Geplaatst: 29 april29 Apr Ik heb een foto van een vruchtgroentezaailing..niet gemakkelijk denk ik. Maar misschien doet het blad bij iemand een belletje rinkelen.Sowieso alle opmerkingen over het blad zijn welkom.Het blad van de plantjes heeft een ronde vorm met inkepingen en het blad voelt ruw. 29 april29 Apr aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 29 april29 Apr Het lijkt me er eentje uit de komkommerfamilie. Wat lastig is, is dat de eerste echte blaadjes vaak nog niet de vorm van het blad van de volwassen plant hebben. Vorig seizoen was dat hier ook weer heel duidelijk bij de vijgenbladpompoen. Pas na een aantal bladeren kreeg het verdere blad zijn uiteindelijke vorm. Welke soort dit is weet ik dan ook echt niet 😊.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik vraag me af wat dit is.Gekocht als bosui / lente-ui in de supermarkt en het kontje geplant. Maar de bloem ziet er anders uit, met die witte bloemblaadjes.Sowieso heb ik er ook een derde soort tussen zitten, eentje die een bol maakt.
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Je hebt wel veel soorten en kan een soort zijn die wij niet kennen. Lijkt wel wat op Welsh Onion
Geplaatst: 13 uren geleden13 u De bloem lijkt niet op die van een Welsh onion (die heeft veel kortere steeltjes waar het kleine bloeiende gedeelte op zit) , de rest wel.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Hm. Ik had gehoopt dat we iets specifieks zouden kunnen zien wat al een boel soorten uit de uienfamilie ziu uitsluiten. Maar helaas.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Doet mij denken aan de bloei van een sint jansui maar de bloemen van uien lijken allemaal zo op elkaar dat het een wilde gok is.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het moet iets in de richting van een lente ui zijn, er wordt geen bol aangemaakt, althans niet gezien. Volgens plaatjes op Google lijkt het het meest op Allium cepa, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel. Maar dan niet de 'normale' lente ui.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.