est Geplaatst: 28 augustus 2022 Geplaatst: 28 augustus 2022 Hoe is de geur tijdens de groei en bloei? Is die ergens mee te vergelijken? Quote
MSDG Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Één schamele vrucht in de kas, hoe die mensen het in de UK voor elkaar krijgen zoveel luffa’s te kweken is me een raadsel. Het ene na het andere succesverhaal op insta. 🤔 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
xxxmirjamxxx Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 voor het eerst in 3 jaar is het gelukt:) de eerste 2 jaar buiten in de volle grond, dat werd niks, nu in een grote ton, samen met zoete aardappels, op een beschutte plaats heb ik er 3:) (reuze blij). Ik denk dat ik ze zo lang mogelijk aan de plant laat hangen om te drogen.... maar als iemand daar een ander idee over heeft hoor ik het graag. De plant heb ik 2 weken geleden flink gesnoeid, ik had niet het idee dat er nog andere vruchten zouden gaan groeien en dacht dat alle energie dan naar deze 3 zouden gaan, dat lijkt te werken, ze zijn aardig groot! 5 Quote
Indy Geplaatst: 28 oktober 2022 Geplaatst: 28 oktober 2022 (aangepast) Dit jaar ook de luffa geprobeerd. Er zijn 4 leuke grote vruchten aan blijven hangen. Nu heb ik ze te drogen liggen, tot de zaden rammelen.De plant zelf werd snel erg slecht. Dus ik hoop dat t lukt. 28 oktober 2022 aangepast door Indy 1 Quote
MSDG Geplaatst: 28 oktober 2022 Geplaatst: 28 oktober 2022 Van mijn 4 vruchten is er uiteindelijk 1 een mooie spons geworden, de 3 anderen begonnen te rotten of vormden geen spons. Toch volgend jaar maar weer proberen. 😊 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Indy Geplaatst: 28 oktober 2022 Geplaatst: 28 oktober 2022 @jootje ik zag dat jij ze geschild had, en heb daar inderdaad ook over gelezen. Logisch gezien zou t dan inderdaad beter drogen. Maar ander sites laten weer zien dat ze ze met schil en al drogen Quote
Arja Geplaatst: 29 oktober 2022 Geplaatst: 29 oktober 2022 Ik zag ze gisteravond nog bij Gardeners World langskomen. Monty's loofahs waren nog groen, eentje half bruin/droog aan de plant. Hij gaf aan dat je ze eigenlijk aan de plant wilt laten drogen en dan pas oogsten, maar dat dit in dit klimaat niet altijd lukt. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 29 oktober 2022 Geplaatst: 29 oktober 2022 Voor de liefhebbers, ik heb nu dus ca. 50 biologische zaden die ik met alle liefde deel. 😉 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 29 oktober 2022 Geplaatst: 29 oktober 2022 Ik wil het ook graag proberen @msdg Quote
Indy Geplaatst: 27 november 2022 Geplaatst: 27 november 2022 1 van de luffa ‘s werd geel,en de buitenkant liet prachtig los. Heb m nu op zolder gehangen waar je verder kan indrogen. Ik zie ook al heel veel zaden. 2 Quote
Indy Geplaatst: 6 december 2022 Geplaatst: 6 december 2022 De luffa' s zijn gedroogd , en ik heb heel veel zaden er uit. Nu ga ik ze in stukjes knippen. Erg grappig, dus volgend jaar, doe ik t weer. 3 Quote
jootje Geplaatst: 6 december 2022 Geplaatst: 6 december 2022 Stoer, Indy! Ga ik volgend jaar ook eens proberen weer! 😊👍🏻 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 december 2022 Geplaatst: 28 december 2022 Ik wil het toch wel weer een keer proberen... Liefst in de kas eigenlijk, maar ik kan er ook eens een paar in de tuin zetten bij een rozenboog. Heeft iemand toevallig wat zaadjes over nog? Vorige keer had ik een heleboel groei in de kas, maar geen bloemen. En toen ineens wel bloemen, maar al veel te laat in het seizoen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Adrielle Geplaatst: 1 januari 2023 Geplaatst: 1 januari 2023 Oh dat wil ik echt proberen! Maar even op zoek gaan naar zaadjes Quote
Indy Geplaatst: 2 januari 2023 Geplaatst: 2 januari 2023 (aangepast) Jorieke,ik heb zaadjes voor je. Adrielle,voor jou ook wel. 2 januari 2023 aangepast door Indy 3 Quote
Adrielle Geplaatst: 3 januari 2023 Geplaatst: 3 januari 2023 @Indyoh wat leuk! Ik stuur je een bericht Quote
Charly Geplaatst: 8 november 2023 Geplaatst: 8 november 2023 Hé luffa-lovers,Vond vandaag dit filmpje over de verwerking tot sponsjes van (zelfs nog) groene luffa’s. Vond het leuk om naar te kijken. Misschien ga ik ze ook nog maar weer es proberen. Ik wil een tunnel maken van betongaas voor komend jaar. Om bijv ook wat ander spul als pompoenen enzo over te laten klimmen. Mss kan de luffa daar ook staan. Quote wees bevriend met kleine dingen
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.