Dennis29 Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 De pronkbonen hier(painted lady) zaten bomvol met bloemen, maar heel weinig bloemen werden ook werkelijk peulen. Bij mijn oma is het zelfde. Licht dit aan het weer, grond of iets anders of geven pronkbonen gewoon heel weinig opbrengst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Denk het weer Dennis, bij mij is de oogst dit jaar van allerlei boontjes matig en normaal overvloedig. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Oke, dan komen ze volgend jaar er gewoon weer in Het zijn verder wel leuke boontjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Tis inderdaad geen geweldig jaar voor boontjes, maar wel veel bloemen en geen bonen kan zeker bij pronkbonen ook een reden zijn dat ze niet bestoven zijn en dan vallen ze af, zet er een leuke bijen/hommel lokker naast volgend jaar dat kan ook helpen.Ik vind ze ook wel erg lekker, maar dan wel jong geoogst, lekkerder dan snijbonen. Echter je moet dan wel bijna om de dag oogsten, ik heb dus een hekel aan pronkbonen mij teveel werk Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Daarom gebruiken wij ze alleen als droogbonen Maar dan gaat er volgend jaar wel wat bij aantrekkelijks naast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smotstún Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 denk iid dat er teweinig bijen zijn geweest. heb droogbonen maar op de tuin rand bloemen (dahlia`s) deze zijn drukbezocht door bijen. en ook de bonen zijn drukbzocht. had een prima opbrengst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 De andere droogbonen geven hier wel heel veel opbrengst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Tot nu toe hier ook weinig opbrengst van de pronkbonen. Nu ineens beginnen ze wel meer vrucht te zetten. Ik vind de draderigheid trouwens goed meevallen. Er hangt er hier wel eens een grote tussen. Gaat gewoon mee in de pot (draadje valt er makkelijk af te halen) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Mijn pronkbonen doen het ook voor geen meter.... de stokslabonen doen het wel aardig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard3 Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Ik heb heel veel bonen gehad. Nu is alles geplukt en ontbreken nieuwe bloemetjes. Dus hangt er ongeveer niks meer in de struiken.Ik heb het voornemen om nieuwe bonen te zaaien. Of gaan er toch spoedig weer bloemetjes komen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Voor latere oogst moet half juni nog een keer gezaaid worden. Hiervan kan dan vanaf de derde week van augustus tot de eerste nachtvorst geoogst worden Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts