hansm Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Een beetje wel ja, ik ben nooit zo handig en bouw niet vaak wat maar als ik dan doe vindt ik het wel weer leuk.Hoogmoed komt voor de val he ik heb me handleiding wel hardstikke nodig hoor. Quote Players only love you when they're playing.
Frans Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 De kleinste heb ik besteld ..Dus deze neem ik aan ?http://www.koopgoedkoop.nl/tuin/tuinkassen/tuinkas-9-25-m-met-2-dakluiken-en-schuifdeur.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Borsalino Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Denk dat deze de kleinste is http://www.koopgoedkoop.nl/tuin/tuinkassen/tuinkas-6-25-m-met-dakluik-en-schuifdeur.html#details_specs Quote
hansm Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Die van Bor, en moet zeggen voor een doorsnee rijtjeshuis achtertuin groot zat, denk wel dat mijn overwinter-planten gaan passen, hij moet dus klaar voor de eerste vorst dat is me deadline Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Mag je vandaag wel hard werken, vannacht kans op nachtvorst volgens de weerkundigen. Quote
hansm Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Dat zou wat wezen als je gelijk heb Greetje, ik hoop maar van niet voor mijn gevoel duurt dat zeker nog wel even voor het vriezen gaat, ik ben nog wel een paar weekjes bezig voor de kas naar me zin is. Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Als je geen fundamentje stort van beton, kun je de kas ook bij -1 graden nog afmaken Quote
Borsalino Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Vandaag mijn glazen serre-tuinkas besteld. 3,85m X 9,00m met 1 schuifdeur, 2 lange dakvensters en 2 korte dakvensters voor automaat. Dit alles voor de prijs van 1.490€ Is gedeeltelijk van afbraak gebruikte serre's en nieuwe profielen.Alle rubbers zijn nieuw alsook de fundering en de onderste alu liggende en staande profielen.Dakprofielen en goten en glas zijn van gebruikte serre's. Binnen 3 à 4 weken wordt ze geleverd. Vind dit toch ook een goedkope kas Quote
hansm Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Nou volgens mij heeft nog niemand zijn kuipplanten enzo opgeborgen op vorstvrijeplek lijkt me aan de vroege kant. PSZit een fout in de bouwtekening, er is iets mis en dan denk ik dat gelijk, zal wel zelf fout bekeken hebben maar zie even oplossing niet zonder van bouwtekening aftewijken en nu ben ik het gelijk zat voor vandaag, mischien morgen weer heldere kijk erop mooie grote kas Bor Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 En hier heeft het vannacht wel degelijk gevroren.Maar ik zit dan ook in het oosten en misschien bij jou niet zo koud geweest.Toen ik om 9 uur het rolluik omhoog deed zat het ijs op het platte dak van de keuken.Vandaag eens even een plekje voor de kuipplanten zoeken, zou zonde zijn als ze kapot vriezen. Dus Hans gauw je kas in elkaar zetten, bied ieg beschutting. Quote
Dennis29 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ik weet niet waar in Noord-Holland Hans woont maar bij ons bovenin was het vannacht nog 6/7 graden, en van de week wordt het s'nachts dik boven de 10 gr. Quote
hansm Geplaatst: 9 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2011 Das goed nieuws Dennis, eerlijk gezegd ben ik nog gevoelsmatig niet aan vorst toe, ik wil nog welwat zon-dagen en lekker weer, winter mag nog even weg blijven ik hou van herfst. Quote Players only love you when they're playing.
harmony Geplaatst: 22 oktober 2011 Geplaatst: 22 oktober 2011 Hoi Hans, hoe staat het inmiddels met de kas? Mocht hij nog niet klaar zijn, het wordt een perfekt weekend voor zo'n klus, zon en droog Groetjes, Monique Quote
hansm Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2011 Hoi bedankt ja van weekend ga ik verder, ik ben nu bezig met fundering rand en dat is lastig omdat precies dat kas erop komt te staan, maar inmiddels staat alles waterpas en moet ik nu de ytong blokken even vast plakken, daarna maakt ik de kas af ruiten gaan erin en dan gaat er cement laagje over de ytong waarbij ik gelijk het frame van de kas op de ytong vastzet.Verder veranker ik hem denk ik met extra palen lang de buitenkant.Dan is meeste werk gedaan al moet ik dan nog het dak sluiten aan de kant waar hij tegen schuur staatdat is even gepuzzel want dan wijk ik af van de bouwtekening en geef eigen draai aan geheel dan afwerken en pad en stelling erin maken, en dan inruimen (het leukste werk)Nuja ik maak geen haast opzich tijd genoeg al vindt ik het best koud worden in de nacht. In iedrgeval ben ik zeer tevrede over de kwaliteit van kas voor dat geld, het frame is niks anders dan de veel duurdere andere merken tuinkassen, maar je moet wel verankeren/fundering maar goed dat moet met de duurdere tuinkassen ook, prijs/kwaliteit vindt ik beter dan verwacht.En lowbudget een leuke tuinkas in je achtertuin is deze firma vindt ik een aanrader.Je moet ongeveer het zelfde bedrag als de kas erbij rekenen aan fundering/verankeriing. Quote Players only love you when they're playing.
harmony Geplaatst: 22 oktober 2011 Geplaatst: 22 oktober 2011 Succes met puzzelen, wij wachten wel op de foto's Quote
rommert Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 als ik het geld verdiend heb dan ga ik ook zon kasje kopen. Quote
wouttie75 Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 ik ga binnenkort ook beginnen met het plaatsen van de fundering, die ytong (gasbeton?) blokken brengen die je kas nog verder omhoog of graaf je ze in in de grond? Ik wilde stoepbandjes van 100x20x5 half ingraven met hierop liggende geinpregneerde tuinpalen van 68 x 68 hierop kan ik het alu frame vastschroeven met houtfretten. Op de hoeken sla ik hardhouten palen de grond in die ik weer op de tuinpalen vastschroef.Dit was mijn idee maar ik ben benieuwd naar jouw/jullie ideeen. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
hansm Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Ja ik ben vrij lang dus ik heb bewust de ytong gekozen deze verhogen de kas 40 cm, ik heb gedacht aan middenpad laag uitgraven maar was niet nodig lengte zat nu, ik denk dat je idee goed is dat extra wat je wil doen is nodig.Zelf zet ik de kas vast op de ytong met laag beton, ik ben ook afgeweken van model en is meer muurkas hij is bijna af, ik moet nog wat dingen afwerken maar ik ben tevrede hij is echt groot, stevig en denk dat ik veel plezier van krijg.Ik moet hem nog even na meten want ik heb nog steeds het idee dat die firma een grotere maat geleverd heeft dan ik gekocht heb oja en foto's komen eraan eind van de week ofzo Quote Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Hans hoe ga je dat doen met de deur, als je de kas 40 cm hoger zet is de deur te kort. Hij hangt dan wel in het schuifgedeelte maar te kort. Ik heb dat hier ook gedaan, is nog steeds geen succes deur verlengd maar hij hangt steeds los.Ligt nu een klinker voor om hem op z'n plaats te houden. Quote
hansm Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2011 Hoi Greetje, even je vraag gemist, de verhoging loopt onder deur door, er is dus een 40cm hoge instap in de kas.De deur echter hangt gewoon aan zijn rails en loop in zijn goot dus die schuift gewoon open en dichtzoals normaal.De hoge instap vindt ik geen probleem, maar mischien andere wel dat had ik inderdaad even moeten noemen toen ik van verhoging schreef.Maar ik heb ook voordeel ontdekt kleine kinderen en huisdieren blijven voor deze instap staanen blijven uit de kas, wat wel zo lekker is Quote Players only love you when they're playing.
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Hoi, Hans, ik heb het misschien gemist in al de topics, maar heb jij je kas gekocht bij [koopgoedkoop.nl] En zo ja ben je daar tevreden over? Hoop het van je te horen,en sorry als ik iets aanhaal wat je misschien al beantwoord hebt. Jeanne Quote
hansm Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 Yep bij deze site http://www.koopgoedkoop.nl/tuin.html binnen paar dagen in huis.En ja ik ben tevrede de kwaliteit van bv aluminium is net zo als mijn vorige kas die ik veel duurder bij bekende firma kocht, geen verschil.Bouwpaket is ingewikkeld maar kom je uiteindelijk wel uit, extra moet je wel grondankers of fundering verzinnen en kopen of je moet spullen inhuis hebben, kas zo neerzetten zou ik niet aan raden !maar ook weer zelfde verhaal bij de duurdere merken, aanrader vindt ik niet mooi niet lelijk gewoon functioneel ding. Quote Players only love you when they're playing.
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Oké bedankt voor je antwoord, die jij hebt hadden ze tenminste in voorraad tegen mij zeiden ze dat de kas verkoop pas weer begin maart begint, even geduld nog voor mij dus Jeanne Quote
hansm Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 Oke dat wist ik niet, ik heb hem dacht ik nog geen maand geleden gekocht.Rare lange tijd ook dat hij niet besteld kan worden. Quote Players only love you when they're playing.
Harrie Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Bij de aanschaf van een kas zijn bepaalde dingen belangrijk:De kwaliteit van de beglazing is enorm belangrijk.Bij hobbykassen is de beglazing een deel van de konstruktie en 4 mm is veel te dun voor de grotere modellen.Is de deur breed genoeg(vooral bij iets grotere kassen)en vooral wat is de hoogte van de lange zijde.er zijn enorme vershillen in kwaliteit en functionaliteit.Polykarboot van 4 mm heeft niet echt en goede isolerende werking Bovendien moeten de kanalen afgedicht worden ,niet alleen tegen insekten maar ook tegen kondens. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.