkt inderdaad heel sterk op look-zonder-look.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Dank je @Arja ! In combinatie met de geur van het blad vertrouw ik er dan op 😃.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik kan ook geen andere planten vinden die er op lijken qua vorm en geur, dus zit vast wel goed.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het is ook een mooie plant vind ik en het feit dat er vlinders baat bij hebben is extra leuk. Ik vraag me dan altijd af hoe zoiets plotseling in je tuin terecht komt. Ik denk door vogels. Hij groeit tussen de uitgezaaide campanula portenschlagiana. Tussen de tegels. Ik ben er blij mee in ieder geval!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Look zonder look inderdaad. Hier staan ze al jaren o.a. tussen en pal naast de tegels van de serredeur. Gewoon door de salade doen en ook lekker door kruidenboter. Gelijke delen bieslook, salie en look zonder look, snufje zout en klaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.