MSDG Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Hallo allemaal, zoals het hoort even een nette introductie. Samen met vrouwlief sinds deze zomer zo'n 100m2 moestuin geadopteerd op het plaatselijke moestuincomplex in Huizen. In navolging van wijlen opa aan de slag met eigen groenten en fruit, naast een kantoorbaan een welkome afwisseling. Op de 100m2 gaan we 6 verhoogde bedden aanleggen van 1,2m bij 3,5m voor alle groenten. Daarnaast hebben we zo'n 7-tal jong laagstamfruit (peren, appels, pruim en kiwi) geeërfd van onze voorganger welke inmidels hun eindbestemming hebben gevonden. Achterop de moestuin bouwen we een fruitkooi voor het nodige kleinfruit, daarnaast een kas en een pergola voor de kiwi, die ik graag wil enten met kiwibes ipiv de grote kiwi's. Deze winter zal in het teken staan van de tuin herinrichten en nog niet met het telen van groentes en fruit. De heermoesplaag onder controle krijgen en de grond vruchtbaar maken gaat de grootste uitdaging zijn. Inmiddels wel twee pawpaw's geplant en een viertal honingbesstruikjes, we willen graag gaan voor de producten die je niet in de winkel vindt, een gewone krop sla daar hoef je me niet voor wakker te maken. Op de planning staat nog de aanschaf van een kleine kas, maar dat kan ook tot volgend jaar wachten. Voor foto's verwijs ik naar onze Instagram-pagina waar we regelmatig foto's plaatsen: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Ik weet zeker dat we veel van jullie gaan leren! Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Welkom, en ik ben je gaan volgen.Ben benieuwd hoe het gaat. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Welkom! Aparte groente- en fruitsoorten kweken is leuk, maar ook onder de "standaard" groentesoorten zijn meer dan voldoende soorten te vinden die niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Bijvoorbeeld paarse spruiten of boerenkool, maar ook bijzondere bonensoorten. En dan heb ik het nog niet eens over tomaten of pepers! Zoveel keus en zoveel lekkerder dan uit de winkel. Succes met jullie moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Welkom😎 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 Oe ja. Als je eenmaal een fijn tomatenras uit eigen kas geproefd hebt, mogen ze die waterbommetjes uit de supermarkt houden hoor. En mbt de heermoes... ja. Ga haar vooral ieder jaar te lijf, maar kwijt raak je haar niet. Althans dat is mijn ervaring, hier in het Westen. Mocht je - gifloos - toch andere ervaringen hebben, lezen we dat natuurlijk graag in het heermoes-topic! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 Welkom vanuit een ander gedeelte van het Gooi....alhoewel..volgens mij horen we er net niet bij...😊 veel plezier op je tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 🖐️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 Welkom😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 (edited) Welkom, En die heermoes moet je in het gareel houden. Hier doe ik dat met spitvork en schoffel. Edited October 10, 2020 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arievd Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Blijven schoffelen met heermoes.lavameel of lavagrit toevoegen aan de grond. Heermoes is armoede in de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 welkom ! Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts