Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Geloof ik allemaal wat je zegt en inderdaad kit ik de platen af, maar dit gaat even om prijs kwaliteit verhouding,

en die is erg goed,

en de kas hoort bij moestuin, wordt slechts daarvoor gebruikt ik ga geen orchideen of wat voor een tropische dingen kweken

Hoofdzaak is opkweek van groenten uit zaad in voorjaar en ik weet nu al dat hij daar perfect voor is.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Dichtkitten moet je niet, hecht toch zo goed als niet op die platen, en zeker op langere termijn, is zonde van de tijd en geld.

Gewoon met goede tape-plakband dichttapen en Kees of beter Hans is klaar

Geplaatst:

Mmmmmmm raar, had vanmorgen een bericht hier ingetypt en blijkt verdwenen te zijn

Bij ons op de tuinen zijn er 2 die ook zo een goekoop serretje willen.

Nu zijn ze niet van de grootsten, meer type ingekorte dwerg, ik ben 1.78m en zij zijn kleiner.

Kan je er redelijk in rechtstaan en niet enkel in de midden?

Wat is de goothoogte en de deurhoogte?

Het serretje komt nog iets hoger door de fundering een 5 cm.

De buitenhoogte blijkt 195 cm te zijn, dus de binnenkant is dus iets lager.

Ze gaan daar voornamelijk tomaten in kweken.

Geplaatst:
  • Auteur

Aja dat was goede tip zeg van dat dicht plakken, maar te laat, foei Bor die tip had je me eerder moeten geven,

want lijkt me heel handig, nuja kan mischien alsnog.

Ik heb nog kit liggen en eigelijk was ik van plan om de platen tegen aluminium te kitten, is wel goede kit die beide dingen aan elkaar kan plakken, nuja ik oefen wel een stukje in een hoek.

Persoonlijk vindt ik verhogen wel nodig maar ik ben lang en anders kon ik alleen in het midden staan omdat ik me niet aan bouwpakket heb gehouden is een kant zowieo 3 meter hoogb dus nergens last van.

Maar lijkt mij wel bukken als je bouwpakket het model zo aanhoudt, ik zou ze hoge fundering aanraden zeker bij tomaten.

Geplaatst:

Kit is beter,tape werkt wel maar op lange termijn houdt kit beter,dat is mijn ervaring.

Tuurlijk is de prijs kwaliteit verhouding erg belangrijk,maar...eigenlijk MAAR.

Als je een kas hebt is ie punt 1 vaak te klein en punt twee gebruik je 'm voor meer dan de bedoeling was.

en vooral voor hobbykasjes is de kwaliteit van goedkope kasjes vaak meer ergernis dan genot,ook dat is mijn persoonlijke ervaring.

Maar goed iedereen schijnt het aan eigen ervaring te moeten ondervinden,hoop dat je veel plezier hebt van je kasje.

Geplaatst:

Hoe dikker de kit...hoe sneller hij loslaat....(zegt de expert hier naast mij op de bank )....hoe dunner je hem aanbrengt...hoe sterker hij is....en je moet wel "glaskit" gebruiken...die is namelijk bestand tegen temperatuurverschillen waaraan zo'n kas onderhevig is.

Geplaatst:

Ben ik wel met je eens Harrie (heb een goedkope halls popular op de volkstuin en een dure kwaliteitskas bij huis), maar het prijsverschil van dit kasje is dusdanig dat het zeker interessant is om te proberen. Voor een prijs van +200 euro kan je die gok wel nemen. Ik ben dan ook benieuwd naar hans zijn bevindingen en foto's zodat we ook wat beter kunnen zien wat de kwaliteit is.

Geplaatst:
  • Auteur

zal ik eens gek doen en foto's maken

Geplaatst:

Wil je ophouden met valse beloftes maken!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Wij willen foto's, wij willen foto's, wij willen foto's.....................................

Geplaatst:
  • Auteur

Sta ik buiten met fototoestel is het al donker

Geplaatst:

Is een vooroorlogs fototoestel zonder flits zekers

Geplaatst:
  • Auteur

Wat is dat een flits

Geplaatst:
Mmmmmmm raar, had vanmorgen een bericht hier ingetypt en blijkt verdwenen te zijn

Heb ik ook last van,hoewel het het een zeer informatief en interessant bericht was ga ik het niet opnieuw typen,kan misschien iets te maken hebben met een woordgenerator,iets voor een modderaar om op te lossen.of kan het zijn dat het digitale tijdperk niet digitaal genoeg is

Geplaatst:

Het was in een Flits verdwenen

Geplaatst:

Jij bent zo voorspelbaar met je ontzettende onvoorspelbaarheid!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
  • Auteur

Kas links een flink stuk om in de volle grond te planten, rechts tegen muur aan bollenkisten met planten die moeten

overwinteren vorstvrij.

Bovenin de hoeken tegen de muur, komt nog een lijst geplakt van houtenlatten, deze moet ik nog even kopen en dan is hij af en naar me zin.

Dan kunnen de olielampen aan en ben ik klaar voor de winter.

kas023.jpg

kas022.jpg

kas020.jpg

kas019.jpg

kas018.jpg

kas017.jpg

kas015.jpg

kas014.jpg

kas013.jpg

kas011.jpg

Geplaatst:

Lang gewacht....stil gezwegen....nooit gedacht...en er 10 gekregen!!

Mooie foto's hansm

Heb je dat hout bewerkt? ivm vocht, schimmels e.d. (in mijn kasje is de luchtvochtigheid altijd nogal hoog zodra t zonnetje erop schijnt...ondanks goed luchten)

Geplaatst:

Ziet er goed uit voor die prijs.

Zeker op de foto van de deur lijkt het toch oke wat profiel betreft.

Geplaatst:

'K vindt hem helemaal super, hopelijk heb je er heel lang plezier van. Jeanne

Geplaatst:
  • Auteur

Nou ben wel opgelucht dat hij af is, ik geniet nooit zo van dit soort klussen,

nu gelukkig weer leuk planten erin en straks weer zaaien

Geplaatst:

Ben best een heel klein beetje jaloers ha ha jeanne

Geplaatst:

Ziet er goed uit !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Goed gedaan.Petje af.

Zul je zien hoeveel plezier je ervan gaat krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic