Geplaatst: 29 april29 Apr Ik heb een foto van een vruchtgroentezaailing..niet gemakkelijk denk ik. Maar misschien doet het blad bij iemand een belletje rinkelen.Sowieso alle opmerkingen over het blad zijn welkom.Het blad van de plantjes heeft een ronde vorm met inkepingen en het blad voelt ruw. 29 april29 Apr aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 29 april29 Apr Het lijkt me er eentje uit de komkommerfamilie. Wat lastig is, is dat de eerste echte blaadjes vaak nog niet de vorm van het blad van de volwassen plant hebben. Vorig seizoen was dat hier ook weer heel duidelijk bij de vijgenbladpompoen. Pas na een aantal bladeren kreeg het verdere blad zijn uiteindelijke vorm. Welke soort dit is weet ik dan ook echt niet 😊.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik vraag me af wat dit is.Gekocht als bosui / lente-ui in de supermarkt en het kontje geplant. Maar de bloem ziet er anders uit, met die witte bloemblaadjes.Sowieso heb ik er ook een derde soort tussen zitten, eentje die een bol maakt.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Je hebt wel veel soorten en kan een soort zijn die wij niet kennen. Lijkt wel wat op Welsh Onion
Geplaatst: 2 uren geleden2 u De bloem lijkt niet op die van een Welsh onion (die heeft veel kortere steeltjes waar het kleine bloeiende gedeelte op zit) , de rest wel.
Geplaatst: 58 minuten geleden58 min Hm. Ik had gehoopt dat we iets specifieks zouden kunnen zien wat al een boel soorten uit de uienfamilie ziu uitsluiten. Maar helaas.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.