Jump to content

wie heeft er een sap machine ?

Thessa

Recommended Posts

Hoi, wij hebben er een van Philips, nieuw ca 90 euro, ik heb hem 2e hands gekocht via MP. Bij mij in de buurt, zodat ik hem kon afhalen en dus bekijken.

Prima ding, maar veel gedoe om hem schoon te maken. Wij gebruiken hem voor bijv ananassap, maar nu met de enorme hoeveelheden appels en peren ben ik blij met mijn sappan

Vroeger hadden wij een sapcentrifuge van Moulinex, maar die had snel het probleem uit balans te raken. Dan ging het ding letterlijk aan de zwier op je aanrecht. We hebben er nu eentje van Braun die vanwege een andere techniek dit probleem niet kent. Ideaal, juist ook voor appelsap. We hebben hem al een aantal jaren en daarom weet ik niet hoeveel die nu zou kosten.

hoi ik ga eens snuffellen op het net, een ontsappan ( lees stoom ontsapper ) heb ik ook , maar het lijkt mij sneller en voor dagelijks gebruik handiger een sapmachine te gebruiken of is het schoon maken er van zo veel werk dat je het wel laat dagelijks te grebruiken ?

idee om er bv appels, peren, braam? enz mee te verwerken voor dagelijke cosumptie ...

zo helemaal gaaf zijn als er ook een machine bestaad die ook een hakksel functie heeft heb ook z'n snij ding nodig....scheeld volgend mij heel veel tijd als je een winter voorraad rode kool enz wilt inmaken

ha iets gevonden de ; Kenwood FP 270 Keukenmachine zal het wat zijn ??

Edited by Guest

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Ik heb een KitchenAid staande mixer. Duur, maar wel een super degelijk. Buiten de standaard accessoires heb ik er ook de set met voedselmolen, groente- en fruitzeef en rasp en schaafset bij. Met de groente- en fruitzeef kan je prima sap maken.

Ik vind het vooral zo fijn dat het allemaal heel degelijk is. Maar daar betaal je ook voor

Het schoonmaken (vooral afspoelen) is veel minder werk dan bij een "normale" sapcentrifuge, maar voor dagelijks gebruik vind ik het toch teveel onderdelen om echt handig te zijn. Ik doe er vooral grote hoeveelheden mee.

hoeveel watt zijn jullie machines ? en tips waar ik verder op moet letten ?

ik krijg er een om morgen te proberen ooit was ie van mijn moeder toen is ie verhuist naar mijn oudste zus en nu weer naar mij....

kan ik het in iedergeval even proberen....geen idee wat voor dat is, hou jullie op de hoogte !!

ik kreeg het gevaarte niet in elkaar maar man lief heeft de puzzel geklaart, dus nou eindelijk geprobeerd

eerst met schil en al geprobeerd maar dat was geen succes heel veel klein velletjes er in, daar houden wij niet van ...

geschild wel erg lekker maar zeer troebel, kids vinden het een milkshacke

van 1 hele appel en 1 hele peer ; 1 glas sap en veel schoon maak werk, ga het een aantal dagen proberen en als het toch bevald maar een luxere kopen resized_236_5cb976047629df72a85d944e6d0af5b5.jpgresized_236_4edbdd9acfd6e13baacd7fe8b05eff4a.jpgresized_236_f685d375dbbe0d3c6fc63bec24bb09b3.jpg

links het betere sap kon nog net een laatse slok redden voor de foto rechts met schil en al , niet lekker

Edited by Guest