Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kosten van houden kippen of geiten / opbrengst?


Berti

Aanbevolen berichten

Als ik jou was Jet, dan zou ik op een stukje grond wat gewassen telen die zichzelf rijkelijk uitzaaien. Boekweit, melde, lijnzaad, erwten, graan-achtigen. Daar kan je ze dan laten scharrelen, en zodra al het zaad valt, verzamel je voor de zekerheid wat zaad voor als ze te goed opruimen. Het groen van die planten eten ze ook graag, dus je zou even moeten kijken of ze de boel überhaupt wel in het zaad laten schieten als ze daar veel lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel....ze eten chinees, italiaans, hollandse pot, popcornmais die niet wil poffen, gewone mais speciaal voor hun klein gehakt, eierschalen(gehakt), en we hadden er vorig jaar een die naar binnen kwam tijdens de opendeurzomerdagen en de hondenbrokken kwam stelen.....

 

In reserve steeds een zak graan van bij craenenbroeck.....kost 2x niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mais en granen betreft denk ik wel dat ik bij de boer wat kan kopen. Dat is natuurlijk van de reguliere teelt. Daar wordt gespoten en artificieel gemest. Als extra zou me dat niet uit moeten maken zegt Lie, maar ik weet dat nog zo net nie...Het idee van Jorieke is leuk, ik zou in ieder geval een hoek kunnen maken met allerlei eiwitrijke groeisels...boekweit zal niet lukken denk ik, dat is nmeer een plant van het zand(grond).

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en mais groeit ook vrij eenvoudig....een stengel of 30/40 zet ik komende zomer voor mn kippies....niks spuiten erop....1 a 2 vierkante meter of zoiets zal wel genoeg zijn....

 

en een stukje gras in t zaad laten schieten, zonnebloemen, en alles wat makkelijk veel zaad geeft verzamel ik voor de kippies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 hennen+haan eten ongeveer €0.19 per dag op, dit bestaat biologische legkorrel en gemeng graan als extraatje (€16,74 per 25kilo). Groenvoer geef ik ze vaak en is gratis, etensrestjes ook regelmatig en daar zijn ze dol op. Ik geef ze alleen bijvoorbeed geen kippenvlees (vind ik een beetje luguber) geen vet eten en zoiezo vlees in kleine hoeveelheden, maar vlees blijft hier meestal ook niet heel veel van over

 

Laatst had ik een dode muis ff ergens neergelegd om "op te ruimen" en toen de haan die zag had ie dat muisje in een mum van tijd vast, toen ik het af wilde pakken slikte hij het muisje in zijn geheel door. Het leek mij door zijn reactie dat hij vaker muis heeft gegeten. Dus muis... ook gratis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...