sanne Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Sinds deze week heb ik jullie forum ontdekt. Leuk om mee te lezen en inspiratie op te doen maar vooral leuk om tips/reakties te ontvangen op vragen. Bij onze eerste woning hadden we 1000m2 grond met een grote moestuin en 1 grote appelboom.Tegenwoordig heb ik alleen een bloementuin. Met een pruimenbomen en 1 walnoot.Dit jaar heb ik zo ongeveer 20 kg pruimen kunnen oogsten. Met een buur kon ik pruimen ruilen voor andijvie, appels, rabarber en een vergeten groente. Dit jaar ben ik weer begonnen met kruiden. Dit ben ik van plan om volgend jaar uit te breiden. Het lijkt me erg leuk om mijn eigen thee te maken met verschillende kruiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Welkom op dit leuke forum Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Welkom Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annette Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Welkom ! Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Welkom op het forum. Inspiratie is er hier meer dan genoeg. Inderdaad is het leuk om eigen kruidenthee te maken. Ik doe het al jaren. Elke avond in een thermosflesje zodat ik de volgende ochtend direct "aan kan vallen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomo Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 WELKOM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Welkom en veel leesplezier! Leuk dat je volgend seizoen meer kruiden gaat zaaien/planten...kun je van alles mee: lees je hier wel op t forum...van thee......... en zeep maken....... en medicinaal gebruik...drogen voor sierbloemboeketten....enz enz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Hallo Sanne en welkom op dit forum. Leuk dat je je pruimen kan ruilen met de groenten van de buurman En uitbreiding van de tuin zorgt meestal voor leuke momenten die je op de foto kunt zetten... waar wij hier gek op zijn om te bekijken Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
scootin Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Hey hallo, Weer een Friezin. Leuk om te kijken wat mensen uit de buurt er van maken. Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanne Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 Dank jullie wel voor het warme welkom hier! Heb het idee dat jullie op de klei, Ferwert en Hallum iets betere, vruchtbare grond hebben.In ieder geval haalt mijn schoonvader daar in de buurt elk jaar zn aardappels....... Mijn oude "wekketels"of wat het ook maar zijn, zijn inmiddels met een flex voorzien van enige gaten in de bodem. De sla-planten zijn dit jaar verzopen evenals de aardbeien....... Aldoende leert men!Vanaf morgen gaan ze dienen voor mijn kruiden.......zowiezo gaat de pepermunt, bieslook en peterselie erin. (Heb zelfs per ongeluk al een klein stekje van de pepermunt erin gezet.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scootin Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Heb je gelijk in Sanne, Hier in Hallum heb je zware klei.Dat merk je vooral als het heeel veel heeft geregend Dit jaar is m'n bloemkool en brocolie oogst ook mislukt door de regen, volgend jaar beter.Uit welke regio kom jij ongeveer?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanne Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Zelf woon ik in de regio Heerenveen. De grond is hier redelijk. Wij wonen echter in een nieuwbouwbuurtje.......De grond is opgehoogd en als je het mij vraagt, geen deskundige, is het vooral zand.......... Daarom ben ik van plan om zoveel als mogelijk is gebruik te maken van grote bakken enz. Gevuld met goede tuinaarde/potgrond mix. Onderin wat stenen voor betere afwatering. Tips zijn welkom....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Tip 1: compost verzamelen (alle GFT afval(behalve aardappelschillen) in een eigen hoekje gooien. Kun je fijn een pompoen op laten groeien volgend jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts